آرزوی صلح جهانی در کنسرت "فرمان فتحعلیان"

"فرمان فتحعلیان" به مناسبت روز جهانی ایدز اولین کنسرت خود را پس از یک سکوت چند ساله در تالار وحدت برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته کنسرت "فرمان فتحعلیان" و گروهش با عنوان ایلیا به مناسبت روز جهانی ایدز در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای برنامه تیزری باحضور بازیگرانی چون "جمشید مشایخی"، "آتیلا پسیانی" و "لادن طباطبایی" با عنوان جامعه ای عاری از بیماری ایدز پخش شد.

پس از این تیزر "فرمان فتحعلیان" به روی صحنه آمد و قطعه‌ی "ساقی" را اجرا کرد و پس از آن "منصور ضابطیان" به عنوان مجری برنامه‌درباره ی اهداف برگزاری این کنسرت گفت: این کنسرت به مناسبت روز جهانی ایدز برگزار شده است. روز جهانی ایدز در نخستین روز ماه دسامبر برگزار می شود اما در ایران به دلیل اینکه ما در ایام سوگواری ماه صفر قرار داشتیم این مراسم با تاخیر برگزار شد.

وی ادامه داد: روز جهانی ایدز روزی است که باید به این بیاندیشیم چه راهکاری برای جلوگیری از بیماری ایدز وجود دارد.

در ادامه‌ی اجرا پس از پایان سخنان ضابطیان قطعه‌ی "سخن عشق" اجرا شد و پس از آن فتحعلیان گفت: از بابت اینکه به بهانه‌ی یک اتفاق خوب و حمایت خوب در کنار هم هستیم بسیار خوشحالم. می دانیم که این بیماری معضلاتی بوجود آورده که بسیار حساس و نگران کننده است و امیدوارم که شما مردم ایران به هر طریقی در این زمینه قدم هایی بردارید تا دنیای ما هرچه بیشتر و زودتر رو به آرامش برود.

"فرمان فتحعلیان" حال قطعه‌ی "پاهای نیلوفری" از آلبوم "با مردم بیگانه" را اجرا کرد.

این خواننده در ادامه قطعه‌ی "بابا حیدر" را اجرا کرد اما پیش از اجرا گفت: قطعه ی بعدی یکی از قطعات پرطرفدار گروه ایلیا است و امیدوارم مثل همیشه انرژی خوبی با اجرای این قطعه به هم منتقل کنیم.

با اجرای قطعه‌ی "بابا حیدر" از آلبوم آرامش" کنترل دوربین‌های موبایل از دست گروه حراست سالن خارج شد و حاضران در تالار وحدت بدون توجه به تذکر حراست تالار وحدت با دوربین‌های خود از "فرمان فتحعلیان" و گروهش فیلمبرداری کردند.

پس از پایان قطعه‌ی "باباحیدر" تشویق حاضران حاکی از درخواست اجرای دوباره‌ی این قطعه بود.

در ادامه قطعاتی چون "فانی" از آلبوم "مردم بیگانه"، "هو حق"  از آلبوم "مست و خراب" و "خم وحدت" از آلبوم راه عشق توسط گروه ایلیا اجرا شد.

پس از اجرای این قطعات "منصور ضابطیان" بازهم به روی صحنه آمد و آماری از شیوع بیماری ایدز در سال 2013 در سراسر جهان را اعلام کرد.

*آرزوهای فرمان

با آغاز بخش دوم کنسرت گروه ایلیا، فتحعلیان به روی صحنه آمد و در ابتدا گفت: جا دارد در این فرصت کم آرزوهایم را بگویم که این آرزوها آرزوی تمامی افراد صلح طلب جهان است.

وی ادامه داد: تک تک ما انسان ها آرزوی آرامش و صلح برای همه‌ی مردم جهان فارغ از هرگونه مرزبندی جغرافیایی داریم و من همانند یکی از اساتیدم فکر می‌کنم، در دنیا یک اعتقاد واقعی بیشتر وجود ندارد، آن هم اعتقاد به عشق است، در دنیا یک نژاد بیشتر وجود ندارد، آن هم بشریت است، در دنیا یک زبان بیشتر وجود ندارد، آن هم زبان عشق است و در آخر در دنیا یک خدا بیشتر وجود ندارد آن هم حضرت حق است.

وی عنوان کرد: امیدوارم در دنیا یک روزی صلح برپا شود و همه با عشق به زندگی خود ادامه دهند.

در ادامه‌ی کنسرت قطعاتی چون "مقیم" از آلبومی به همین نام "باده مغان" براساس شعری از "حضرت مولانا جلال الدین بلخی" و قطعه ی "ستاره زد سلام کن" اجرا شد.

فتحعلیان در ادامه کنسرت گفت: اینجا جا دارد عذرخواهی قلبی خود را بابت این سکوت و تاخیر چند ساله نسبت به شما هواداران گروه ایلیا ابراز کنم و خدا را شکر می کنم که مجوزهای آلبوم جدید کامل گرفته شده است. جا دارد از "پیروز ارجمند" ریاست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران تشکر کنم که بسیاری از موانع بر سر راه هنرمندان را برداشته و کارهای بسیاری انجام داده است و البته که کارهای بسیار دیگری هم وجود دارد که باید انجام شود.

وی ادامه داد: باید بگویم که این اولین آلبومم بود که تا به حال با ارسال برای مراحل مجوز یک بار هم اصلاحیه نخورد و همه‌ی قطعات بدون هیچ اصلاحیه ای مجوزهای خود را دریافت کرد.

فتحعلیان در انتها تصریح کرد: حال آهنگ "ناجی" را به همه ی شما تقدیم می کنم که تا به امروز گروه خود را حمایت کرده اید.

و اما با پایان کنسرت، تشویق حاضران و هواداران در تالار وحدت فتحعلیان و گروهش را واداشت تا قطعه‌ی "بابا حیدر" را دوباره اجرا کنند.

* و اما حرف آخر...

فرمان فتحعلیان از خوانندگان با سابقه و خوش سابقه‌ی موسیقی ایران است که با توجه به موسیقی عرفانی در فضای پاپ ایران فعالیت می‌کند.

فتحعلیان از قدیمی‌های این عرصه است و از فعالیت ‌های وی در دهه ی 70 و نیمه ی اول دهه ی 80 گاهی اوقات زمزمه هایی به گوش می رسد.

اما شب گذشته فتحعلیان به شخصه ثابت کرد که اینطور که همه از وی تعریف می کردند بوده و با تسلط تمامی اجرا را در دست گرفت و نبض تماشاگران را در دستان خود نگه داشت.

احساسم این است که پس از سکوت چندساله‌ی "فرمان فتحعلیان" گویی سال 93 برای فتحعلیان سال خوبی است، حضورش در تلویزیون در برنامه خندوانه "رامبد جوان" و برگزاری کنسرت به مناسبت روز جهانی ایدز که این گزارش به بهانه آن است و در آخر انتشار جدیدترین آلبوم اش تا انتهای سال جاری همه نشان این را می‌دهد که درهای موفقیت باز هم به روی "فرمان فتحعلیان" و گروه ایلیا باز شده است.

 
گزارش از: مهدی خان محمدی/


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.