در اربعین حسینی 1436 صورت گرفت

حضور بیش از 20 میلیون عاشق در بزرگ‌ترین اجتماع جهانی/ طنین صدها هزار "لبیک یا حسین" در حرم عبدالعظیم حسنی(ع)/ زائران از مرز خروجی‌شان وارد شوند + فیلم و تصاویر

برای آگاهی از آخرین رویدادها و اتفاقات اربعین حسینی سال 1436 هجری قمری ادامه گزارش را دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار خیمه گاه باشگاه خبرنگاران؛ آخرین رویدادها و وقایع اربعین حسینی 1436 را که لحظه به لحظه در حال بروز رسانی است، در زیر می خوانید.

پیاده‌روی عزاداران حسینی به سوی مسجد جمکران در قم + تصاویر
دسته‌های عزاداری هیات مذهبی قم در پیاده‌روی مراسم اربعین حسینی از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران حضور پیداکردند.
برای دیدن تصاویر اینجا کلیک کنید.

عزاداری اربعین حسینی درحرم حضرت معصومه(س) + تصاویر
مراسم باشکوه اربعین حسینی با حضور گسترده زائران از سراسر کشور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.
برای دیدن تصاویر اینجا کلیک کنید.

عزاداری اربعین حسینی درحرم امام رضا (ع) + تصاویر
مراسم عزاداری اربعین حسینی امروز با حضور گسترده عاشقان ابا عبدالله حسین (ع) و ائمه‌ی معصومین در حرم رضوی برگزار شد.
برای دیدن تصاویر اینجا کلیک کنید.

عزاداری اربعین حسینی درحرم حضرت عبدالعیظم الحسنی(ع) +تصاویر
مراسم عزاداری اربعین حسینی صبح امروز شنبه با حضور پرشور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در حرم مطهرحضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.
برای دیدن تصاویر اینجا کلیک کنید.

عزاداری اربعین حسینی درحرم شاهچراغ (ع) + تصاویر
عزاداری اربعین حسینی توسط هیات‌های مذهبی استان فارس، امروز در حرم مطهر شاهچراغ (ع)شیراز برگزار شد.
برای دیدن تصاویر اینجا کلیک کنید.

راهپیمایی اربعین حسینی در تهران + تصاویر
بسیاری از هموطنان عزیزمان که توفیق حضور در کربلا را نداشتند، امروز در پیاده‌روی بزرگ اربعین تهران شرکت کردند.
برای دیدن تصاویر اینجا کلیک کنید.

ساعت 18:11 - زائران از مرز خروجی‌شان وارد شوند/ انتقال پیکر فوت‌شدگان در عراق به کشور

محسن نظافتی، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با تأکید بر این‌که در چند انفجار رخ‌داده در عراق خوشبختانه هیچ‌یک از زائران ایرانی آسیب ندیدند، اظهار کرد: در این میان، چهار نفر از زوار ایرانی به دلایلی مانند بیماری و سکته فوت کرده‌اند که به‌زودی اسامی آن‌ها اعلام می‌شود. همچنین پیگیری‌ها برای انتقال پیکر این زائران به ایران در حال انجام است.
نظافتی اظهار کرد: اسامی زائرانی که گذرنامه‌ی خود را گم کرده یا در زمان خروج از مرز، گذرنامه نداشته‌اند در همان مرز ثبت شده‌ و برای ورودشان به کشور نام‌شان چک می‌شود، همچنین نیروی انتظامی در حال ثبت اطلاعات زائران است.
به گفته‌ی او، تا ساعت 14 امروز (شنبه، 22 آذرماه) 270 هزار نفر از زائران ایرانی به کشور بازگشته‌اند.


ساعت 15:31 - فوت ۴ زائر ایرانی در عتبات عالیات عراق

۴ زائر ایرانی که برای عزاداری اربعین شهادت حضرت اباعبدالله حسین(ع) سید و سالار شهیدان، به کربلای معلی عزیمت کرده‌ بودند بر اثر بیماری‌های قبلی فوت کردند.
محسن نظافتی مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: فوت این افراد ارتباطی با حوادث تروریستی ندارد و بر اثر بیماری‌ مانند سکته قلبی جان خود را از دست داده‌اند.
این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت ادامه داد: در حال حاضر تمامی زائران ایرانی حاضر در عتبات عالیات عراق در سلامت کامل به سر می‌برند و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.

ساعت 15:13 - برگزاری مراسم اربعین حسینی در حرم حضرت زینب (س)

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، برگزاری مراسم اربعین حسینی در حرم حضرت زینب(س) در حومه شهر دمشق امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته و با حضور جمع کثیری از عاشقان اهل بیت برگزار شد.
در سایه عملیات اخیر ارتش سوریه و نیروهای حزب‌الله و یگان‌های مردمی در اطراف منطقه سیدی زینب واقع در 30 کیلومتری پایتخت این کشور، هزاران زائر توانستند با پای پیاده خود را از مرکز دمشق به بارگاه حضرت زینب (س) برسانند و مراسم اربعین را برگزار کنند.
امسال زائرانی از کشورهای مختلف از جمله ایران، عربستان، بحرین و کشورهای جنوب آسیا از طریق فرودگاه دمشق وارد سوریه شدند و در مراسم اربعین حسینی در حریم حضرت زینب (س) شرکت کردند.
صبح امروز (شنبه) مراسم احیای اربعین حسینی در نقاط مختلف دمشق نیز برگزار شد که پس از برگزاری مراسم حاضران با پای پیاده مسیر 30 کیلومتری دمشق تا حرم حضرت زینب(س) را طی کردند و مراسم اربعین را بجا آوردند.

ساعت 15:01 - بیش از یک میلیون نفر در مراسم اربعین آستان حضرت عبدالعظیم (س) حضور یافتند

همزمان با اربعین حسینی بیش از یک میلیون عاشق آل‌الله و عزادار حسینی به زیارت حضرت عبدالعظیم الحسنی(س) تشرف یافتند.
جاماندگان قافله عشق از مسرهای مختلف تهران و شهرهای جنوبی استان تهران ساعات اولیه امروز رهسپار آستان مقدس حضرت عبدالظیم الحسنی(ع) شدند. مسیرهای منتهی به ری بیش از پنج ساعت شاهد خروش حماسی و سیل عزاداران حسینی بود.
از همان ساعات ابتدایی امروز تمام صحن‌های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) مملو از جمعیت بود. مسیرهای راهپیمایی، معابر و خیابان‌های منتهی به این آستان ملک پاسبان نیز از ساعت 10 صبح مملو از جمعیت شده بود.

ساعت 14:58 - استقرار روزانه 3 هزار دستگاه اتوبوس در مرز مهران

محمدرضا مروارید، استاندار ایلام ظهر امروز در جریان بازدید از مرز مهران اظهار داشت: با رایزنی با سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور این مهم در مرز مهران محقق شده است.
نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: اکنون عملیات بازگشت زوار در مرز مهران آغاز شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی ادامه داد: مواد غذایی، اسکان موقت و سوخت و وسیله حمل و نقل مهم‌ترین نیازهای اصلی و اساسی زوار در حین بازگشت به کشور بوده که خوشبختانه در این راستا تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
این مسئول اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود حجم عمده‌ای از زوار اربعین حسینی مرز مهران را برای بازگشت به داخل کشور انتخاب کنند و در این رابطه مشکلی وجود ندارد.

ساعت 14:37 - زائران فاقد گذرنامه به مرز چزابه مراجعه کنند/ زائران نگران گم شدگان خود نباشند

سعید اوحدی رئیس سازمان حج  و زیارت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: در حال حاضر با هماهنگی‌هایی که در چند روز گذشته با سازمان راه داری و حمل و نقل جاده‌ای داشته‌ایم مسئولیت انتقال زائرین از اولین شهرهای مرزی به عمق کشور به عهده این سازمان گذاشته شده است. 
وی با اشاره به استقرار چهار هزار دستگاه اتوبوس در شهرهای مرزی افزود: این اتوبوس‌ها در شهرهای مهران، ایلام، خرم شهر، بوستان، سوسنگردو اهواز آماده انتقال زائرین از مرز به شهرهای اطراف هستند. 
اوحدی همچنین اظهار داشت: شهرهای لرستان و کرمانشاه نیز به عنوان دو  استان معین برای تسهیل سفر بازگشت زائرین به مردم خدمات رسانی می‌کنند. 

