دستیغب در نطق میان‌دستور:

اجازه ندهیم برخی با شیطنت سیاسی فضای دانشگاه‌ها را مسموم کنند/ بانک‌ها تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی شده‌اند

یک نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید به بخش تولید داخل توجه ویژه‌ای کرد، گفت: متاسفانه بانک‌ها نسبت به گذشته بیشتر به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ احمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۸ آذر) در نطق میان‌دستور خود با اشاره به سالروز شهادت معلم اخلاق و مرشد مردم آیت الله دستغیب اظهار داشت: ما باید به تاسی از حالات و روحیات آن شهید وارسته که عمر گرانقدرش را در تهذیب نفس گذرانده، ضمن اصلاح رفتار‌ها و گفتار خویش، پرهیز از وابستگی‌های دنیوی را نصب‌العین خویش قرار دهیم تا اعمال ما حجابی بر سر راه قرب به خداوند و کسب درجات معنوی نشود.  
 
وی با اشاره به شخصیت والای این شهید تصریح کرد: ارادت وی به آستان ولایت در طول عمرش حبل المتین مردم شیراز بوده و اگر دیروز فریاد «من عطاء الخمینی» فقط بر فراز مجلس خبرگان رهبری نقش می‌بست، امروز اگر در میان ما بود و رهبری ما را که طلایه دار لاله‌ها و امید قلب عاشقان و خمینی زمان ماست را می‌دید، آن چیزی را که شایسته مقام معظم رهبری است را امروز نیز همین ندا را سر می‌داد.  
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اصلاح آئین نامه داخلی از ضرورت‌هایی است که در مجلس چندین بار مطرح شده است، گفت: به همت برخی از افراد باتجربه کارهای خوبی انجام گرفته که اگر متولیان امر دقت لازم را داشته باشند، برای آینده نیز باقی خواهد ماند.  
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه تولید ملی یکی از ضرورت‌هایی است که باید در دستور کار قرار بگیرد، تصریح کرد: ما در این موضوع خلاء جدی را احساس می‌کنیم، زیرا که انتظار جدی مردم نیز می‌باشد و این مردم همواره از ما سوال می‌کنند که عاقبت چه اتفاقی خواهد افتاد. واقعیت این است که وضعیت تولیدکننده داخل اسفبار است.  
 
وی افزود: در این راستا حتی وضعیت کارخانجات ما نیز بسیار تاسف آور است، تحقق درآمدهای مالیاتی در دوران رکود به چه معناست که الان در جامعه از سوی برخی از مدیران ارشد مطرح می‌شود. به نظر می‌رسد بانک‌ها بد‌تر از گذشته تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی شده‌اند، به جای اینکه منابع را به تولید بدهند، برعکس منابع را جذب می‌کنند و بانکداری به بنگاهداری تبدیل شده است.  
 
دستغیب با اشاره به همایش مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری که در روز گذشته برگزار شد، ضمن تشکر از سخنان رئیس مجلس در این همایش گفت: کاهش اینگونه همایش‌ها که گامی در جهت کاهش فساد اداری است و ضرورتی ندارد که با برگزاری همایش‌ها و سمینار‌ها بخواهیم مبارزه کنیم، این در حالیست که در این همایش افرادی حضور داشتند که خودشان در فساد اداری دخیل بودند و این موضوعی است که حتما باید به آن توجه شود که حتی در بیان اعداد و ارقام نیز به این شدت در دستگاه‌های اداری تخلفاتی صورت می‌گیرد.  
 
وی با اشاره به بخش سلامت و درمان در کشور این مقوله را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و ارزشمند است اما باید هوشمندانه باشد و همه اقشار را در بر بگیرد، چرا که در یک مجموعه بهداشتی، پرستار، پرسنل و نگهبان همه حضور دارند، بنابراین نباید کلیه درآمد‌ها به قشر خاصی تخصیص پیدا کند.  
 
دستغیب اضافه کرد: بخش سلامت جامعه بسیار مهم است اما در حال حاضر فقط بر روی درمان تمرکز داریم و در این راستا امنیت غذایی و آب و هوا نیز باید مورد توجه قرار گیرد.  
 
این نماینده مجلس در بخش دیگری از نطق خود به روز ۱۶ آذر اشاره کرد و گفت: این روز، روز مقاومت دانشجویان این سرزمین در برابر استکبار و خودکامگی غرب بود که متاسفانه یکی از اصحاب فتنه این روز باعظمت را با سخنان سخیف خود به کام نخبگان تلخ کرده و احساسات پاک دلدادگان ولایتمدار شیرازی را جریحه دار کرد.  
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: کسی که داعیه اصلاح‌طلبی دارد و قیم‌مآبانه خود را دلسوز مردم می‌داند، خوب است که ابتدا به اصلاح درون خود بپردازد و از رذیلت اخلاقی و ساختارشکنی ناجوانمردانه پرهیز کند، اگر خویشتنداری و حرمت لباس پیامبر (ص) نبود، محال بود در روز ۱۶ آذر این فتنه گر شیراز را سالم به مقصد تهران ترک کند.
 
وی اضافه کرد: در این راستا به مسئولین ارشد استان تذکر می‌دهم و همچنین به مدیریت دانشکده علوم پزشکی شیراز که چرا مجوز ورود این فرد را صادر کردند. به نظر می‌رسد که فهم غلطی از اعتدال در جامعه در حال رخ دادن است که می‌تواند برای دولت دردسرساز شود و مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلف بوجود آید.  
 
این نماینده مجلس ضمن حمایت از مواضع دانشجویان ولایی و با بصیرت شیراز افزود: این دانشجویان با تجمع قانونی خود طی روزهای اخیر مواضع روشن خود را مطرح کردند، بنابراین نباید اجازه داد برخی با شیطنت سیاسی فضای دانشگاه‌ها را مسموم کنند و فتنه گران بدانند و بسوزند که نجوای جوانان انقلابی شیراز شعار ولایتمداری است.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: یک ، نماینده ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار