شبکه تلویزیونی سی سی تی وی:

شکست داعش برای آمریکا بسیار دشوار است

وزیر دفاع آمریکا گروه داعش را بزرگترین تهدید برای آمریکا و همپیمانان آن توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین، چاک هیگل وزیر دفاع مستعفی آمریکا  گفت: گروه تروریستی داعش همچنان بزرگ ترین تهدید علیه آمریکا و همپیمانان آن محسوب می شود و چالش های زیادی در مسیر تلاش برای نابودی این گروه وجود دارند.

خبرنگار سی سی تی وی در گزارشی گفت در حالی که سال میلادی تا چند روز دیگر به پایان خواهد رسید اما جنگ میان آمریکا و همپیمانان آن و گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در راس اخبار رسانه ها قرار دارد. چاک هیگل وزیر دفاع مستعفی آمریکا نیز گفته است داعش گروهی است که آمریکا باید در محاسبات خود آن را مورد توجه قرار دهد. وی گفت گروه داعش به شکل جدی منافع آمریکا و همپیمانان آن را در منطقه خاورمیانه تهدید می کندو همچنان مناطق گسترده ای از شمال و غرب عراق و شرق سوریه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

خبرنگار سی سی تی وی گفت: حملات هوایی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا علیه این گروه همچنان ادامه دارد اما تحلیلگران مسائل دفاعی معتقدند جنگ در خطوط جنگی همچنان با شدت ادامه دارد.

"میشل او هانلون" کارشناس مسائل امنیتی و اطلاعاتی گفت: خبر خوب درباره داعش آن است که از تشدید مشکلی که از مدت ها پیش شروع شده بود جلوگیری شده است اما خبر بد این است که وضع بهبود نمی یابد. 

براساس این گزارش، آمریکا اخیرا با تصویب طرحی اعلام کرد حدود نیم میلیارد دلار برای آموزش و تجهیز نیروهای عراقی اختصاص خواهد داد تا این نیروها بتوانند با نیروهای داعش مقابله کنند. برخی مراکز هم برای آموزش نیروهای عراقی در این کشور ایجاد شده اند. 

تحلیلگران معتقدند این نیروها در بهترین وضع به هشت ماه  تا  یک سال زمان برای آموزش نیاز دارند تا بتوانند به خطوط مقدم جنگ با داعش بازگردند.

 تابستان گذشته در پی ورود نیروهای گروه داعش از سوریه به عراق، داعش کنترل موصل و شمار زیادی از شهرهای عراق را به دست گرفت. 

در حالی که رهبران سیاسی عراق اکنون خواهان  تحقق برخی پیروزی ها برای تقویت روحیه خود و نیروهای شان در برابر داعش هستند اما کارشناسان آمریکایی معتقدند هر چند ممکن است این اقدام قابل درک باشد اما در وضع کنونی قابل قبول نیست. 

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا هم گفت ما هرگز ندیده ایم که گروهی مانند داعش به این خوبی آموزش دیده و سازماندهی شده باشد و منابع مالی مورد نیاز آن به سرعت تامین شود. 

خبرنگار سی سی تی وی گفت آن چه که وزیر دفاع آمریکا نتوانست درباره داعش به راحتی بیان کند این بود که شکست گروه داعش برای آمریکا تا چه حد دشوار است. 



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسدي
۱۰:۲۹ ۰۱ دی ۱۳۹۳
وجود نسخه سوريه اي از داعش در عراق نه تنها براي آمريكا تهديدبالقوه اي نميباشد بلكه يك ضرورت براي پيشبرد اهداف خاورميانه اي اوست.
آخرین اخبار