ساعت 14:17 - انتقال زائران لرستانی به کشور آغاز شد/ درخواست ایلام برای اعزام جرثقیل

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان از آغاز کار جابجایی و انتقال زائران لرستانی از مهران خبر داد.
رضا آریایی اظهار داشت: ۲۰ دستگاه اتوبوس شهری استان لرستان مربوط به شهرستان بروجرد شب گذشته و مابقی اتوبوسها نیز ساعت شش صبح امروز راهی مرز مهران شدند.
وی با بیان اینکه اتوبوسهای اعزامی از بروجرد از صبح امروز کار انتقال زائران از مرز به شهر مهران را انجام دادند افزود: همچنین این اتوبوسها ساعت ۱۰ صبح امروز نخستین کاروانهای زائران لرستانی را از ایلام به سمت لرستان حرکت دادند.
مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه ترافیک و ازدحام در جاده های مواصلاتی ایلام سنگین است افزود: این امر موجب شده که کار انتقال مسافران به کندی و لاک پشتی انجام شود.

ساعت 14:13 - سخنراني مسؤول قرارگاه فرهنگي خاتم الاوصيا (ص) در جمع زائران اربعين كربلا

مراسم سخنراني و عزاداري موكب امام رضا (ع) شباب الامام خميني (ره) از سوي ستاد فرهنگي اربعين و مناسبت‌هاي مرتبط ويژه عتبات با حضور پرشور زائران حسيني برگزار شد.
در اين مراسم محمدحسين يكتا، مسؤول قرارگاه فرهنگي خاتم الاوصيا (ص) در سخناني به بيان خاطراتي از دوران دفاع مقدس و همرزمان شهيدش پرداخت و با اشاره به جايگاه شهيد و مقام ارزشمند شهادت، گفت: شهدا مأمور به تكليف بودند و در اين مسير مأموريت خود را با موفقيت به انجام رساندند.
وي ادامه داد: يك دختر آمريكايي‌الأصل در شلمچه جلوي مرا گرفت و گفت مي‌شود ذره‌اي از اين خاك شلمچه را به نيويروك ببرم؟ گفتم براي چه پاسخ داد موضوع خاك نيست موضوع سوالي است كه دارم و مي‌خواهم هر وقت دلم تنگ شد اين خاك را بو كنم پس از سخنان اين دختر به ياد سخنان حضرت امام افتادم كه فرمودند تا قيامت مزار و مقتل شهيدان دارالشفاي عاشقان، عارفان و دلسوختگان است.
وي تصريح كرد: امروز حكومت شهدا بر عالم آغاز شده است و كجاست صدام، كجاست قذافي و مبارك كه ببيند امر�دت می گیرد

امين حسين نقشينه، كارشناس سازمان هواشناسي با اشاره به بارش باران در اواسط هفته جاري در تهران، گفت: به سبب ورود سامانه بارشي جديد، فردا در مرزهاي ايران و عراق شاهد بارش قابل ملاحظه باران خواهيم بود.
كارشناس سازمان هواشناسي با اشاره به ورود سامانه بارشي جديد به كشور بيان داشت: بر اساس نقشه‌هاي پيش‌بيني هواشناسي انتظار مي‌رود فردا بعدازظهر از مرزهاي غربي كشور شاهد ورود يك موج بارشي جديد باشيم.
وي با اعلام اينكه بارندگي‌ها در روز آينده در شمال غرب و غرب كشور تشديد مي‌شود، گفت: بر همين اساس بارش‌ها در مرزهاي شمال غرب، و غرب كشور با كشور عراق از شدت بيشتري برخوردار خواهد بود.


ساعت 13:26 - ابعاد سیاسی بزرگترین اجتماع انسانی جهان + فیلم

حرکت میلیونی و آرام پیاده روی اربعین حسینی چهره واقعی و صلح طلب مسلمانان را نشان داده و پیام حقیقت اسلام ناب را به جهانیان مخابره می‌کند. سخنرانی سید حسن نصرالله در خصوص ابعاد سیاسی عزاداری روز اربعین را در ادامه ببینید.


ساعت 13:24 - راهپیمایی دانشجویان در روز اربعین حسینی + فیلم

به گزارش گروه چند رسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، هیات‌های مذهبی دانشجویی از با عزاداری بر سالار شهیدان در روز اربعین از نقاط مختلف تهران خود را به میدان امام حسین(ع) رساندند.

