نمایش مستندی از کارگردان حامی فتنه در جشنواره حقیقت/ یک مستند ساز: از "ایوبی" به خاطر کم توجهی در نظارت دلگیرم

امیرحسین جوانشیر گفت: سیاه نمایی از ایران پس از انقلاب و نشان دادن رضا خان در حد اسطوره، توسط کارگردان حامی فتنه دل دوست داران انقلاب را به درد آورد.

امیرحسین جوانشیر، مستند ساز سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران با انتقاد از راهیابی فیلم مستند "چنارستان" به کارگردانی "هادی آفریده" به جشنواره سینما حقیقت، گفت: در این مستند از ایران پس از انقلاب سیاه نمایی شده است.
 
"چنارستان" فیلمی است که در آن به بهانه به تصویر کشیدن تاریخچه خیابان ولیعصر (عج) (پهلوی سابق) از دوره پهلوی اول تعاریفی ارائه می‌شود.
 
وی با انتقاد از اینکه کارگردان این مستند قصد اسطوره ساختن از رضاخان پهلوی را داشته است، گفت: اینکه رضاخان اینگونه اسطوره شود،‌ خیانت است.
 
این کارگردان به بهانه خیابان ولیعصر (عج)، ایران قبل از انقلاب را خوش و خرم و دوران پس از وقوع آن را سیاه ترسیم کرده است.
 
جوانشیر با بیان اینکه فیلم "چنارستان" در حد و اندازه جشنواره بین المللی سینما حقیقت نیست، افزود: شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار است این فیلم و دو سه فیلم همانند آن جایزه نیز دریافت کنند.
 
این مستند ساز تصریح کرد: از ایوبی به خاطر نظارت محدود و کم به این جشنواره گلایه دارم، از اینکه فیلم مسئله‌ دار در جشنواره حقیقت راه پیدا می‌کند،‌ چون نظارت بر آثار سینمایی وظیفه سازمان سینمایی است.
 
وی در ادامه بیان کرد: در کنار چنین فیلم‌هایی که نقطه ضعف جشنواره سینما حقیقت است، فیلم‌هایی نیز وجود داشت که فقط مثبت محسوب می‌شوند و باید با دید منصفانه به آن نگاه کرد.  "صبحانه با طعم مرگ" فیلم بسیار خوبی است و "اتاق جنگ" نیز به خوبی تاریخ جنگ را به تصویر کشیده و جنایت‌ها و اتفاقات را انعکاس داده است.
 
وی اظهار داشت: اما در این جشنواره فیلم‌های ارزشی در ساعات نامناسبی نمایش داده شد و اینکه این فیلم‌های سیاه نما قرار است جایزه بگیرد از نقاط ضعف جشنواره است.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.