سنای افغانستان:

برخی مقامات امنیتی در ناامنی‌های اخیر "افغانستان" دست دارند

چند عضو مجلس سنای افغانستان ضمن تأکید بر دست داشتن برخی مقامات در ناامنی‎های اخیر این کشور، خواستار شناسایی و معرفی این افراد شدند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "فضل‎الهادی مسلم‎یار" رئیس مجلس سنای افغانستان درنشست عمومی امروز این مجلس خواستار شناسایی افراد همکار تروریست‎ها شد.
 
مسلم‎یار در این خصوص گفت: دولت باید برای کاهش ناامنی‎ها و عملیات انتحاری کسانی را که به تروریست‎ها پناه می‎دهند را شناسایی کرده و مقام‎هایی را که از طالبان حمایت می‎کنند را از وظایف‎ خود برکنار کند.
 
"علی‎اکبر جمشیدی" عضو مجلس سنای افغانستان نیر با تأکید بر اینکه برخی مهره‎های طالبان در داخل نیروهای افغان نفوذ کرده‌اند، خواستار کنار گذاشتن آنان شد.
 
جمشیدی گفت: همین افراد سبب رسیدن طالبان به اهداف‎شان که همانا انتحار، انفجار و کشتار غیرنظامیان بی‎گناه است، می‎شوند که ضرورت دارد تا از صحنه سیاست و قدرت افغانستان پاک شوند.
 
"داود اساس" و محمدامین احمدی» اعضای دیگر سنا نیز با تأکید بر ضرورت تصفیه سازمان‎های امنیتی افغانستان از وجود خائنین گفت: در صورتی که این افراد برسر کار خود باقی بمانند، افغانستان شاهد عملیات‌های تروریستی بیشتری خواهد بود
 
"آیت‎الله محمدحسین صادقی پروانی" سناتور دیگر افغان با تأکید بر دست داشتن برخی مقام‎های افغان با طالبان گفت: برخی افراد در منازل و سازمان‎های کاری خود به طالبان پناه می‎دهند.
 
تصویب 2 قانون در نشست سنا
 
اعضای مجلس سنای افغانستان در ادامه نشست امروز خود طرح‎های قوانین معادن و منع استخدام کودکان در صفوف نظامیان را نیز با اکثریت آرا تصویب کرد.
 
این قوانین چندی پیش از سوی پارلمان افغانستان پس از بحث و بررسی‎های طولانی تصویب شد و امروز با اندکی تغییر از سوی سنای افغانستان مورد تایید قرار گرفت.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.