ساعت 13:18 - نماز ظهر اربعین حسینی قم به امامت آیت‌الله مکارم شیرازی اقامه شد

نماز ظهر و عصر اربعین حسینی ظهر امروز در صحن‌های مطهر امام رضا (ع) شبستان امام خمینی(ره) و صحن صاحب الزمان(عج) به امامت آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار شد.
امروز حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) با حضور عزادارن حسینی غرق در ماتم و اندوه بود و مردم جا مانده از پیاده روی اربعین که به هر دلیلی از سفر به عتبات عالیات جامانده بودند، در بارگاه حضرت معصومه(س) حاضر شدند.
هیئت‌های عزاداری از سراسر شهر قم و شهرستان‌های اطراف برای عرض تسلیت عزای حسینی با شکوه و جلالی خاص وارد حرم شدند و با قرائت زیارت اربعین و اقامه عزا، در غم اربعین سید و سالار شهیدان شریک شدند و سپس نماز ظهر و عصر را به امامت آیت الله مکارم شیرازی برپا کردند.

ساعت 12:59 - فرانس 24: شمار عزادارن اربعين در کربلا بی‌سابقه است

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار فرانسه گزارش داد: میلیون ها نفر برای شرکت در مراسم روز اربعین حسینی به عراق سفر کرده اند. 
اربعین پایان دوران عزاداری برای شهادت امام حسین(ع) است. مراسم اربعین امسال در فضایی پرتنش برگزار می شود. این در حالی است که گروه داعش سلطه خود بر خاک عراق را توسعه می دهد. با این حال زائران می گویند نمی ترسند.
یکی از زائران می گوید پیش از آغاز زیارت، داعش اعلام کرد ایرانیان نمی توانند به عراق بیایند.اما مردم ایران تصمیم گرفتند مراسم اربعین را امسال به طور گسترده برگزار کنند.

ساعت 12:54 - اسکان موقت شبانه روزی شش هزار زائر در استان ایلام

 محمد سلیمانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به تجربه‌ای که از سال‌های گذشته در جمعیت هلال احمر در شورای مدیریت بحران استان ایلام و شهرستان مهران و همچنین علاقه روز افزون مردم برای تشرف به عتبات عالیات از دو ماه گذشته برنامه ریز‌ی‌های لازم در خصوص امداد رسانی به زائران انجام شده است.  
وی با اشاره استقرار هشت پایگاه ثابت جاده ای در محور ایلام – مهران افزود: علاوه بر هشت پایگاه ثابت امدادی جاده‌ای در مسیر‌های تشرف زائران با توجه به اینکه در روزهای اخیر جمعیت زائران افزایش یافته تعداد ده دستگاه آمبولانس دیگر در مسیر اضافه شده است. 
 مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در خصوص اسکان اصطراری زوار اظهار داشت: اردوگاهی در مهران برپا شده که حدود 600 نفر ظرفیت دارد و شبانه روزی به شش هزار نفر در مکان ‌هایی از قبیل مدارس و حسینیه‌ها اسکان داده و امداد رسانی می‌شود. 

ساعت 12:46 - زائران عتبات عالیات از عصر امروز به کشور بازمیگردند

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی از آغاز موج بازگشت زائران عتبات به کشور از عصر امروز خبر داد.
سرهنگ ابراهیم رضایی‌نژاد گفت: از روز گذشته عملیات خروج زائران از مرز به اتمام رسید و شمار زیادی از هموطنان نیز امکان خروج از کشور را نیافته و به سمت شهرهای خود بازگشتند که این موضع سبب ازدیاد جمعیت و شلوغی در سه شهر مرزی مهران، شلمچه و چزابه نیز شد.
رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه تنها بر گذرنامه‌هایی که مهر خروج از کشور زده شده ، مهر ورود به کشور نیز زده خواهد شد، خاطرنشان کرد: تلاشمان این است که زائران در گذرگاه‌های ورودی به کشور دچار معطلی نشوند و از این روز مراحل چک گذرنامه و ثبت مهر بین حدود دو تا سه ثانیه انجام خواهد شد.
رضایی‌نژاد درباره اینکه چه تدابیری برای جلوگیری از اتباع غیرمجاز به کشور اندیشیده شده است، گفت: تمامی گذرنامه‌ها چک شده و افراد فاقد گذرنامه و افرادغیرمجاز امکان ورود به کشور را نخواهند یافت.

ساعت 12:38 - اختصاص ۴ رام قطار در محور تهران-خرمشهر به منظور رفاه حال زائران حسینی

محمد راشدی، معاون مسافری راه آهن اظهار کرد: همزمان با ایام سوگواری اربعین حسینی وبه منظور رفاه حال زائرین اباعبدالله حسین (ع) 4 رام قطار با ظرفیت 4 هزار صندلی در مسیر تهران-خرمشهر و بالعکس افزوده شد.
وی افزود: همچنین به جهت اعزام زائرین تعداد 2 رام ریل باس با ظرفیت حدود 700 نفر به منظور جابه جایی سوگواران اربعین حسینی(ع) در مسیر خرمشهر – اهواز اختصاص داده شده است.

ساعت 12:25 - یک میلیون و 500 هزار زائر از کشورمان برای مراسم اربعین به عراق سفر کرده‌اند/ تمهیدات ویژه 20 دستگاه برای خدمات‌دهی به زائرین

ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: طبق آخرین آمارها حدود یک میلیون و 500 هزار نفر از مردم کشور برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به عراق سفر کرده‌اند و تاکنون 256 هزار نفر هم از عتبات عالیات بازگشته‌اند.
وی ادامه داد: مسئولیت امور زائرین عتبات عالیات به طور طبیعی بر عهده سازمان حج و زیارت بود اما پس از لغو روادید توسط دولت عراق، ما با موج گسترده زائرین اربعین مواجه شدیم و نهایتاً مقرر شد همه دستگاه‌ها برای کمک به سازمان حج و زیارت وارد عمل شوند. 
ذوالفقاری با اشاره به این که در طول دو هفته گذشته 20 دستگاه مسئولیت امور زائرین عتبات را بر عهده گرفته‌اند، اظهار داشت: در زمینه خدمات‌دهی به زائرین اربعین سه دستگاه مسئولین محوری دارند. 
 

ساعت 12:09 - بازگشت زائران از مهران، شلمچه و چذابه امكان پذیر است/ زائران مرز خسروی را برای بازگشت انتخاب نكنند
محسن نظافتی، مدیر كل عتبات سازمان حج وزیارت  پایگاه اطلاع رسانی حج به ارائه گزارشی از بازگشت زائران اربعین حسینی به كشور پرداخت و گفت: خوشبختانه هم اینك وضعیت مرزها روان است و بازگشت زائران به ایران اسلامی از روز گذشته آغاز شده است. 
مدیر كل عتبات سازمان حج وزیارت با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر بازگشایی مرز خسروی برای بازگشت زائران اربعین حسینی به كشور، گفت: البته مرز خسروی تاكنون بسته نبوده است كه اكنون باز شود، اما برای بازگشت زائران اربعین از این مرز هیچ برنامه ریزی صورت نگرفته است.
وی با بیان اینكه هم اینك بیش از ۱۴۰ هزار نفر از روز گذشته به كشور باز گشته اند، تصریح كرد: در حال حاضر مرزهای مهران، چذابه و شلمچه به روی زائران حسینی باز است و از عزیزان زائر می‌خواهیم برای بازگشت خود برنامه ریزی و تنها این سه مبادی را جهت ورود به كشور انتخاب كنند. 

ساعت 11:55 - ورود دستگاه دیپلماسی به انتقال زائران ایرانی از کربلا/ اعزام ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس به عراق
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ جلسه ستاد عالی هماهنگی زائرین اربعین حسینی صبح امروز شنبه (۲۲ آذرماه) همزمان با روز اربعین حسینی در وزارت کشور برگزار شد.   
در حاشیه این نشست، «اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت به باشگاه خبرنگاران گفت: این جلسه که به منظور برگشت زائران ایرانی برگزار شد، بسیار خوب بود.   
وی افزود: در پی مصوبه هیئت دولت مبنی بر بسیج همه امکانات برای بازگشت زائران ایرانی این جلسه به همت وزارت کشور برگزار شد.  
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: مسئولیت جابجایی زائران ایرانی به پایانه‌های کشور واگذار شد. 

ادامه خبر را اینجا بخوانید...
 

اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در حرم عبدالعظیم حسنی(ع)
ساعت 11:49 مراسم عزاداری اربعین حسینی(ع) همزمان با اجتماع بی‌نظیر عزاداران در کربلا، در اقصی نقاط کشورمان با حضور عزاداران در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و امام‌زادگان برگزار شد.

در تهران نیز از ابتدای صبح مراسم عزاداری چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان با مراسم عزاداری حدود سه هزار نفر از اعضای هیات‌های دانشجویانی که از مقابل دانشگاه تهران تا بیت رهبر انقلاب اسلامی را پیاده طی کردند تا با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) و با حضور مقام معظم رهبری به عزاداری بپردازند، آغاز شد.

تمام موکب‌های مستقر در معابر آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) از دقایق ابتدایی امروز فعالیت خود را آغاز کرده و پذیرای ده‌ها هزار نفر از عزاداران حسینی است.

اقشار مختلف مردم از سراسر تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) روانه شده‌اند. زائران و عزاداران حسینی با شور و شعور باشکوهی شعار «لبیک یا حسین (ع)» را فریاد می زنند و به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) وارد می‌شوند.
گفتنی است، مسیر اصلی پیاده‌روی عظیم اربعین تهران از میدان امام حسین (ع) آغاز شده است و در انتها به حرم سیدالکریم (ع) ختم می‌شود.

ساعت 12:03 - عزاداری هیئت های دانشجویی در حضور مقام معظم رهبری
به گزارش حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز و به مناسبت اربعین حسینی در حسینیه امام خمینی(ره) عزاداری هیات‌های دانشجویی در حضور رهبر انقلاب برگزار شد.

در این مراسم معنوی دانشجویان و دانشگاهیان، در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
مراسم هیاتهای دانشجویی با قرائت آیات نورانی قرآن آغاز شد و سپس حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان سخنرانی کرد.
همچنین در این مراسم، آقایان چینی و مطیعی بر مصائب کاروان اسرای کربلا و حضرت زینب سلام الله علیها نوحه خوانی و مرثیه سرایی کردند.


ساعت 11:55 - درخواست "حیدر العبادی" برای تأمین امنیت زائران اربعین حسینی

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه سومریه نیوز، حیدر العبادی نخست وزیر عراق امروز شنبه در بیانیه ای خواستار افزایش تلاشها به منظور انتقال زائران و بازگرداندن آنها به شهرهایشان پس از پایام مراسم اربعین حسینی شد و از تلاش هایی که نیروهای امنیتی و عناصر بسیج مردمی در این زیارت میلیونی بکار بستندٰ قدردانی کرد. 
عبادی در این بیانیه امروز گفت: به ملت کریممان و نیز به همه امت اسلامی سالگرد اربعین امام حسین و اهل بیت و اصحاب ایشان را که در واقع جاودانه کربلا شهید شدند تسلیت عرض می نماییم و همچنین حضور میلیونها زائری که به منظور احیای این مناسبت دردناک به سمت شهر کربلا آمده اند، گرامی میداریم.
عبادی در ادامه این بیانیه همچنین خواستار تلاش به منظور انتقال زائران به شهرهایشان پس از پایان مراسم زیارت اربعین حسینی شد

ساعت 11:42 - شمار زائران اربعين در کربلا از مرز 20 ميليون نفر فراتر رفت

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد: شمار زائران امسال اربعین امام حسین (ع) از مرز بیست میلیون زائر فراتر رفت.
این در حالی است که زائرانی که از دیگر کشورهای جهان تا کنون به کربلا رسیده اند به بیش از 4.5 میلیون زائر رسیده اند. 


ساعت 11:05 - رئیس جمهور در جمع عزاداران اربعین حسینی حضور یافت

صبح امروز (شنبه) همزمان با اربعین حسینی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور ضمن بازدید سرزده از شرکت شیر پگاه و محصولات این شرکت در جمع عزاداری کارگران، کارکنان و کارمندان این شرکت حضور یافت.
در حاشیه این مراسم نیز مادر شهید خرازی با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت‌وگوی کوتاه و صمیمانه‌ای داشت.

ساعت 10:40 - توقیف 6 راکت آماده شلیک "گراد" به سوی زائران کربلا

فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که شب گذشته، نیروهای امنیتی موفق شدند 6 فروند موشک از نوع «گراد» را که برای شلیک به سوی استان کربلا، از شمال این استان آماده بود، توقیف کنند.
کربلای معلی که امروز میزبان میلیون‌ها زائر حسینی است، جمعه (دیروز) شاهد شلیک چند فروند خمپاره «هاون» بود که خوشبختانه تلفات جانی نداشت. ۲ خودروی بمب‌گذاری شده نیز در کربلا توقیف و یک فرد مشکوک به انجام حمله تروریستی در این شهر، با هوشیاری نیروهای امنیتی، دستگیر شد.


