نادعلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برخی روسای واحدهای دانشگاه آزاد حق فعالیت بسیج دانشجویی را سلب کرده‌اند/حداقل یکبار پیام امام(ره) درباره بسیج را بخوانید

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با بیان اینکه برخی از واحدهای دانشگاه آزاد به مسئولین بسیج اعلام کرده‌اند که حق فعالیت سیاسی ندارید، گفت: این اقدام تنها در صورتی توجیه عقلی دارد که بخواهید بسیج دانشجویی فقط یک مجموعه ابتدایی باقی بماند.

"علیرضا نادعلی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه بسیج دانشجویی تنها تشکلی است که براساس قواعد مصوب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کارهای خود را انجام می‌دهد، اظهارداشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی دستگاهی فرادستی برای تمام موسسات آموزش عالی اعم از دانشگاه‌های سراسری و آزاد است و مصوبات آن برای تمام نهادها و ارگان‌ها زیر مجموعه از جمله دانشگاه آزاداسلامی لازم الاجراست.  
 
وی با بیان اینکه قوانین وضع شده درباره بسیج دانشجوی نباید از سوی افراد نادیده گرفته شود، تاکید کرد:  در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد عده‌ای از روسا به مسئولین بسیج اعلام کرده‌اند که بسیج حق فعالیت سیاسی ندارد. من از این مسئولان تقاضا می‌کنم قبل از هر اقدامی حداقل یکبار پیام امام خمینی (ره) را مبنی بر تشکیل بسیج طلبه و دانشجو که در آذرماه ۶۷ ارائه شد را مطالعه کنند!

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با تاکید بر اینکه مگر ممکن است بالهای انقلابی‌گری را در یک مجموعه قطع کنیم و آن وقت انتظار انقلابی بودن از آن مجموعه داشته باشیم؟ گفت: این اقدام تنها در صورتی توجیه عقلی دارد که بخواهید بسیج دانشجویی فقط یک مجموعه ابتدایی باقی بماند.  
 
وی اضافه کرد: بسیج دانشجویی از گذشته تا به امروز همچنان بر آن است که با پاسداری از تفکر بسیجی متعلق به هیچ حزب و جناح خاص سیاسی نباشد، بلکه  تنها متعلق به انقلاب اسلامی و سرباز اندیشه‌های مقام معظم رهبری باشد.  
 
جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: براساس همین تصور و تفکر است که جناح‌های رسمی کشور اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب بعضا توسط بسیج دانشجویی به نقد کشیده می‌شود و بسیج هیچ‌گاه در چارچوب هیچ یک از این احزاب و جناح‌ها نبوده است.

گفتنی است، مدیرکل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی واحد تهران مرکزی گفته بود که در سالیان گذشته فضای تشکل‌های دانشجویی در برابر بسیج دانشجویی ناعادلانه بوده و امکانات دانشگاه به طور مساوی بین تشکل‌ها و بسیج دانشجویی تقسیم نشده است.

قدمیاری با بیان اینکه رئیس دانشگاه آزاد با بگیر و ببند و تجسس در دانشگاه شدیدا مخالف است و اعلام کرده که اگر چنین مواردی مشاهده شود شخصا با آنها برخورد می‌کند، بیان کرده بود: بسیج دانشجویی بر طبق قانون باید از فعالیت حزبی و جناحی پرهیز کند و تمام برنامه‌های سیاسی را باید از هیت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی واحد مربوطه مجوز بگیرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: بسیج ، تشکل ، دانشگاه ، آزاد ، نادعلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار