وزير بهداشت در سروآباد و در جمع خبرنگاران خبر داد

بکارگیری 16 هزار پرستار در قالب طرح تحول سلامت/دولت تمام تلاش خود را برای رضایتمندی مردم انجام می دهد

وزیر بهداشت گفت: جمهوری اسلامی ايران تمام تلاش خود را براي رضايت‌مندی مردم انجام می‌دهد و اميدواريم عقب‌ماندگیهای گذشته جبران شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،
دکتر سیدحسن هاشمی پس از بازدید از بیمارستان در حال تحویل شهید چمران سروآباد، در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط جغرافیایی خاص مریوان و سردسیر بودن این منطقه و مشکلات مربوط به راه‌های مواصلاتی و عبور و مرور گفت: ساخت بیمارستان ۲۰۰ یا ۳۰۰ تختخوابی در مریوان باید از سال‌ها پیش کلید می‌خورد و بودجه‌ها و اعتبارات لازم برای ساخت آن پیش‌بینی می‌شد. 

وزیر بهداشت قول مساعد داد که موضوع ساخت و تکمیل بیمارستان جدید در مریوان را در قالب تصمیمات هیات وزیران پی‌گیری نماید و همچنین وضعیت امکانات درمانی این منطقه را به رئیس جمهور گزارش نماید. 

وزیر بهداشت با اشاره به وجود بیش از ۴۰۰ هزار شهید در این استان در دوران دفاع مقدس گفت: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای رضایتمندی مردم انجام می‌دهد و امیدواریم عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شود. 

دکتر هاشمی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای جذب و استخدام پرستاران وجود دارد، گفت: مجوز استخدام پرستار در اختیار دولت است و در طی یک سال و نیم گذشته این موضوع را از مجلس و دولت پی‌گیری نموده‌ایم و به محض اینکه مجوز صادر شود، پرستاران جدید استخدام خواهیم کرد. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود زیادی در زمینه نیروی پرستاری داریم گفت: در حال حاضر تا صدور مجوز استخدام برای جذب پرستار، در قالب برنامه تحول نظام سلامت ۱۶ هزار پرستار به صورت خرید خدمت و در قالب شرکتی به کار گرفته شده‌اند تا مشکلات فوری این حوزه برطرف شود. 

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به نقش خیرین در ارتقای شاخص‌های سلامت گفت: از خدمات و اقداماتی که خیرین در حوزه سلامت داشته‌اند بسیار ممنون و سپاسگزار هستیم و کاری که آنان در این حوزه انجام داده‌اند بهترین ذخیره زندگیشان است. 

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تعامل بیشتر خیرین با حوزه خیرین و مشارکت‌های مردم نهاد در وزارتخانه، شاهد استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین حوزه سلامت کشور باشیم. 

گفتنی است: بیمارستان شهید چمران سروآباد از پروژه‌های مسکن و شهرسازی بوده و هنوز به طور کامل تحویل دانشگاه علوم پزشکی نشده است. 

در حال حاضر از این بیمارستان به عنوان درمانگاه استفاده می‌شود و دارای بخش‌های رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و پزشک عمومی است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار