بجنورد؛

ثبت 17 اثر ملموس ایرانی در فهرست آثار جهانی / ثبت سالانه حدود 400 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی

معاون سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور شب گذشته در بجنورد از ثبت 17 اثر ملموس ایرانی در فهرست آثار جهانی خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور در نشست خبری با بیان اینکه آموزش و فرهنگ سازی برای حفاظت از میراث فرهنگی تاریخی در اولویت های این سازمان قرار دارد گفت: 17 اثر مملوس در کشور تاکنون ثبت جهانی شده است.

وی 600میلیون تومان اعتبار برای بازسازی ارگ تاریخی بلقیس اسفراین اختصاص یافت.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین از موافقت معاونت برنامه و بودجه نهاد ریاست جمهوری و پیش بینی ردیف بودجه برای مرمت اضطراری بناهای تاریخی از سال 94 خبر داد.

طالبیان افزود: سازمان برای مرمت اضطراری بناهای تاریخی در کشور برای تامین اعتبار دچار مشکل است و با در نظر گرفتن ردیف بودجه اختصاصی مشکل اعتباری سازمان رفع خواهد شد.

وی گفت: سالانه 300 تا 400 اثر تاریخی، که پرونده آن از استان ها به سازمان ارسال می شود، پس از بررسی توسط گروه کارشناسی مرتبط در فهرست آثار ملی به ثبت می رسد.

وی افزود: تاکنون 31 هزار و 700 اثر تاریخی در کشور در فهرست آثار ملی ثبت شده است که 20 هزار اثر مربوط به محوطه های باستانی است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.