امیر سرتیپ محمودی عنوان کرد

حضور بیش از 20 هزار نیرو در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) ارتش

جانشین فرمانده رزمایش محمد رسول‌الله(ص) گفت: بخش کوچکی از توان ما در رزمایش به کار گرفته شد و به طور قطع اسرار ما برای شرایط بحرانی باقی مانده است.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ محمد محمودی، جانشین فرمانده رزمایش محمد رسول‌الله(ص) اظهار داشت: نیروهای حاضر در رزمایش «محمد رسول‌الله(ص)» می‌توانند در شرایط سخت به خوبی یکدیگر را پیدا کنند.
 
وی با اشاره به حضور نیروهای احتیاط بسیج یگان‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این رزمایش تصریح کرد: فرماندهان جوان در این رزمایش به کار گرفته شدند تا بتوانند تجربه کسب کنند.
 
معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: دانشجویان دانشگاه دافوس در قالب یگان‌های آموزشی در این رزمایش شرکت کردند و در قرارگاه های جوانان به اجرای عملیات پرداختند.
 
محمودی گفت: این افراد در در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) تاکتیک‌های مورد نظر خود را انجام دادند تا در آینده از آن استفاده کنند.
 
وی با بیان اینکه فاز نخست رزمایش بصورت تاکتیکی برگزار شد، اظهار داشت: نیروها در روز نخست رزمایش به گسترش در منطقه پرداختند و پایگاه‌های هوایی در سیستان و بلوچستان و هرمزگان در حالت آماده‌باش قرار داشتند.
 
جانشین فرمانده رزمایش محمد رسول‌الله(ص) ادامه داد: در این مرحله نیروی زمینی با انجام عملیات‌های هلی‌بُرن و ضد هلی‌بُرن قدرت خود را نمایش دادند.
 
محمودی افزود: در زمینه دریایی نیز فاز تاکتیکی و رهگیری شناورهای دشمن اجرا شد و بخشی از توان موشکی ایران نیز به نمایش در آمد.
 
معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اجرای جنگ الکترونیک را یکی دیگر از بخش‌های رزمایش محمد رسول الله(ص) عنوان کرد و گفت: جنگ الکترونیکی در هوا، زمین، دریا و پدافند هوایی به اجرا در آمد و نیروهای ما توانستند در این زمینه عملکرد خوبی را از خود برجای بگذارند.
 
محمودی با بیان اینکه بخشی از نیروی هوایی در قالب نیروهای دشمن دست به عملیات زد، افزود: عملیات رهگیری و رزم هوایی از دیگر بخش های رزمایش بود که به خوبی به اجرا گذاشته شد.
 
جانشین فرمانده رزمایش محمد رسول الله(ص) هدف اصلی این رزمایش را ارتقای توان دفاعی نیروهای ارتش عنوان کرد و گفت: ایجاد هماهنگی بین نیروها از اهداف مهم ما برای برگزاری رزمایش محمد رسول الله(ص) بود.
 
وی پیام این دوره از رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران را صلح و دوستی در سایه وحدت اسلامی عنوان کرد و افزود: باید حول این پیام، امنیت پایدار در منطقه ایجاد شود.
 
جانشین فرمانده رزمایش محمد رسول الله(ص) ادامه داد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) برقراری امنیت در منطقه رزمایش را برعهده داشت و در طول رزمایش به پروازهای فرامنطقه ای که قصد حضور در فضای رزمایش را داشتند اخطار داد.
 
وی با بیان اینکه تمام توان ارتش در این رزمایش به نمایش گذاشته نشد، خاطر نشان کرد: بخش کوچکی از توان ما در رزمایش به کار گرفته شد و به طور قطع اسرار ما برای شرایط بحرانی باقی مانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار