"محمدحسین لطیفی":

ته قصه‌ام را به تباهی و سیاهی نمی‌کشانم/ کارگردان موظف است به جامعه‌اش امید بدهد

"محمد حسین لطیفی"،"اسب سفید پادشاه" را با رویکرد امید برای جشنواره فیلم فجر فیلم می‌‌سازد.

"محمد حسین لطیفی"، در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص اثر جدید خود به نام "اسب سفید پادشاه" گفت: شخصیت اصلی قصه این فیلم یک دختر 24 ساله است که متاسفانه به خاطر نداشتن حامی در اجتماع و شرایط بد خانوادگی و بی پناهی در گذشته مشکلاتی داشته که البته ما از زمانی قصه را شروع می کنیم که این دختر فصل عشقی زندگی خود را شروع می کند و عشق او را پاک کرده و به جامعه بر می‌گرداند.

وی در خصوص تفاوت این اثر با کارهای قبلی‌اش تصریح کرد: " اسب سفید پادشاه" ژانری است که من تاکنون آن را تجربه نکردم و به قول دوستانم که همیشه می‌گویند من بیمار تجربه ژانرهای مختلف هستم یک مقدار پای خود را تو کفش بقیه همکارانم که در این نوع ژانر می کنند، کردم.

کارگردان روز سوم ادامه داد: " اسب سفید پادشاه" یک ژانر اجتماعی تا حدودی سرد و پر از درد رهایی است که در قصه گفته می شود اما رویکردها در این فیلم فقط امید است چرا که من فیلمسازی نیستم که پایان قصه ام را ناتمام بگذارم و یا ته آن را به سیاهی و تباهی بکشانم چرا که معتقدم کارگردان موظف است به جامعه اش امید بدهد و من این مسئله را یک تکلیف می‌دانم، البته نه امید واهی، بلکه امیدی که در آن راهکارهاشون را نشان دهیم.

لطیفی در خصوص جایگاه اثر خود در سی و سومین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: من در مورد موفقیت این اثر هیچ پیش بینی نمی‌کنم اما تمام عوامل این گروه با دل و جان برای این پروژه کار می کنند و اگر این اثر در جشنواره موفق شود به اعتقاد من به خاطر دل تمامی این دوستان بوده است.

وی بیان کرد: "اسب سفید پادشاه" هم اکنون در مرحله تصویر برداری است و تا اوایل دی ماه هم تدوین و صداگذاری آن تمام خواهد شد، انشاء ا... به جشنواره فجر خواهد رسید.

"لطیفی" در خصوص حضور مدیر جدید صدا و سیما اظهار داشت: امیدوارم با حضور "دکتر سرافراز" به مانند"مهندس عزت ا...ضرغامی" که در طی این ده سال شاهد تلاش‌ها و زحماتشان بودیم تلویزیون بتواند به یک درجه متعالی تر، بهتر و پر مخاطب تر برسد و دوستان بتوانند با رفع مالی تلویزیون به این رسانه ملی و مردم کمک کنند.

کارگردان" دودکش" در خصوص سریال سازی خود بیان کرد: من همیشه سریال، فیلم سینمایی و قصه برای ساخت دارم فقط باید شرایط ساخت آنها فراهم شود حدود 5 سال است که در تلویزیون ساخت سریال خواجه نصیرالدین طوسی را در نظر داریم ولی این اتفاق نیفتاد؛ من به تنهایی از پس ساخت آن بر نمی‌آیم و باید با کمک مدیران کارهای خوب برای مردم ساخته شود.

گفتنی است،" اسب سفید پادشاه" به کارگردانی "محمد حسین لطیفی" و با بازی بازیگرانی چون الناز شاکردوست، مجید یاسر، فرهاد قائمیان، گلاره عباسی و... هم اکنون در مرحله تصویر برداری برای حضور در جشنواره فیلم فجر قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۳
خدا پدرو مادرتو بیامرزه که مثل یکعده غربزده (فیلم سیاه با زیرنویس فرانسه ) برای شرکت در جشنواره کن نمی سازی و ذوق کودکانه آنها را نداری.
آخرین اخبار