صفارهرندی در همایش "دانشگاه سدی در برابر فتنه" :

فتنه معادل تحریم و تحریم معادل فتنه است/ دانشگاه محیطی نیست که فتنه‌گران بذر بکارند و خرمن درو کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دانشگاه محیطی نیست که فتنه‌گران بذری بکارند و بعد خرمن درو کنند که اگر این گونه شود دیگر آن محیط دانشگاه نیست.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سومین همایش "دانشگاه سدی در برابر فتنه" که عصر امروز در تالار شیخ انصاری دانشکده علوم سیاسی برگزار شد، با اشاره به عنصر دانشگاه و فتنه گفت: یک عوارض و آثاری که در فتنه وجود دارد این است که خاستگاه فتنه در دل بیمار شده خود ماست دلی که روزی می‌توانست جایگاه رحمانی باشد و امروز شیطان جایگزین او شده و با وسوسه‌هایش فتنه را می‌آفریند.
 
وی افزود: فتنه محیط را غبارآلود کرده و نمی‌گذارد که سهم درستی در اجتماع صورت گرفته و غباری حائل می‌شود که به فتنه رنگ و لعابی دیگر می‌دهد ما باید کاری کنیم که محیط دانشگاه غبارآلود نشود.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با غبارآلود شدن فضا بدیهیات هم منکر می شود و عدد بزرگتر از کوچکتر بزرگتر محسوب نمی‌شود، اظهار داشت: در محیط غبارآلود تشخیص حق از باطل سخت بوده و برای انسان‌هایی که محدودیتشان زیاد نیست سخت‌تر است. دانشگاه محیط علم است و حرف منطقی وجود دارد و در محیط فتنه زمانی که احساسات ورود می‌کند شاهد ظهور عصبانیت‌ها هستیم و آنجاست که بدیهات لگدمال می‌شود.
 
صفار هرندی افزود: در محیط فتنه قواعد، قوانین و هنجارها شکسته شده و در این جامعه ارزش‌های ما بنیان شده است .

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم کشورمان در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی عنوان کرد: همانطور که می‌دانیم یک و نیم میلیون نفر از مردم کشورمان در راهپیمایی روز اربعین شرکت کردند تا ارادت و همنوایی با خاندان آل‌الله را به جهان بفهمانند و در این جامعه شکستن اینگونه حرمت‌ها تنها از فتنه بر می‌آید.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: روز عاشورایی که برایمان 1400 سال محترم بود شاهد بودیم که حرمت آن را شکستند و حق و الانصاف از صفحه روزگار به زودی محو شدند. این هنجارها گاهی اگر به آن تقید نداشته باشیم هنجارشکنی باب می‌شود و تبعات آن یک نوع فروپاشی اجتماعی را رخ خواهد داد.
 
صفار هرندی با بیان اینکه در محیط فتنه عقلانیت تعطیل می‌شود، گفت: محیط دانشگاه محیط شور و احساس است و باید حفظ شود هرکس که دانشگاه را کسل می‌داند قطعا دانشجو را نشناخته است اما آنجایی که حرف اول را احساس بزند قطعا کار خراب می‌شود.  
 
وی اظهار داشت: محیط دانشگاه تجمیع احساس و عقل است و یکی از عوارض فتنه‌گری سال 88 تشدید کینه‌ها و عصبانیت‌ها بود که ریشه شیطانی داشت. 
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در فتنه 88 گل کردن عصبانیت‌ها آسیب دیدن بسیاری از خانواده‌ها، تشدید حالت روانی از جمله مسائل حائز اهمیت بود.
 
صفار هرندی با بیان اینکه خدا مسببین فتنه را نبخشد اظهار داشت: محیط فتنه آمیخته شدن خادم و خائن است افرادی که با هر نگرشی روزی در خدمت نظام بودند و دولت فکر می‌کرد که آنها می‌توانند خادم باقی بمانند فتنه کاری کرد که خادم با هم‌پیمانان دشمن آمیخته شود و به خائن تبدیل  شودو این یک افسانه نیست و همه آنچه را که دشمن می‌گوید در کشور طنین یا پژواک کنند.  
 
وی تصریح کرد: یکی از تأسفات من در فتنه 88 این بود که چرا تصویر افراد  که جایگاه خوبی در ذهن‌ها داشت امروز در جایگاه متهمان و خیانت به کشور نشسته‌اند من خواهان تخفیف به جرم آنها نیستم ولی روزی دست آنها را بالا می‌گرفتیم و امروز متأسفانه دست در دست شیطان داده‌اند.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در این میان بهار سوء استفاده کنندگان زیاد می‌شود، منافقین در ایام فتنه در خیابان‌های ما پرسه می‌زدند و از جمله افرادی بودند که نقش تحریک کننده و برافروزی شعله‌های آتش در کشورمان را داشتند.  
 
