یادداشتی از جلال چراغپور در مورد خداحافظی کریمی

اگر نمی‌توانی خدمت کنی، برو تا خیانت نکنی!

خدافظی علی کریمی را باید به فال نیک بگیریم به دلیل اینکه ما قبلاً هم مهره‌های آینده دار و دارای ظرفیت خود را قربانی کردیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اگر بخواهیم به این صورت به مسئله نگاه کنیم حرکت علی کریمی را باید به فال نیک بگیریم به علت اینکه ما قبلاً هم مهره‌های آینده دار و دارای ظرفیت خود را در پای حرکتهای غیر تخصصی و اندیشه‌های ضعیف برای استفاده درتیم ملی قربانی کردیم.

اما این بار به هر دلیلی که ممکن است فنی و یا شخصیتی و یا به هر دلیلی که نمی‌دانیم و ممکن است بعدها مشخص شود علی کریمی از تیم ملی کنار رفته است. می‌توانیم بگوییم که این حرکت وی عملی هوشیارانه و بسیار به موقع بوده است.

اولاً در شرایط کنونی کی روش حتی به خودش هم اجازه تجدید نظر و فکر نو نمی‌دهد چه برسد به دستیارانش!

کی روش بهتر از هر کس دیگری می‌داند که این آزمایش جام ملت‌ها به طور کاملاً کیفی و کمی با مسئله جام جهانی فرق دارد اینجا او به هیچ اندیشه‌ای اجازه نفوذ به تفکرات خود راه نمی‌دهد.

درست به همین دلایل است که علی کریمی این مسئله را تشخیص داده چون دیده است که هیچ گونه نقشی در تغییر نظرات کی روش در آرایش تیمی و جا به جایی مهره‌ها در لحظات تعویض در سیستم بازی و در همه مسائل موجود در فوتبال ندارد.

از طرفی ظرفیت روحی کریمی برای شهرت و یا سفر و یا جنبه‌های مالی کنار تیم ملی بودن کاملاً ارضا شده و پر است این عمل را انجام داده است.

وی با این حرکت خود برای فوتبال ایران یک بازیکن محبوب، محجوب و پر افتخار باقی می‌ماند تا در لحظه مناسب بتواند به فوتبال کشورش خدمت کند.

شاید این حرکت علی کریمی الگویی باشد برای کسانی که می‌خواهند به هر حال در کنار تیم ملی باشند حتی اگر کمترین اثری هم نداشته باشند.

این است تفاوت بین کسانی که مردم دوستشان دارند و کسانی که مردم از حضور دائمی آنها خسته شدند.

من این حرکت را اول به علی کریمی و بعد به جامعه فوتبال تبریک می‌گویم و از اینکه این آزاد اندیشی در علی کریمی وجود دارد ابراز خشنودی می‌نمایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار