ظریف:

تنها راه فلسطینی‌ها برای احقاق حقوق "راه مقاومت" است/ تروریسم درد مشترک کشورهای منطقه

وزیر خارجه کشورمان گفت: برخوردی که با مطالبات حداقلی مردم فلسطینی در قالب پیش نویس قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت شد، ثابت می‌کند که تنها راهی که فلسطینی‌ها برای احقاق حقوق خود دارند، راه مقاومت است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "نجلاء حروش" وزیر تجارت و صنایع دستی تونس صبح امروز طی دیدار با دکتر ظریف وزیـر امور خارجه کشورمان، پیرامون همکاری‌هـای دوجانبـه و مسائل منطقه‌ای به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.  
 
ظریف در این دیدار، با بیان اینکه تجربه انتخابات تونس، حاصل توافق و همگرایی اقشار مختلف مردم تونس بود، حمایت تونس از آرمان فلسطین را مورد تقدیر قرار داد و افزود: برخوردی که با مطالبات حداقلی مردم فلسطینی در قالب پیش نویس قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت شد، ثابت می‌کند که تنها راهی که فلسطینی‌ها برای احقاق حقوق خود دارند، راه مقاومت است.  
 
وی با اشاره به خطر افراط گرایی و تروریسم به عنوان درد مشترک همه کشورهای منطقه، بر ضرورت مشارکت و ایفای نقش فعال از سوی همه کشورهای منطقه در مبارزه با این پدیده شوم تأکید کرد.  
 
وزیر خارجه کشورمان همچنین ضمن ابراز خرسندی از برگزاری قریب الوقوع هفته فرهنگی تونس در ایران، افزود: برای جمهوری اسلامی ایران روابط با تونس بسیار ارزنده است و از توسعه این مناسبات و همکاری‌ها در سطوح دوجانبه و منطقه‌ای استقبال می‌نماید.  
 
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پیشرفت‌های علمی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران گفت: این ظرفیت‌ها در خدمت همه دوستان ما در منطقه است و ما در همه زمینه‌ها از جمله در زمینه انتقال فن آوری‌های نوین به کشور تونس، آماده همکاری هستیم.  
 
ظریف همچنین درخصوص لیبی اظهار داشت: ما از هر راه حلی که منجر به آرامش و حاکمیت مردمی در این کشور گردد حمایت می‌کنیم و برای هرگونه کمکی در این راستا آمادگی خواهیم داشت.  
 
 وزیر تجارت و صنایع دستی تونس نیز با اشاره به اهمیت روابط با کشورهای منطقه بویژه کشورهای دوست و برادر همچون جمهوری اسلامی ایران برای کشورش، ضرورت گسترش همکاری‌های دوجانبه در همه زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، تجاری، گردشگری، علمی و فرهنگی را مورد تأکید قرار داد.  
 
حروش همچنین بر موضع کشورش در حمایت از حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از فن آوری صلح آمیز هسته‌ای و همچنین تلاش برای حل و فصل مسائل موجود از طریق مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد.  
 
 وی تأکید کرد: مسئله فلسطین همواره مورد اهتمام تونس بوده و امیدواریم همه کشورهای منطقه بصورت یکپارچه و واحد در کنار فلسطین ایستادگی کنند.  
 
 وزیر تجارت تونس همچنین ضمن تجلیل از پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های علمی و فن آوری‌های نوین، نسبت به استفاده از این ظرفیت و تجربه ابراز امیدواری نمود.

انتهای پیام/
برچسب ها: دیدار ، وزیر ، تجارت ، تونس ، ظریف ، خارجه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار