دیانی در نشست نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی:

تقسیم بندی جریان دانشجویی در شاخه‌های احزاب خیانت به دانشگاه است

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور گفت: تقسیم بندی جریان دانشجویی در شاخه‌های احزاب و گروه‌های سیاسی به نظر بنده بسیاری از بزرگان خیانتی است که به دانشجو و فضای دانشگاه می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ میکائیل دیانی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در جلسه‌ای که صبح امروز نماینده تشکل‌های دانشجویی در دفتر تحکیم وحدت برگزار کردند، با عرض تبریک به مناسبت ۱۶ آذر اظهار داشت: بنده تاسف می‌خورم که همه می‌توانند در ملاقات با رئیس جمهور نظر بدهند، اما زبان ما را با توهین می‌بندند.  
 
وی با اشاره به تقسیم بندی جریان دانشجویی ادامه داد: حقیقت امر این است که وزارت علوم و نهاد ریاست جمهوری تلاش می‌کنند جریان دانشجویی را در احزاب و گروه‌های سیاسی خود حل کنند و در دسته بندی جریان سیاسی قرار دهند.  
 
دیانی افزود: در سند جنبش دانشجویی مسلمان آمده، ما اصولگرا و اصلاح طلبان را تفکیک شده از هم نمی‌دانیم، اما این رفتار حاصل استحاله نرم افزار غرب در مقابل جمهوری اسلامی ایران است. اگر بخواهند مشی درستی داشته باشند، باید به اصول پایبند و نسبت به اصلاح روش‌ها پایبند باشیم. تقسیم بندی جریان دانشجویی در شاخه‌های احزاب و گروه‌های سیاسی به نظر بنده بسیاری از بزرگان خیانتی است که به دانشجو و فضای دانشگاه می‌شود. کسانی که می‌خواهند اینگونه باشند، دانشجویان را به حریت سیاسی وا می‌دارند و به آن‌ها خیانت می‌کنند. اگر در جریان دانشجویی خرده تشکل‌هایی بخواهند پیاده نظام احزاب باشند، کسی نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد.  
 
دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور تصریح کرد: تجربه نشان داده که این موضوع بجز فشار به جنبش دانشجویی چیز دیگری ندارد، کسانی که می‌خواهند وابسته به گروه و جریانی باشند، به تنزل دچار می‌شوند، مگر اینکه بخواهند این جریان را به سمت پمپاژ گروه‌های سیاسی پیش ببرند، اتفاقی که در جنبش دانشجویی می‌افتد، این است که این تشکل را پیاده نظام خود می‌دانستند و آن را با کاریکاتور بزرگ نشان می‌دادند. به عنوان مثال در جلسات دیدار با وزیر و رئیس جمهور که دیروز برگزار شد، می‌بینید هم وزن اتحادیه دانشجویی به این تشکل‌ها وزن داده می‌شود.  
 
وی ادامه داد: اتفاقی که امروز در فضای دانشگاه می‌افتد، تشنج آفرینی است، اتحادیه دانشجویی با بیداری که دارد در مقابل این فضا می‌ایستد، یکی از دلایلی که اتحادیه دانشجویی در مراسم رئیس جمهور حاضر نبود، عدم مشروعیت دادن به این رفتاری است که نهاد ریاست جمهوری انجام می‌دهد. تشکل‌های دانشجویی را به دستجات سیاسی طبقه بندی می‌کنند. رئیس جمهور در سخنان خود گفتند فضای نقد باز است اما به هیچ کدام از اتحادیه‌های دانشجویی اجازه صحبت ندادند. به نظر توهین به جریان دانشجویی و دانشجویانی که به عنوان نخبه در جامعه مطرح بودند، بود. ما اینگونه رفتار‌ها را در ملاقات‌هایی که با مقام معظم رهبری که بالا‌ترین مقام را در جامعه دارد شاهد نبودیم، اما در اینجا بعد از اینکه دو سال به ما وقت دادند، اجازه صحبت کردن ندادند.  
 
