ابوترابی‌فرد در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی:

کاهش تعرفه موجب تحول در صنعت نمی‌شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار بود کاهش یا افزایش تعرفه به عنوان راهبردی برای تحول نقش‌آفرینی کند در صنعت خودرو نیز باید تحولی تاریخی را شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی در افتتاحیه بیست‌ یکمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی و صنایع وابسته، گفت: یکی از مهمترین ارکان هر نظام افزایش خدمات و رفاه عمومی و مبارزه با فقر و بسط و گسترش عدالت در جامعه است.

وی افزود: شرایط ویژه کشور اقتضاء می‌کند که نگاه ویژه‌ای به صنعت چاپ و بسته بندی داشته باشیم، لذا باید با تعریف نقشه قابل قبول و مورد حمایت صاحبنظران و کارآفرینان و نیروهای با تجربه در عرصه صنعت چاپ و بسته‌بندی راه را برای تحول در این صنعت هموار کنیم.
 
وی تاکید کرد: به اعتقاد من با نگاه به تعرفه و یا کاهش آن نمی‌توان منجر به تحول و پویایی در صنعت شد، چون اگر قرار بود تعرفه به عنوان راهبردی برای تحول نقش‌آفرینی کند در صنعت خودرو نیز باید تحولی تاریخی را شاهد بودیم.
 
ابوترابی گفت: اقتصاد دانش بنیان به عنوان یک واقعیت محسوب می‌شود و امروز آنچه که نقش اول را در خلق ثروت ایفا می‌کند دانش و تبدیل آن به فناوری است و باید با عقبه قدرتمند علمی و نگاه عمیق کارشناسی برای تحول در این صنعت گام برداریم.
 
وی افزود: مقایسه صنعت چاپ کشورمان با برخی کشور‌های همسایه به‌طور جدی مایه تاثر و نگرانی است و فعالان این عرصه باید با نگاهی عمیق و کارشناسی برای حل مشکلات این صنعت گام بردارند.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: صنعت چاپ نقش بی‌بدیلی در نقشه راه و تولید دانش و رشد اقتصادی دارد.
 
ابوترابی با تاکید بر این‌که ما آماده‌ایم در مجلس با مدیران ارشد این صنعت و ریاست اتحادیه، معاونان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروهای صاحب‌نظر و کارآفرین در صنعت چاپ و بسته‌بندی گفتگو و جلساتی داشته باشیم، اظهار کرد: آمادگی کامل را داریم تا خروجی برگزاری این جلسات را به صورت هماهنگ پیگیری کنیم.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: ما از سرمایه‌های گرانبهایی برخورداریم و تمام امکانات لازم برای خلق و تولید ثروت فراهم است و باید از این شرایط به شایستگی استفاده کرده و راه را برای رشد اقتصاد ملی هموار کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ابو ترابی ، کاهش ، تعرفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار