رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

جهاد دانشگاهی کمترین رشد بودجه را داشته است/ فاصله زیاد بودجه پژوهشی با برنامه پنجم توسعه

زاهدی گفت: بررسی‌های بودجه دستگاه‌های مختلف در حوزه آموزشی، پژوهشی، پرورشی نشان می‌دهد جهاد دانشگاهی کمترین رشد بودجه را در لایحه بودجه ۹۴ دارد.

دکتر محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بررسی‌هایی که تاکنون توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات بر روی بودجه صورت گرفته است، حاکی از آن است که سرانه‌ای به مدارس اصلا تعلق نگرفته است و این یکی از اشکالات اساسی بودجه آموزش و پرورش است، چرا که تجهیز مدارس و بازسازی یا تخریب مدارس فرسوده مبلغی مناسب می‌خواهد که اصلا در لایحه بوده چیزی برای این امر در نظر نگرفته‌اند و یا آنچه تخصیص داده شده بسیار ناکافی است. 

وی تصریح کرد: همچنین جهاد دانشگاهی کمترین رشد بودجه‌ای را دارد، در حالیکه نقش جهاد در پیشبرد برنامه‌های پژوهشی غیر قابل انکار است و نمی‌توان با چنین بودجه‌ای توقع رسیدن به چشم انداز علمی را از جهاد داشت. 

وی با بیان اینکه به لحاظ پژوهشی هم رشد ۲ درصدی باید مشاهده می‌شد، خاطر نشان کرد: نکته تاسف بار اینکه رشد پژوهش کمتر از ۵ درصد است و این حاکی از فاصله زیاد ابعاد پژوهشی با برنامه پنجم توسعه را دارد. 

وی افزود: ضمن اینکه به صندوق نوآوری و شکوفایی نیز بودجه کافی تعلق نگرفته است، ‌در حالیکه این صندوق باید تقویت شود تا زمینه اتکا به علم داخل و فناوری‌های نوین داخلی بالا رود. 

وی یادآور شد: در مجموعه اشکالاتی به بودجه آموزشی، پرورشی و پژوهشی وارد است که باید حتما حل شود، وگرنه سال ۹۴ سال خوبی برای این بخش‌ها نخواهد بود و مشکلات زیادی بوجود خواهد آمد. 





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.