دیانی تصریح کرد: وقتی به سالن برگزاری جلسه نگاه می‌کنیم، بیش از سه چهارم سالن را کارمندان پر کرده‌اند و دانشجویان در سالن به صورت تصنعی بودند. برخلاف آنچه رئیس جمهور در تریبون مطرح کردند، عمده دانشجویان از دولت راضی نبودند. آنچه ما حاصل می‌کنیم و صحبت دانشجویان به عنوان نخبگان که در فضای جامعه هستند، این را نفی می‌کند. مسئله‌ای که مشخص است، نقدهای بسیار جدی است که به مسئولین و دولت وجود دارد. در همه حوزه‌ها از جمله وزارت علوم، اقتصاد، سیاست خارجه اینگونه نقد‌ها وارد است.  
 
وی ادامه داد: این موضوع شکافی را بین نخبگان و دولت ایجاد می‌کند که به مشابه پوست موزهایی باشد که زیرپای دولتمردان برود و دولتمردان را به پایین بکشد.  
 
دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور افزود: جریان دانشجویی زمانی که از مقام معظم رهبری پرسیدند که شما چه شاخص‌هایی برای اعتدال تعریف می‌کنید، ایشان در پاسخ این موضوع را ارجاع دادند به روحانی و گفته‌اند این را باید از روحانی پرسید، اما متاسفانه تا به امروز تعریفی از اعتدال نداشته‌ایم و رفتاری که دولت نسبت به منتقدین داشته این بود که دهان منتقدین را ببندیم و آنچه ما از دولت به معنای اعتدال رسیدیم، همین بوده.  
 
وی ادامه داد: زمانی که مقام معظم رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، همانطور که شاهد هستیم، جنبش دانشجویی به اقتصاد مقاومتی ایمان دارد، مسئولین دولت از بالابردن فروش نفت بعد از مذاکرات صحبت می‌کنند، چرا قیمت دلار ما پایین نمی‌آید، چرا زمانی که صحبت از اقتصاد مقاومتی و پیشرفت درونزا در دولت می‌شود، ما کالاهای درونزا نباید داشته باشیم. این خیانت به شرکت‌های دانش بنیان است.  
 
دیانی اظهار داشت: چرا در حوزه فرهنگ ضعف وجود دارد و در شورای عالی فضای مجازی مصوبه‌ای طرح نشده، چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی یکسال و نیم تمام وقت و هزینه خود را صرف انتخاب روسای دانشگاه می‌کند؟ چرا طرح مهندسی کشور متوقف شده است؟ با این وجود خلاءهای بزرگی در دولت وجود دارد.  
 
دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور افزود: قرار دادن تمام تخم مرغ‌های دولت در سبد کالا، از واقعیت دور شده سیاست‌های خروج از رکود متغایر با اقتصاد مقاومتی است و دولت به این موضوع توجه نمی‌کند، اقتصاد دان‌هایی که طرفدار دولت نیستند، در حال حاضر دولت را نقد می‌کنند و نگاهی به نظر آن‌ها نمی‌شود. زمانی که وضعیت اقتصادی مردم اینگونه است دولت توجهی نمی‌کند، این‌ها مطالبات جدی دانشجویان از رئیس جمهور است.  
 
وی ادامه داد: چرا وزارت علوم و دانشگاه برای رئیس جمهور بی‌اهمیت است و وزیری را که می‌داند رای نمی‌آورد را معرفی می‌کند؟ طی یکسال گذشته ما دو پله سقوط علمی داشته‌ایم و این خیانت بزرگی به شهدای هسته‌ای ماست و این موضوع قطعا دولت را از چشم مردم می‌اندازد. دولتی که مردم به آن چشم امید داشته‌اند، رفتارهای یکسال و نیم اخیر آرامش را به نگرانی تبدیل کرده است.  
 
دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل در پایان خاطرنشان کرد: در مورد اقتصاد مقاومتی زمانی که مقام معظم رهبری صحبت‌هایی داشتند فرمودند؛ اینکه از اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنید، خوب است. اما در نتیجه ما چیزی نمی‌بینیم. زمانی که جهانگیری در بحث مبارزه با فساد اقتصادی پیام دادند، مقام معظم رهبری در پاسخ به او فرمودند؛ چرا باید پیام بدهید وقتی در عمل چیزی ندیدیم. یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی مبارزه با فساد اقتصادی بود که همچنان توجهی به مسئله فساد اقتصادی نشده است.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رفتار ، دولت ، کنونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار