سردار عامری در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی:

رسالت رسانه در حوزه اقتصاد مقاومتی گفتمان‌سازی است/ رسانه می‌تواند پرچم‌دار اقتصاد مقاومتی باشد

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رسالت رسانه در حوزه اقتصاد مقاومتی گفتمان‌سازی است و رسانه می‌تواند بازیگر اول این حوزه در ساخت گفتمان باشد.

به گزارش خبرنگار امنیتی دفاعی باشگاه خبرنگاران، سردار «داوود عامری»، معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در اولین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات مرکز بسیج صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: رسالت رسانه در حوزه اقتصاد مقاومتی گفتمان‌سازی است و رسانه می‌تواند بازیگر اول این حوزه در ساخت گفتمان باشد.
    
وی افزود: رسانه یک ابزار فرهنگ‌ساز بوده که در علوم ارتباطات نقش دارد و مجموع رسانه و دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند با تعریف یک فصل مشترک نقش‌آفرینی کنند و فرمایشات مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد، فرهنگ و مدیریت جهادی را پیاده‌سازی و آن را اجرایی کند.
    
معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به یکی از مشکلات بزرگ کشور در مسیر تحقق اهداف سالیانه اظهار داشت: توجه روبنایی و عدم طراحی دقیق و راهکارهای عملی نقشه راه تعیین شده در شعار سال را به عنوان مشکلات قابل طرح هستند و رهبر معظم انقلاب همواره بعد از نام‌گذاری، راهبردها و نقشه راه را نیز ارائه می‌دهند. درک درست از منویات معظم له باعث پیشرفت در این زمینه خواهد شد.
    
سردار عامری ادامه داد: دو عنصر اقتصاد و فرهنگ به عنوان دو نگاه کلان بوده و ایجاد اقتدار فرهنگی و توسعه اقتدار درون‌زا بسیار مهم می‌باشد و رهبر معظم انقلاب بر موضوع اقتصاد و فرهنگ تأکید دارند و فرهنگ مقدم بر اقتصاد بوده و باید به آن اولویت داد.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که در عزم ملی و مدیریت جهادی دو راهبرد کلان وجود دارد، اذعان داشت: با پیگیری عزم ملی و مدیریت جهادی می‌توان به تمدن نوین اسلامی رسید و این در پرتو وحدت و روحیه جهادی امکان‌پذیر است.
    
وی گفت: جهاد اقتصادی، پیاده‌سازی راهکارهایی در راستای تلاش در تحقق استراتژی‌های اقتصادی بوده و نقشه راه این نهضت پیاده‌سازی راهکارهای اقتصاد مقاومتی است.

سردار عامری با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در بحث گفتمان‌سازی افزود: باید وسعت حوزه گفتمان‌سازی را بشناسیم و ماهیت آن را تحلیل کنیم و گفتگوی همگانی، توافق و رفتار همگانی باعث عزم و ارائه همگانی گردیده و می‌توان با طی کردن فرآیند گفتمان‌سازی از طریق تبیین موضوع ساخت پایه‌های فکری تبلیغ و ترویج در محیط فرهنگی به آن جامه عمل پوشاند و نظریه گفتمانی با تبیین موضوع و تحلیل محیطی خود و دشمن و سنجش تحقق اهداف و ارائه الگوی موفق تکمیل می‌شود.

وی گفت: اگر تبلوری در رفتار دولت و ملت در سیاست‌های کلان نداشته باشیم، راه به جایی نخواهیم برد و با گفتمان‌سازی و گفتگوی همگانی این موضوع محقق می‌شود.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به این که رسانه می‌تواند پرچم‌دار تحقق اقتصاد مقاومتی باشد و این مهم‌ترین برنامه‌ای است که می‌توانیم داشته باشیم، خاطرنشان کرد: هم‌صدایی، هم‌دلی، هم‌اندیشه بودن باعث رسیدن به یک هدف واحد می‌شود و ملتی که هم‌صدا باشد، قادر است هر موضوعی را محقق کند و کلید طلایی حل مشکلات اراده ملی است که می‌توان با مدیریت جهادی آن را محقق کرد.

سردار عامری با اشاره به این که امروز دنیا به دلیل ساختار شکل پیدا می‌کند، تصریح کرد: ساختارهای رسمی و مجازی نقش هماهنگی و هم‌افزایی داشته و ضمن این که هیچ باری ندارد یک ارزش افزوده هم محسوب شده و می‌توان هماهنگی لازم را ایجاد کرد.
 
وی گفت: قرارگاهی در ستاد رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی تشکیل شده و کمیته هماهنگی اقتصادی در دولت و فراکسیون مجلس هم داریم و با گفتمان‌سازی می‌توان راهبردهای مناسب اقتصاد مقاومتی را پیگیری کرد و ساختارهای مجازی بسیار کمک کننده بوده و می‌توانند نقش‌آفرین باشند.
 
معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش الگوسازی در حوزه اقتصاد تصریح کرد: رفتارسازی در فرآیند گفتمان دیده می‌شود و معرفی، تشویق و مسیردهی در الگوهای سازندگی بسیار مهم هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار