معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری

بازارچه مرزی دوکوهانه نهبندان دروازه ای مناسب برای توسعه تجارت با افغانستان است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت: بازارچه مرزی دوکوهانه شهرستان نهبندان دروازه ای مناسب برای توسعه تجارت با کشور افغانستان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "سیدابوالفضل رضوی " روز سه شنبه در حاشیه بازدید از بازارچه مرزی دوکوهانه نهبندان در جمع خبرنگاران افزود: جای بسی تاسف و تاثر است که تجارت با افغانستان که با آن دارای مشترکات زیادی هستیم از این بازارچه انجام نشود.

وی با اشاره به ارایه گزارش از وضعیت نامناسب این منطقه مرزی به رییس جمهوری افزود: تلاش خواهیم کرد تا با برداشتن موانع زمینه را برای فعال شدن این بازارچه مرزی فراهم کنیم.

روشندل، مدیر بازارچه مرزی دوکوهانه نیز گزارشی از روند و ظرفیت های این بازارچه ارایه کرد و گفت: بازارچه مرزی دوکوهانه ظرفیت های لازم برای تبدیل شدن به یکی از دروازه های مهم کشور برای صادرات و واردات با افغانستان را دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری روز سه شنبه در قالب سفر استانی رییس جمهور و هیات همراه از بازارچه مرزی دوکوهانه شهرستان نهبندان بازدید کرد.

بازدید از معادن شهرستان، دیدار مردمی، بازدید از بیمارستان شهید آتش دست نهبندان و حضور در مرکز کودکان زیرپوشش کمیته امداد نهبندان از دیگر برنامه های معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور است.

رضوی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) نیز در جمع مردم شهر شوسف از توابع شهرستان نهبندان حضور یافت و در حسینیه این شهر با مردم ولایتمدار این شهر دیدار کرد.

در این دیدار حجت الاسلام «محمود نوری» امام جمعه شوسف، ایجاد اشتغال را از مهمترین خواسته های مردم این منطقه برشمرد و گفت: معادن منطقه و بهره برداری از چاه های عمیق می تواند در ایجاد اشتغال کمک کند.

وی تامین آب شرب، دوبانده شدن محورهای مواصلاتی و ارایه خدمات شبانه روزی مرکز بهداشت را از جمله درخواست های مردم شوسف از رئیس جمهور برشمرد و افزود: استقرار نمایندگی ادارات در شهر شوسف مهمتررین خواسته مردم است.

نوری، کمبود فضا و رشته های آموزشی، تامین تسهیلات مسکن مهر و تامین اعتبارات ساخت و ساز مساجد و حسینیه ها و بخشودگی سود تسهیلات به مردم را از دیگر مطالبات عنوان کرد
/انتهای پیام
منیع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.