کم رنگ کردن نقش زیبایی ظاهری در انتخاب افراد

یک روانشناس گفت: برای جلوگیری و یا کم رنگ شدن جراحی‌های زیبایی در جامعه بهتر است نقش زیبایی ظاهری در انتخاب افراد از بین برود.

ربابه غفار تبریزی روانشناس بالینی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاراندر رابطه با جراحی پلاستیک در بین مردم، افزود: بانوان ذاتا به زیبایی علاقه دارند اما اگر به صورت مداوم و با جراحی‌های متعدد زیبایی صورت گیرد به یک اختلال بدشکل تبدیل و اثرات وخیم و جبران ناپذیری برای آنان به همراه دارد.
این روانشناس بیان داشت: سطحی‌نگری، عدم اعتماد به نفس، توجه به تحقیرها در دوران کودکی و جوانی از جمله موارد مهم و اساسی اشتیاق افراد برای استفاده از جراحی‌های پلاستیک و زیبایی در جوامع امروزی است.  
 
وی در ادامه افزود: افراد باید بدانند زیبایی حقیقی در همدلی و همفکری آنان با دیگران و افراد خانواده است و جراحی‌های زیبایی و آرایش‌های متعدد تنها به زیبایی ظاهری آنان کمک و زودگذر است.  
غفار تبریزی با بیان اینکه زیبایی و میل به زیبا بودن در میان اکثر مردم وجود دارد و نمی‌توان آن را مختص گروهی از افراد در جامعه دانست، اظهار داشت: با این وجود این امر نباید به یک اصل و هدف در زندگی آنان بدل شود.  
 
وی خاطر نشان کرد: وسایل ارتباط جمعی و عمومی، خانواده‌ها باید سعی در رشد فرزندان در زمینه‌های گوناگون اعم از موسیقی، نقاشی و کسب دیگر توانمندی‌ها تشویق تا در سنین بزرگسالی کمتر شاهد میل آنان برای کسب زیبایی ظاهری باشیم. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: زیبایی ، ظاهری ، جراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار