آریایی‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

طرح جریمه مالیاتی برای منع استفاده از اصطلاحات بیگانه در فرهنگ کشور

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از طرح جریمه‌های مالیاتی در جهت مبارزه با بروز اصطلاحات بیگانه در فرهنگ کشور خبر داد

احمد آریایی‌نژاد نماینده مردم همدان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، گفت: به دنبال ایجاد راهکارهایی چون جریمه‌های مالیاتی برای جلوگیری و منع استفاده از اصطلاحات بیگانه در فرهنگ ایرانی هستیم.

وی افزود: از سال ۱۳۷۵ قوانینی در خصوص جلوگیری از منع بروز اصطلاحات و اسامی بیگانه چون نا‌های انگلیسی و عربی در مراکز تولیدکننده و خدمات مصوب شده که با بررسی‌ها مشاهده کردیم هیچ جریمه‌ای در این خصوص دریافت نمی‌شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه سیاست‌های دریافت مالیات از واحدهای متخلف با نام‌های بیگانه می‌تواند منبع درآمدی برای بودجه فرهنگی کشور باشد، بیان داشت: منابع مالی دریافت خسارات فرهنگی از سوی این مراکز می‌تواند در ترویج زبان و فرهنگ کشور هزینه شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: هزینه‌های اهمال کاری دیگران و برخی صنوف باید از طرق دیگر همچون دریافت جریمه‌های مالیاتی جبران شود.

آریایی‌نژاد درپایان خاطرنشان کرد: در خصوص طرح دریافت جریمه‌های مالیاتی برای مواجهه با بروز اصطلاحات بیگانه در فرهنگ با بسیاری از اعضای کمیسیون اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت است که امیدواریم در خلال بررسی بودجه سال ۹۴ به آن بپردازیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار