انتخابات در آمریکا خانوادگی می‌شود! / به باور مردم آمریکا آنها نقشی در تعیین سیاست‌ها ندارند

پس از رئیس جمهور شدن بوش پدر و پسر اینک نوبت جب بوش دیگر برادر بوش است که به ریاست جمهوری آمریکا برگزیده شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،جب بوش برادر کوچک جرج دیلیو بوش که از اعضای حزب جمهوری خواه آمریکا محسوب می شود اعلام نموده که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور نامزد خواهد شد.

در صورت تعیین وی بعنوان ریاست جمهوری وی سومین فرد از خاندان بوش است که پس از جرج واکر بوش (پدر) و جرج دیلیو بوش (برادر) عهده دار این سمت می شود.

جدا از اعلام آمادگی نسبی جب بوش برای کاندیداتوری، جرج بوش نیز به تایید این امر پرداخته و برادرش را شایسته رسیدن به این جایگاه  دانسته. بوش پسر که بر اساس نظرسنجی های داخلی آمریکا بعنوان منفورترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا شناخته می شود در تمجید از برادرش عنوان داشته که من با جب در این زمینه صحبت کرده ام به نظر من، او رئیس جمهور فوق العاده ای خواهد شد.

سیاست های دولت بوش پسر در دوره زمامداری اش موجب ایجاد دو جنگ در سطح جامعه بین المللی شد که به کشته شدن صدها هزار مسلمان در افغانستان و عراق منجر شد. هزاران آمریکایی نیز در خلال این جنگ ها کشته اند. وی در آخرین مواضعش ضمن دفاع از اقدامات صورت گرفته در دوره زمامداری اش به حمایت از رفتار سازمان سیا در شکنجه های متهمین تروریستی پرداخته است.

جب بوش که احتمالا در انتخابات 2016 نامزد ریاست جمهوری خواهد شد، رقیب سرسختی بنام هیلاری کلینتون از حزب دموکرات را پیش روی خود دارد. وی پیش از این عهده دار سمت فرمانداری فلوریدا بوده است. وی همچنین احتمالا با رقبای هم حزبی خود نظیر رامنی نیز رقابت سختی را پیش رو خواهد داشت.

بر اساس نظر سنجی های صورت پذیرفته، هیلاری کلینتون از موقعیت بهتری برای تبدیل شدن به ریاست جمهوری آمریکا در آینده برخوردار است. هیلاری کلینتون نیز همسر رئیس جمهور پیشین (بیل) این کشور می باشد. حضور شخصیت های خانوادگی در انتخابات های آمریکا امری مسبوق به سابقه است و پیشتر خانواده های روزولت، آدامز و کندی چندین رئیس جمهور را به آمریکا معرفی نموده است!

انتقادهای گسترده ای در جامعه آمریکا به شیوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و نحوه تعیین آنها وارد می شود، منتقدین بر این باورند، وابستگی به سرمایه دارها و قرار گرفتن در خطوط تعیین شده از سوی برخی جریان ها و گروه های صاحب نفوذ، عملا رئیس جمهور را به ابزار دست آنها تبدیل نموده است.

به باور این منتقدین، قاطبه مردم عامه آمریکا نقشی در تعیین سیاست های کلان این کشور نداشته و این احزاب قدرتمند دموکرات و جمهوری خواه هستند که بر اساس منافع خود به انتخاب رئیس جمهور مبادرت می ورزند. نمود اعتراض های موجود به سیستم حاکم بر آمریکا را در  اعتراض های مردمی وال استرین بوضوح می توان مشاهده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.