ساعت 10:23 - اعمال محدودیت های ترافیکی در شهر ری تا پایان عزاداری اربعین حسینی
سرهنگ تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: به دلیل راهپیمایی و عزاداری شیفتگان سالار شهیدان در مسیرهای منتهی به حرم شاه‌عبدالعظیم محدودیت‌های ترافیکی در شهر ری ایجاد شده که تا پایان نماز ظهر به قوت خود باقی است.
این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی با بیان این مطلب که مشکل ترافیکی خاصی در دو مسیر منتهی به حرم شاه عبدالعظیم وجود ندارد، ادامه داد: در میدان سلمان فارسی، میدان نارنج، میدان بشارت، میدان ساعی در محدوده بلوار مدرس به شرق و در خیابان 24 متری تقاطع مصلی نژاد به جنوب و همچنین شمال به جنوب فداییان از آزادگان محدودیت‌های ترافیکی ایجاد شده است.

ساعت 10:22 - حلسه ستاد عالی هماهنگی زائرین اربعین حسینی در حال برگزاری است

ستاد عالی هماهنگی زائرین اربعین حسینی اعلام کرد که تأمین حداکثر هماهنگی به منظور ساماندهی و تسهیل روند بازگشت زائرین اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام دستور کار جلسه ستاد عالی هماهنگی زائرین اربعین حسینی است که امروز در محل وزارت کشور در حال برگزاری است.
بنا بر این گزارش در این جلسه که با حضور معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور، معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و رئیس سازمان حج و زیارت برگزار می شود نمایندگان ارشدی از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل نیروهای مسلح، جمعیت هلال احمر، سازمان صداو سیما، وزارت امور خارجه و وزارت کشور حضور دارند.
بررسی آخرین آمارها و ارزیابی روند خروج زائرین اربعین و همچنین پیش بینی همه تمهیدات برای ایجاد تسهیل هرچه بیشتر در بازگشت زوار حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به کشور از جمله موضوعات مطرح در این جلسه است.

ساعت 10:12 - مرز خسروی برای بازگشت زوار بازگشایی می شود

مرز خسروی که قسمتی از 186 کیلومتر مرز مشترک شهرستان قصرشیرین با عراق است به حوزه عربی کشور عراق متصل است و روزانه صدها کامیون و محموله اقتصادی از این مرز با استانهای عراق عرب مبادله می شود. اما به دلیل بروز برخی حوادث از سال 91 تاکنون برای تردد زوار مسدود بوده است.
فرماندار شهر ستان قصرشیرین در این رابطه گفت: با رایزنی های به عمل آمده با مقامات کشوری و امنیتی و نیازی که به دلیل تعداد بالای زائرین حضرت سیدالشهدا(ع) وجود دارد احتمال بازگشایی مرز خسروی وجود دارد و تصمیم نهایی امروز اتخاذ خواهد شد.
افشین رضایی با اعلام اینکه آمادگی مرز خسروی و شهرستان قصرشیرین برای پذیرایی از زوار 100 درصد است، گفت: همه امکانات از جمله استقرار 20 گیت ورود و خروج مسافر، استقرار دستگاه های خدمات رسان از جمله هلال احمر و بهداشت، آماده باش کامل نیروی انتظامی و بسیج و پیشبینی اماکن اسکان انجام شده است.
وی اظهار داشت: اگر امروز تصمیم نهایی اتخاذ شود از پایان امروز و فردا کار بازگشت زوار آغاز خواهد شد.

ساعت 9:37 - همزمان با بازگشت زوار از عراق یگان ویژه در پایانه های مرزی مستقر می شود
فرمانده یگان‌ وِیژه ناجا از استقرار ماموران یگان وِیژه در پایانه‌های مرزهای‌های غربی کشور همزمان با موج بازگشت زائران از عراق خبر داد.
سردار حسن کرمی با اشاره به حضور یگان ویژه در مبادی ورودی مرزهای غربی کشورمان اظهارکرد: با توجه به استقبال بی سابقه هموطنانمان برای سفر به کشورعراق و زیارت بارگاه امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس تصمیم بر آن شد تا ماموران یگان‌های وِیژه در پایانه‌های مرزی شلمچه، چزابه و مهران مستقر شده و در تامین امنیت و خدمت رسانی بهتر به زائران مشارکت داشته باشند.
وی با بیان اینکه یگان‌های ویژه نیز در قالب فعالیت‌های قرارگاه ظفرفعالیت خواهد کرد، افزود: برای زمان بازگشت زوار به کشور نیز تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم اندیشیده شده است.

ساعت 7:44 - آغازپیاده‌روی عزاداران حسینی از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم(ع)

مردم سیاه پوش و عزاداران حسینی که از نقاط مختلف تهران خود را به میدان امام حسین(ع) رسانده بودند با شعار لبیک یا حسین حرکت خود را به سمت حرم عبدالعظیم(ع) آغاز کردند.
چند سالی است  که سنت حسنه زیارت اربعین حسینی با پای پیاده سیل مشتاقان و شیعیان حضرتش را از سراسر دنیا به سمت کربلا کشانده است که بخشی از این سیل خروشان هموطنان ما هستند، اما عده بسیاری زیادی هستند که در این ایام به دلایل گوناگون امکان تشرف به کربلا را ندارند، اما مرغ دلشان راهی این مسیر و همراه این کاروان گشته است. دلهای سوخته و شیفته زیادی هستند که توفیق رفیقشان نگشته و سعادت زیارت اربعین را ندارند.

ساعت 6:02 - حرم رضوی در ایام اربعین میزبان ۵۰۰ هزار زائر غیرایرانی است
علی باقری، مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در ایام اربعین حسینی روزانه 10 کاروان زائر غیر ایرانی در برنامه‌های خاص شرکت کنند.
وی با بیان اینکه تعداد زائران در ایام مختلف متغییر است،افزود: در ایام عادی بیشترین زائران غیر ایرانی عرب زبان هستند اما در ایام اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع) بیشترین زائران انگلیسی، روسی و آذری زبان به حرم رضوی مشرف می‌شوند.


ساعت 00:02 - تكذيب خبر شهادت ٥ زائر ايراني در انفجار شب گذشته كربلا

حجت الاسلام والمسلمين مهدي شهسواري، مديركل حوزه رياست و روابط عمومي سازمان حج و زيارت گفت: شب گذشته حمله خمپاره اي در حد فاصل نجف تا كربلا رخ داد كه خوشبختانه هيچ يك از زائران ايراني ايام اربعين طي اين حادثه آسيب نديدند.
وي در اين باره افزود: اعلام خبر شهادت ٥ زائر ايراني از قول اينجانب كه در شبكه هاي اجتماعي و فضاي مجازي منتشر شده، مربوط به فروردين سال ٩١ است كه بنده مسئوليت اداره كل عتبات سازمان حج را عهده دار بودم.
 مديركل حوزه رياست و روابط عمومي سازمان حج و زيارت با اشاره به تماس تلفني با دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق در خصوص پيگيري حادثه اخير، تصريح كرد: خوشبختانه در حادثه تروريستي شب گذشته در استان كربلا هيچ  يك از زائران ايراني آسيب نديدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
farshad
۱۰:۰۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
ارتش امام حسین بزرگترین ارتش دنیاست که همه را زیر پرچم خود جمع کرد.این در تاریخ بی سابقه است.درود بر همه مردم باشور و ایمان.داعش و شغالهای دیگه بدونن که هیچ غلطی نمیتونن بکنن تو سوراخاشون خفه شون میکنیم...بچه های خوزستان همیشه آماده اند
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۱:۵۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
ای کسانیکه به زیارت مولایمان شرفیاب می شوید::
از قول جاماندگان اربعین به مولایمان بگویید::::

ای آقایی که قوانین عبور رادرمرزهابه هم میزنی
وقانون عاشقی راحاکم میکنی !

کنارپل صراط منتظر
کرمت می مانیم تا بیایی و قوانین عبور را کناربزنی وعاشقانت را بی حساب عبور دهی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
خوش بحال تمام این زائرین. انشاالله به یاد همه مردم ایران دعا گو باشند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
زیارتتان مورد قبول درگاه حق
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۲۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
امروز امام حسین(ع) و کربلا به همه جهانیان پیامهای زیادی فرستاد و اولینش اتحاد مسلمانان و دوم هشدار به تروریستها و کشورهای تروریست پرور که اگر این جمعیت بخواهد حرکت کند مثل رودخانه ای همه ناپاکی را پاک خواهد کرد و تروریستها زیر پا له میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
حبيب
۰۹:۵۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
ياحسين