راشا تودی:

چرا بزرگترین جنایتکار دنیا جایزه صلح نوبل را دریافت می‌کند؟/ فهرست قتل‌های مخفی اوباما

یک هفته پس از دریافت جایزه صلح نوبل، باراک اوباما 33 هزار نیروی نظامی دیگر را به افغانستان اعزام کرد تا از این طریق جنگ در این کشور را تقویت نماید.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی؛ این پایگاه خبری در مقاله ای با اشاره به اعطای جایزه صلح نوبل به باراک اوباما نوشت : پنج سال پیش باراک اوباما ، رییس جمهروی آمریکا در حالی جایزه صلح نوبل را دریافت کرد که کاخ سفید تحت ریاست جمهوری وی هیچگونه نظریه یا دستورالعملی برای سیاست خارجی نداشت . در این مقاله به پنج مورد از اقدامات نه چندان صلح آمیز برنده جایزه صلح نوبل در کمتر از پنج سال اشاره شده است : 

1/ تشدید جنگ افغانستان 
جنگ افغانستان را اوباما آغاز نکرد بلکه وی در ظاهر به گونه ای نشان می داد که در حال اجرای تلاش هایی است تا درگیری طولانی مدت در این کشور هرچه زودتر به پایان برسد .  او بدرستی موقعیت مخاطره آمیز خود را در زمان دریافت جایزه تشخیص داده و درک کرده بود .
 

باراک اوباما در 10 دسامبر 2009 در اسلو جایزه صلح نوبل را دریافت کرد . وی پس از دریافت این جایزه گفت : هم اکنون مهم ترین و اصلی ترین مسئله این است که من در راس قدرت کشوری قرار دارم که درگیر دو جنگ می باشد . در همین زمان اعلام کرد که جنگ عراق در پیچ و خم های انتهای خود قرار داشته و به زودی به پایان می رسد . درگیری طولانی مدت در افغانستان نیز در آستانه اتمام می باشد . 

یک هفته پس از دریافت جایزه ، اوباما 33 هزار نیروی نظامی دیگر را به افغانستان اعزام کرد و برای توجیه آن نیز گفت : به منظور آموزش افسران افغانی و نیز ممانعت با بازگشت رهبران طالبان به افغانستان باید  جنگ را در این کشور تقویت کنیم . سال های پس از این اقدام مرگبارترین سال هم برای نظامیان آمریکایی و هم برای شهروندان افغان محسوب می شود . در این شرایط ظاهرا باید گفت که اوباما جنگ افغانستان را شروع نکرد بلکه بعد از آن وارد کاخ سفید شد !


2/ حملات نظامی در لیبی 
بدنبال تصویب قطعنامه 1973 سازمان ملل در 17 مارس 2011 که در آن موافقان خواستار " آتش بس فوری " در لیبی شده و جامعه بین الملل را برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در این کشور با هدف محافظت از جان شهروندان آن مجاز کردند ، اوبامابه همراخ هم پیمانان خود در ناتو حملات هوایی خود را به خاک لیبی آغاز کردند . این حملات موج تازه و شدیدی از جنگ داخلی و تروریسم را در سال 2011 در دولت آفریقای شمالی به راه انداخت . 

ناتو 9700 حمله هوایی در این کشور انجام داد که 7700 عدد از آنها با دقت بالا به اهداف موردنظر اصابت نمود . بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر درباره جزئیات هشت مورد از بمباران های ناتو نشان می دهد که در این حملات دست کم 72 شهروند و غیرنظامی لیبیایی کشته شده اند . 

ساختمان متعلق به دولت قذافی که در آن ابزار و ادوات مورداستفاده برای ساخت وساز های کشور یکی از اهدافی بود که در 8 اوت 2011 در غرب لیبی مورد بمباران جنگنده های ناتو  قرار گرفت . 


اما آسیب های حقیقی مداخله آمریکا و ناتودر لیبی برای براندازی حکومت قذافی در سالهای پس از آن مشهود شد . این کشور بطور بی سابقه ای درگیر جنگ داخلی شد و عملا به دو بخش جداگانه تقسیم گردید . در آگوست اوباما رسما شکست استراتژی کاخ سفید در قبال لیبی را پذیرفت اما نه به این دلیل که وی سیاست " مداخله نظامی " را انتخاب کرده است بلکه به این دلیل که ایالات متحده و هم پیمانان اروپایی آن با تمام قوای نظامی خود برای سرنگونی قذافی به خاک این کشور حمله نکردند . (!) 


3/ حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در یمن و پاکستان
از نخستین حمله هوایی در سال 2002 که هدف آن شبه نظامیان یمنی عنوان شد تاکنون بیش از 15 حمله هوایی و 101 حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در مناطق مختلف یمن انجام گرفته است . به گزارش پایگاه اینترنتی " امریکا نت " که حملات هواپیماهای بدون سرنشین و خسارات آن را به دقت مورد بررسی قرار داده است تاکنون بیش از 1073 غیرنظامی توسط این حملات کشته شده اند . 

برخلاف یمن ، حملات هوایی در پاکستان تا پیش از به قدرت رسیدن اوباما نتایج نسبتا مطلوبی را ایجاد کرده بود . گزارش دانشگاه استنفورد و مراکز حقوقی دانشگاه های نیویورک نشان می دهد بین 2562 تا 3325 تن از شهروندان و غیرنظامیان پاکستانی در فاصله ژوئن 2004 تا اواسط سپتامبر 2012 بر اثر حملات جنگنده های بدون سرنشین آمریکایی کشته شدند . اگرچه اوباما جنگ هواپیماهای بدون سرنشین را آغاز نکرد اما بخوبی توانست آن را گسترش داده و کشتارهای بیشتری را انجام دهد . 


بین سالهای 2004 تا 2007 تنها 10 حمله هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان انجام گرفت اما در سال های بعد از 36 حمله بیشتر نیز به آن اضافه شد و و در سال 2009 ، 54 حمله در شهرهای مختلف این کشور اجرا شد . سال 2010 بواسطه عملیات های گسترده این هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی ، مرگبارترین سال برای مردم پاکستان بود .

در این سال 122 حمله در مناطق مختلف این کشور انجام گرفت و بر اثر آن 849 تن کشته شدند . در سال 2011 ، 73 حمله و در سال 2012 ، 46 حمله هوایی انجام گرفت . بدنبال مخالفت های گسترده در داخل و خارج از کشور با حملات هواپیماهای بدون سرنشین در غرب آسیا اوباما در مه 2013 اعلام کرد که وی این برنامه را از سیا به پنتاگون انتقال خواهد داد . اما ...

4/ لیست قتل‌های مخفی اوباما
در فوریه 2013 ، توجیهی قانونی برای قتل شهروندان آمریکایی از سوی دولت اوباما ارائه شد . با توجه به اسناد وزارت دادگستری ایالات متحده ، کاخ سفید دارای قدرتی قانونی برای قتل آمریکاییانی است که رهبران ارشد عملیاتی و یا از اعضای القاعده و یا در ارتباط باآنها هستند حتی اگر هیچگونه اقدام یا فعالیتی علیه دولت آمریکا انجام نداده باشند . 


در سپتامبر 2011 ، دو تبعه آمریکایی به نام های " انور اولکی و سمیر خان " بر اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین در یمن کشته شدند . ماه بعدی نیز یکی دیگر از اتباع آمریکایی که نوجوانی 16 ساله و متولد کلورادو بود ، در یمن کشته شد . اوباما کاملا این مفهوم را عملی نمود که قتل یک شهروند آمریکایی بدون آنکه برای قاتل و مجرمان آن دادگاه محاکمه و مجازاتی وجود داشته باشد ، امکان پذیر است . در برخی از فیلم های مستند آمریکایی مستقیما به " لیست های قتل " و " ترور هدفمند افراد " اشاره شده است. 

5/ ترسیم مجدد خطوط قرمز اوباما
باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا خط قرمزی را درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه ترسیم نمود و بر همین اساس بر جامعه بین المللی فشار وارد کرد تا دمشق را در این باره تنبیه نماید . شایعه ای که از سوی غرب در رسانه های بین المللی منتشر گردید مدعی بود که در تاریخ 21 اوت ارتش بشار اسد در غوطه سوریه از سلاح شیمیایی علیه مردم خود استفاده کرده است . به همین دلیل اوباما خواستار حمله نظامی به دمشق شده بود . (!) 

پس از مخالفت انگلیس با همکاری در کنار آمریکا برای حمله به سوریه ، معامله ای تاریخی میان واشنگتن و مسکو انجام گرفت که بر اساس آن ایالات متحده تصمیم حمله به دمشق را لغو و در مقابل دمشق متعهد شد ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را نمایندگان سازمان ملل تحویل داده و منهدم نماید . 


اما با این معامله در واقع تنها حملات هوایی آمریکا به سوریه به تعویق افتاد . در 8 آگوست 2014 ، ایالات متحده بمباران مناطق از عراق را به بهانه حمله به مواضع تروریست های تکفیری _ بعثی و محافظت از کردهای این کشور آغاز کرد . ماه بعد این حملات آمریکایی به خاک سوریه شروع شد .تاکنون سوریه هفتمین کشوری است که اوباما طی شش سال گذشته بمباران هوایی کرده است . 

این موارد شاهکارهایی است که برنده جایزه صلح نوبل در قبال برقراری صلح و امنیت در سراسر دنیا و بخصوص غرب آسیا انجام داده است . 



انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار