غفرانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دستیابی به شناسنامه فنی‌ملکی نیازمند همسویی تمامی مسولان است

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: دستیابی به شناسنامه فنی‌ملکی نیازمند یک همسویی با همه دست‌اندرکاران و ذی‌نفعان است؛ یعنی کسانی که میل دارند این سرمایه‌های ملی به درستی، فنی و باکیفیت ساخته شوند.

سعید غفرانی رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه شناسنامه فنی‌ملکی و بیمه تضمین کیفیت ساختمان پیوندی خوبی می‌توانند باهم داشته باشند، افزود: بیمه تضمین کیفیت که در قانون هم به آن اشاره شده می‌تواند باعث بالا رفتن درجه کیفیت و پایداری ساختمان‌ها شود.

غفرانی در ادامه تصریح کرد: بیمه‌گذار وقتی در مورد چیزی متعهد می‌شود، مجبور است که به فاکتورهای فنی دقت کند در غیر اینصورت باید تاوان آن را بپردازد. 

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران تصریح کرد: لذا بیمه کیفیت می‌تواند تاثیر مفیدی در بحث شناسنامه فنی‌ملکی داشته باشد و به غنای فنی و کیفی ساختمان بیفزاید.
 
وی ضمن تاکید بر هم‌افزایی بین سازمان‌ها گفت: دستیابی به شناسنامه فنی‌ملکی نیازمند یک همسویی با همه دست‌اندرکاران و ذی‌نفعان است، یعنی کسانی که میل دارند این سرمایه‌های ملی به درستی، فنی و باکیفیت ساخته شوند. 

غفرانی اظهار داشت: همه باید کمک کنند اعم از حوزه‌های مدیریت شهری، شوراهای اسلامی شهرها، نظامات مهندسی، وزارت راه و شهر سازی و ادارات کل استان‌ها و مردم. این چند وجه باید با یکدیگر هماهنگی، همسویی و همراهی داشته باشند تا شناسنامه فنی‌ملکی عملیاتی شود و این به نفع همه مردم است. 

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران تصریح کرد: تحقق این موضوع به نفع سرمایه‌های کشور است و اگر چنین اتفاقی بیفتد ما شاهد صدور شناسنامه فنی برای ساختمان‌هایی که در حال ساخت هستند یا در آینده ساخته خواهند شد، خواهیم بود.

غفرانی توضیح داد: کمیسیون اصل 90 مجلس نیز در راستای عدم تمکین بخش‌هایی که به قانون تمکین نمی‌کنند پیگیری می‌کند.

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران خاطر نشان کرد: ولی به طور کلی معتقدم که اگر شهرداری‌ها همراهی و همسویی داشته باشند با اجرای قانون، بحث شناسنامه فنی‌ملکی خیلی راحت تر در کشور قابل اجرا خواهد بود، لذا یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در بحث اجرا یا عملیاتی شدن تهیه شناسنامه فنی ملکی را حوزه‌های مدیریت شهری می‌دانم.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: مهندس ، شناسنامه ، ملک ، ساختمان ، فنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار