تعلیق همکاری اردن با ائتلاف بین‌المللی ضد داعش

اردن تا زمان مشخص شدن جزئیات سقوط جنگنده خود در "الرقه" سوریه همکاری خود را با ائتلاف بین‌المللی متوقف کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، روزنامه اردنی "عرب الیوم" در مطلبی اعلام کرد که اردن به طرف‌های مسئول در داخل ائتلاف بین المللی ضد داعش اعلام کرده است که هواپیماهای اردنی تا قبل از مشخص شدن جزئیات و علل سقوط جنگنده این کشور در شهر رقه سوریه، مشارکت خود را با ائتلاف از سر نخواهند گرفت.

این روزنامه اردنی به نقل از منابعی که نامی از آنها نبرده همچنین اعلام کرد: کمیته‌ای تحقیقاتی در اتاق مشترک عملیات ائتلاف به منظور تحقیقات پیرامون علل ساقط کردن و یا سقوط هواپیمای اردن و نیز شناسایی مشکلاتی که برای هواپیمای اردن پس از شرکت در عملیات رخ داد، با وجود موفقیت این هواپیما در تمامی آزمایش‌ها، ایجاد شده است.

این روزنامه در ادامه به نقل از این منابع مدعی می‌شود: سناریوهایی وجود دارد که طبق آن احتمال می‌رود نقص فنی اضطراری سبب سقوط بوده؛ همچنانکه احتمال می‌رود که این هواپیما با فناوری روسی- سوری ساقط شده باشد.

این روزنامه همچنین تصریح کرده است که اطلاعات تأیید شده‌ای وجود ندارد که این سناریو که جنگنده اردن با فناوری پیشرفته روسیه که توسط پایگاه هوایی سوریه اجرا شده باشد ساقط شده باشد را تأیید نماید.



انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، داعش ، اردن ، جنگنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار