جمعیت هلال احمر ایران دارای موقعیت های ارزشمند و نیروهای تخصصی در جامعه است

دبیر کل فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر گفت: در طول سفر خود جمعیت هلال احمر ایران را دارای نیروهای متخصص و حرفه ای و جایگاه ارزشمند آنان در جامعه یافتم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، الحاج آمادو گویئه‌سی در نشست خبری که شامگاه گذشته با حضور سید احمد موسوی دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران برگزار شد بیان داشت: بدون شک این سفر یک سفر کاری جدی بوده که در راستای تجربه مشترکی که همه اعضا برای کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان دارند صورت گرفته است.

وی درادامه با اشاره به دانش بیشتر برای پاسخگویی بهتر ضروری است عنوان کرد: برای ارتقاء کیفیت درکار خود نیازمند به یادگیری بیشتر هستیم و در همین خصوص نیازمند فناوری‌های جدید و نیروهای ارزشمند مانند داوطلبان بوده که در حال حاضر در صلیب سرخ بین‌المللی 17 میلیون داوطلب فعال داشته که بسیاری از آنها در کشور ایران حضور دارند.

گوئیه‌سی در خصوص علت سفر خود به ایران اظهار داشت: علت سفر من به ایران به دست‌آوردن تجربه‌ها  و دستاوردهای جمعیت هلال احمر ایران بوده که در نهایت بتوانیم این تجارب را به دیگر اعضای صلیب سرخ نیز منتقل کنیم.

وی در ادامه افزود: در طول سفر خود جمعیت هلال احمر ایران را دارای موقعیت و جایگاه ارزشمند آن در جامعه یافتیم و در واقع جمعیت هلال احمر ایران دارای داوطلبان و کارمندان حرفه‌ای و متخصص بوده ودر این جمعیت کودکان از سن 5 سالگی اصول نهضت بین‌المللی صلیب سرخ را می‌آموزند.

دبیر کل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ گفت: جمعیت هلال احمر ایران دارای تجهیزات مناسب و کارآمد بوده و من نتایج موفقیت‌های این جمعیت را در سفر خود به تهران و اصفهان مشاهده کردم.

وی با اشاره به چالشهای متعددی که در سطح دنیا در حال حاضر وجود دارد بیان داشت: بحث کاهش خطر پذیری و مدیریت بحران در مناطق شهری به دلیل گسترش سریع مناطق شهری در سراسر جهان و افزایش خطر پذیری و ریسک، معزل جهانی شده که در این زمینه چندی قبل فدراسیون بین‌المللی برنامه جهانی کاهش خطر پذیری در مناطق شهری را آغاز کرده و هم اکنون در 5 کشور دنیا از جمله در تهران در حال اجرا بوده که در نهایت نتایج آن در اختیار سایر کشورها قرار می‌گیرد.

دبیر کل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ افزود: در زمینه حفظ محیط زیست نیز یادداشت تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای امضاء شد که به دنبال پیگیری آن از طریق تبیین و تعیین مکانیسم ‌های اجرایی و دستیابی به اهداف مشترک هستیم.

گوئیه‌سی خاطر نشان کرد: شرط اساسی برای موفقیت هر سازمان بشر دوستانه مثل جمعیت‌های هلال احمر بعد اساسی، کیفیت منابع انسانی و رهبری انسانها بوده و که من در سفر خود به وضوح دیدم که جمعیت هلال احمر  در این زمینه‌ها در سطح بالایی قرار داشته که امیدواریم در گام‌های بعدی شاهد همکاری های مشترک با جمعیت هلال احمر ایران باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: صلیب ، سرخ ، مناطق ، هلال ، احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار