الجزیره:

مشاوران ایرانی از جمله "قاسم سلیمانی" در مبارزه با داعش نقش کلیدی دارند

مشاوران ایرانی در مبارزه با گروه تروریستی داعش نقشی کلیدی ایفا می‌‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ پایگاه اینترنتی الجزیره انگلیسی در مطلبی به قلم "سؤداد الصلحی" نوشت: به گفته مقامات امنیتی عراق، فرماندهان نظامی ایران در پیروزی های اخیر به دست آمده در مبارزه علیه داعش در سرتاسر عراق، نقش کلیدی ایفا کردند. ایران اولین کشوری بود که به درخواست دولت عراق برای کمک بین المللی در مبارزه علیه داعش، واکنش نشان داد، آن هم زمانی که این گروه تروریستی مساحت وسیعی از شمال این کشور را به اشغال خود درآورده بود.

ده ها فرمانده نظامی ایرانی از جمله قاسم سلیمانی، به نیروهای امنیتی عراق در مناطق شمالی و جنوب بغداد پیوستند. نیروهای عراقی، با حمایت نیروهای کردی و مشاوران ایران اخیرا توانسته اند شهر جلولا و سعدیه در استان دیاله را بازپس گیرند.

چند هفته پیش داعش همچنین از شهر جرف الصخر، یک منطقه کلیدی در جنوب بغداد عقب نشینی کردند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، هفته گذشته اظهار داشت، ما در عراق مشاوران آمریکایی داریم و پنهان نمی کنیم که مشاوران ایرانی نیز داریم.

العبادی گفت، مشاوران ایرانی و مشاوران آمریکایی در اردوگاه های نظامی مختلف به نیروهای ما کمک کردند، اما هیچ جنگنده ایرانی در عراق وجود ندارد و هیچ سرباز ایرانی در عراق فعالیت ندارند.

ابوساجد السعادی، فرمانده یگان ابوالفهدی العباس که در درگیری جرف الصخر حضور داشت، به الجزیره گفت: هنگامی که مشاوران ایرانی در میدان بودند، هیچ کس جلوی ما مقاومت نمی کرد و به طور جادویی همه چیز برای ما مهیا بود. مهمات، اطلاعات و همه چیز منظم بود و هماهنگی مطلوبی میان یگان ها در عملیات دیده می شد.

وی در ادامه افزود: این مشاوران ایرانی نمی جنگیدند، ولی اقدامات ما را به بهترین شکل سازماندهی می کردند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۸:۲۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
درود بر سردار اسلام.سرلشگر سلیمانی
به امید خدمت در رکاب امام زمان عج.
امیدوارم مردم ایران قدر این سرداران بزرگ وامنیت کشور را بیش از پیش بدانند.
Iran (Islamic Republic of)
حميدرضا
۱۷:۰۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
لبيك يا حسين (ع) لبيك يا ثار الله...
اللهم عجل لوليك الفرج.
زنده باد ژنرال قاسمي خدا حفظش كند
آخرین اخبار