دنیس کیمتو دونده کنیایی و دارنده رکورد جهانی مسابقات مارش اعتراف کرد، رهایی از فقر تنها دلیل او برای حضور در مسابقات ماراش بوده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از یاهو اسپرت؛ دنیس کیمتو در سال 2014 موفق شد اولین دونده‌ای لقب بگیرد که توانسته مسابقات جهانی ماراش را در کمتر از 2ساعت و 3 دقیقه بدود.
 
بر اساس این گزارش، دونده کنیایی در پنجمین حضور خود در مسابقات رسمی ماراش توانست رکورد 2ساعت و 2دقیقه و 57ثانیه را بر برلین از خود برجای بگذارد.
 
ثبت چنین رکوردی در 30 کیلومتر برای سال‌های متوالی امری دست نیافتنی و تقریبا محال به نظر می رسید اما حالا کیمتو که به وی لقب "مرگ بزرگ"‌را داده‌اند توانسته به این رکورد خارق العاده دست یابد.
 
کیمتو در مراسم تجلیل از قهرمانان سال رشته دو و میدانی که در موناکو برگزار شد گفت: تا 6سال پیش کشاورز ساده‌ای بودم که معیشت خانواده‌ام را به سختی تامین می‌کردم. روزی را رادیو شنیدم برای حضور در مسابقات دو و میدانی ثبت نام می‌کنند و من هم برای رهایی از فقر به محل ثبت نام رفتم. به همین سادگی وارد مسابقات کشوری و سپس جهانی شدم.به من گفتند باید 30کیلومتر را بدوم، مطمئن هستم اگر می‌گفتند40کیلومتر را بدو بازهم برای من فرقی نمی‌کرد، تمام مدت را می‌دویدم تا به جایزه برسم!

لازم به ذکر است؛ ثبت رکورد جهانی توسط این دونده فقیر کنیایی برای او 100 هزار دلار جایزه نقدی به همراه داشت که در کشور محروم  کنیا رقم قابل توجهی به حساب می آید.

انتهای پیام/
برچسب ها: ماراش ، کیمتو ، دونده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار