تازه‌ترين آمار از تجارت خارجی منتشر شد

افزايش ۱۷.۷۲درصدی صادرات غيرنفتی و ۱۴.۹۸ درصدی واردات

تازه‌ترين آمار گمرك از اوضاع تجارت خارجی ايران منتشر شد كه اين آمار از افزايش آهنگ رشد صادرات غيرنفتی كشورمان در برابر واردات حكايت دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی گمرک ایران به نقل از دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات، در نه ماهه سال جاری ۳۵میلیارد و ۱۴۵میلیون دلار انواع کالا صادر و به میزان ۳۸ میلیارد و ۴۶۲ میلیون دلار هم وارد کشورمان شده است.

بنابراین گزارش، مهم‌ترین نکته در خصوص آمار تجارت خارجی نه ماهه کشورمان، افزایش آهنگ رشد صادرات غیر نفتی و کاهش رشد واردات برای دومین ماه متوالی است، به نحویکه در مدت یاد شده رقم رشد صادرات غیر نفتی به ۱۷ و ۷۲ صدم درصد و واردات به ۱۴ و ۹۸صدم درصد رسید.

اقلام عمده صادرات غیر نفتی در مدت یاد شده شامل پروپان مایع شده، متانول وبوتان مایع شدهبوده وعمده‌ترین خریداران کالاهای صادراتی کشورمان هم به ترتیب چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و هند بوده‌اند.

عمده واردات کشورمان هم به ترتیب به گندم با سهم۳ و ۳۸صدم درصدی از کل ارزش واردات، ذرت با ۳و۱صدم درصد، برنج با ۲و۹۱ صدم درصد،، کنجاله سویا با ۲و ۶۱ صدم درصد و وسایل نقلیه با موتور پیستونی درون سوز با حجم سیلندر بیشتر از ۱۵۰۰ سانتی‌متر مکعب با ۲و۵۶ صدم درصد اختصاص داردو عمده کشورهای صادرکننده کالا به ایران هم در نه ماهه امسال به ترتیب شامل امارات متحده عربی، چین، کره جنوبی و ترکیه بوده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افزایش ، صادرات ، غیر نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار