با سخنرانی معاون بهداشت صورت می گیرد

برگزاری دهمین کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان از فردا

دهمین کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان از فردا 25 تا 28 آذر در تالار قائم بیمارستان مفید با سخنرانی دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت برگزار می شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دبیر اجرایی دهمین کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان با عنوان این که 300 مقاله به این دوره از کنگره ارسال شده است، گفت: 75 مقاله در قالب سخنرانی قرار خواهند گرفت.

رضا شیاری متخصص کودکان و فوق تخصص روماتولوژی کودکان و دبیر اجرایی دهمین کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان درباره زمان برگزاری این دوره از کنگره گفت: کنگره از 25 تا 28 آذرماه 93  به مدت 4 روز در تالار قائم بیمارستان مفید برگزار می شود.

وی افزود: هر روز 4 پانل با موضوعات مختلف برگزار می شود و حضور در این کنگره برای شرکت کنندگان 19 امتیاز مداوم آموزشی دارد.

وی درباره موضوعاتی که در کنگره به آن پرداخته می شود، گفت: در بخش گوارش مربوط به چاقی کودکان و در بخش غدد به قند خون پرداخته می شود. در رشته روماتولوژی کودکان به التهاب مفاصل می پردازیم و بیشتر  تمرکز روی بیماری روماتیسم کودکان است  همچنین در زمینه آسم و آلرژی هدف بررسی کهیر است.

این فوق تخصص کودکان در همین رابطه افزود: در ریه به سرفه های مزمن کودکان پرداخته می شود و همچنین مسمومیت ها و حوادث محیطی مثل غرق شدن نیز در این کنگره مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین در زمینه طب اعصاب و نیز در مورد مرگ مغزی، موضوعاتی مانند عدم توجه و کودک  بیش فعال در کودکان  مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دبیر اجرایی دهمین کنگره اورژانسها و بیماریهای شایع طب کودکان عنوان کرد: اساتیدی که در کنگره شرکت می کنند همه از اعضای هیأت علمی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.