صفار هرندی با بیان اینکه تأسف دیکر من این است که افراد فتنه‌گر خیال می‌کنند که از حق ملی حرف می زنند اما این چه حقی است که هزینه‌اش را اوباما پرداخت می‌کند.  
 
وی تصریح کرد: کنگره آمریکا چند ماه بعد از فتنه، اوباما را به مجلسشان احضار کرد مبنی بر اینکه او پاسخ دهد 70 میلیون هزینه برای ایجاد آشوب در ایران را چگونه خرج کرده است  و اوباما گزارش عملکرد سران فتنه در داخل کشورمان را به کنگره داد.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دشمن ما به کنگره از هزینه‌ آشوب در کشور ما گزارش می‌دهد و فتنه حاصل مجاورت نیروی داخلی و خارجی است.  
 
صفار هرندی با بیان اینکه من به برخی از اعتقادات دوستان توهین نمی‌کنم ولی می‌گویم برخی از افرادی که امروز آنان را از روسای اصلی برهم زدن آشوب در کشورمان می‌دانیم قبل از انتخابات دستشان با دشمن یکی نشده بود گفت: محیط فتنه کاری کرد که رادیو اسرائیل و آمریکا اسم برخی افراد را با تعظیم نام ببرد و اوباما خطاب به افراد آشوب‌گر بگوید که شما رزمندگان راه آزادی هستید و آنان را تحریک و افراد آشوب‌گر خوشحال و چرا هنوز می‌گویند ما پیرو راه امامیم و این درصورتی است که در آن آشوب‌ها حتی لحظه‌ای به این جمله امام خمینی(ره) فکر نکردند که دشمن زمانی که از شما تعریف می‌کند به آن شک کنید.  
 
وی ادامه داد: بسیاری از کسانی که رفتار نامناسب در فتنه داشتند بعد از آشوب سکوت کرده و حرف جدیدی زدند و باید به شجاعت آنها مرحبا گفت مردم زمانی که دیدند در محیطی آمدند که دشمن آن را پایه ریزی کرده است دیگر مسیر را ادامه ندادند.   
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: کسانی که روزی محرک آشوب بودند و میانه میدان را بدست داشتند چرا لحظه‌ای به خود نیامده‌اند که من به کجا خواهم رفت، چرا حامیان من دشمنان دیروز کشور من بوده‌اند و متأسفانه برخی افراد فتنه‌گر از جمله سوپرحزب‌اللهی‌ها بودند و دفاع از موضع انقلابی دیگر ندارند و تخریب ولایت مدنظر آنان است.   
 
صفار هرندی با بیان اینکه نهالی که در کشور ما کاشته شده است، امروز شاهد پیشروی شاخ و برگ آن در یمن، عراق، سوریه، لبنان هستیم اظهار داشت: واقعیت نظام ما توسط دشمن به رسمیت شناخته شده است حیف نیست که خود ما این واقعیت را از بین ببریم ما در بحبوحه‌ای که عظمت را برای کشورمان خلق  کرده‌ایم عده‌ای خنجرها را به سمت سینه‌هایمان می‌کوبیدند.
 
وی با بیان اینکه تحریم‌ها زمانی در دستور کار دشمن قرار گرفت که احساس کردند فتنه دیگر جواب نمی‌دهد گفت: در نشست وزرای عضو ناتوی اروپا یکی از وزاری دفاع یک روز بعد از راهپیمایی عظیم 9 دی گفت این تصویری که امروز از ایران مخابره می‌شود نشان داد که تمام زحماتی که برای انقلاب رنگی کشیده‌ایم از بین رفت و امیدی دیگر وجود نداشته و باید سراغ گزینه تحریم برویم.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: فتنه معادل تحریم است تحریم اصالت نداشته و ریشه آن رحمانی نیست بلکه شیطانی است، امروز تحریم‌ها یک فتنه است و دانشگاه محیطی نیست که فتنه‌گران بذری بکارند و بعد خرمن درو کنند که اگر این گونه شود دیگر آن محیط دانشگاه نیست.
 
صفار هرندی افزود: محیط فتنه محیطی است که دشمن را وادار می‌کند که امتیاز بگیرد قله‌هایی که در نوردیده اید و به نقطه رسانده‌اید را به راحتی از دست ندهید و امروز دشمن می‌خواهد از ما امتیاز بگیرد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: مسببان اصلی فتنه دشمنان خارجی بودند و افراد داخل باید روزی به خداوند جوابی داشته باشند و امیدواریم که دیگر فتنه‌ای در کشور رخ ندهد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: باطل ، دانشگاه ، اجتماع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۱۹:۳۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۳
ملت ایران از مسولین میخواهد که فتنه گران را از دانشگاه بیرون کنند چون اگر اینکار انجام نشود انها مثل موریانه فساد را در دانشگاه رواج میدهند.
آخرین اخبار