تهران گردی در مسیر جاذبه های تاریخی تهران قدیم

با هدف معرفی جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی محدوده منطقه 11 به شهروندان و علاقمندان تاریخ و فرهنگ تهران قدیم ؛ مدیران شهری این منطقه از این اماکن تاریخی سطح محدوده بازدید کردند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در بازدید از اماکن تاریخی این منطقه ؛ بناهای دارای ارزش فرهنگی که از فرهیختگان به نام تهران قدیم به یادگار مانده ؛ ضمن بازدید از میدان حسن آباد ، خانه موزه مقدم ، موزه قرآن، خانه فرهنگستان هنر ،تئاتر شهر ،تالاروحدت ،بازارچه قوام ،مسجد مشیر السلطنه، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ،خانه انیس الدوله و حمام انصاری ؛ بازدید کنندگان با پیشنیه تاریخی و فرهنگی این آثار آشنا شدند.

 این بازدید با همراهی نصرالله آبادیان قائم مقام شهرداری منطقه 11 ،  فرهبد تهران شناس و تنی چند از معاونین و مدیران منطقه برگزار و طی گپ و گفتی که با کارشناسان و مدیران بناهای تاریخی سطح منطقه انجام شد؛ تعامل دوسویه و پیشنهاد همکاری فی مابین در راستای حفظ و احیای بناهای دارای ارزش تاریخی و فرهنگی مورد تأکید قرار گرفت.

 آبادیان در گقتگو با مدیران بناهای تاریخی با بیان این که مدیریت شهری این منطقه در نظر دارد نسبت به معرفی جاذبه های گردشگری ، تاریخی ،فرهنگی و هنری تهران قدیم که بخشی از آن در منطقه 11 قرار دارد؛ بر ضرورت صیانت از میراث فرهنگی شهر تهران تأکید کرد و از برگزاری تورهای گردشگری سطح منطقه در آینده نزدیک خبر داد.

قائم مقام شهرداری منطقه 11 ؛ خاطر نشان کرد: وجود 32 بنای تاریخی دارای ثبت میراث فرهنگی در محدوده منطقه 11  و نیز وجود نخستین بیمارستان ایران ، نخستین قبرستان عمومی شهر ، نخستین ایستگاه آتش نشانی کشور ،نخستین مرکز ثبت احوال کشور ، احداث طولانی ترین خیابان خاورمیانه و بسیاری آثار و بناهای ارزشمند تاریخی دیگر در محدوده منطقه 11 ؛ ضرورت توجه ویژه به مقوله بافت تاریخی تهران را می طلبد که بر همین اساس مناطق 1،11،12 ،20 در برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

شایان ذکر است شهرداری منطقه 11 در نظر دارد برگزاری تورهای گردشگری و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی سطح منطقه را از اسفند ماه برای شهروندان و علاقمندان ؛ آغاز نماید..

انتهای پیام/
برچسب ها: تهران گردی ، تهران ، جاذبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار