بلوکات در دانشگاه شریف:

فضای تشکل‌های دانشجویی مخالفت با هر نوع استکبار خارجی و استبداد داخلی است

دبیر سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه فضای تشکل‌های دانشجویی مخالفت با هر نوع استکبار خارجی و استبداد داخلی است، گفت: فضای فکری دانشجویان ممکن است قرابتی با هر دو جریان داشته باشد، اما از طرف هر دو جریان سیاسی فعالیت‌های دانشجویی به نفع خودشان مصادره شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مهدی بلوکات دبیر سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شریف گفت: جامعه دانشجویی را نباید با خط کش اصول‌گرا و اصلاح‌طلب اندازه‌گیری کرد، قطعا تفکرات دیگری هم در کشور وجود دارد.
 
وی در رابطه با فضای فکری دانشجویان گفت: فضای فکری دانشجویان ممکن است قرابتی با هر دو جریان داشته باشد، اما از طرف هر دو جریان سیاسی فعالیت‌های دانشجویی به نفع خودشان مصادره شود.  
 
بلوکات یکی از ویژگی‌های بارز تشکل‌های دانشجویی را فلسفه 16 آذر دانست و بیان کرد: فضای تشکل‌های دانشجویی مخالفت با هر نوع استکبار خارجی و استبداد داخلی است.  
 
دبیر سابق دبیر سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه جنبش دانشجویی برای صیانت از آرمان انقلاب است تأکید کرد: از منظر امام هیچ قشری مانند دانشجو مورد ستایش قرار نگرفته است.  فضای جنبش دانشجویی نمی‌تواند مانند فضاهای دیگر جامعه باشد. زیرا جنبش دانشجویی جدا از دغدغه‌های صنف خودش دغدغه‌های جامعه را هم دربر دارد.  
 
وی در ادامه افزود: تشکل‌های دانشجویی صرفا متأثر از جامعه نیست، زیرا پیشرو و حادث وقایع آینده هم است، بسیاری از اتفاقات از دانشگاه شروع می‌شود و در بعضی موارد مسائلی را پیگیری می‌کنند که ابتدای ساکن دغدغه جامعه نیست.  
 
دبیر سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بیان کرد: باید ارتباط کسانی که مسئولیت دارند با تشکل‌های دانشجویی مشخص شود تا بعضی احزاب برای رسیدن به اهدافشان از تشکل‌های دانشجویی استفاده نکنند. 

بلوکات در رابطه با بهتر شدن فضای دانشگاه گفت: برای فعالیت داشتن در دانشگاه‌ها باید واقعیت‌ها و صداقت را در رابطه با جنبش و جریان دانشجویی مدنظر قرار دهیم تا نفاق بدنه دانشجویی رشد نکند.  
 
دبیر سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بیان کرد: حزب باید طبق اساسنامه‌اش حرکت کند. گاهی جریان‌های دانشجویی توجیه‌گر رفتارهای قدرتمندان می‌شود و از جریان‌های دانشجویی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند که باید فضای دانشگاه‌ها تغییر یابد. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: جریان ، استکبار ، فلسفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار