در مراسم اختتامیه نهمین دو سالانه نگارگری ایران مطرح شد

نگارگران بدنه اصلی هنرهای تجسمی هستند

مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان نگارگری ایران بدنه اصلی و تخصصی جامعه هنری محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ اختتامیه نهمین دو سالانه ملی نگارگری ایران امشب با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ملانوروزی مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر طهماسبی دبیر این دوسالانه، حسن نوفرستی مسئول برنامه هنری موزه هنرهای معاصر تهران، مجید فروغی مسئول برنامه های هنرهای تجسمی مرکز هنرهای تجسمی و هنرمندانی چون عباس جمال پور، محمد باقر آقامیری، ماچیان، ناصری پور و .... در سالن اجتماعات موسسه صبا برگزار شد.   
 
در این مراسم علی مرادخانی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استادان و پیشکسوتان هنر سنتی نگارگری در حفظ و گسترش این هنر ارزشمند نقش ارزنده‌ای داشته‌اند.
 
وی اظهار داشت: باید از هنر سنتی نگارگری حمایت بیشتری شود تا این هنر بهتر و بیشتر گسترش یابد.
 
وی تصریح کرد: هنرمندان فعال و جوان استان‌های مختلف از این دو سالانه حمایت گسترده‌ای کرده‌اند و این امر نشان از توجه به هنر سنتی نگارگری در سراسر ایران دارد.
 
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این هنر برای تداوم و گستردگی باید مورد حمایت قرار گیرد.
 
*تقویت دو سالانه ها با همکاری انجمن های تجسمی

مجید ملانوروزی مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران هم گفت: دو سالانه‌ها مهمترین رویدادهای تخصصی در هنرهای تجسمی محسوب می‌شود بنابراین در تلاش هستیم تا با همکاری انجمن‌ها دو سالانه‌ها را تقویت کنیم.
 
وی تصریح کرد: هنرمندان نگارگری ایران بدنه اصلی و تخصصی جامعه هنری محسوب می‌شود.
 
*رویکردهای جدید در نهمین دو سالانه نگارگری ارائه شد

امیر طهماسبی دبیر نهمین دو سالانه نگارگری در مراسم اختتامیه این دو سالانه گفت: امسال تلاش کردیم در نهمین دوره دو سالانه نگارگری ایران رویکردهای تازه‌ای را نمایش دهیم، در حقیقت توجه به نگاه‌های بدیع و تازه از جمله اهداف این دو سالانه بود.
 
*تجلیل از پیشکسوت نگارگری ایران

در ادامه اختتامیه نهمین دوره دو سالانه ملی نگارگری از عباس جمال پور پیشکسوت نگارگری ایران تجلیل شد و معاون هنری در زمان تجلیل این هنرمند شهیر گفت: استاد عباس جمال پور از اساتید خوب و تاثیرگذار در نگارگری است که در حوزه پژوهش و تولید فعالیت گسترده‌ای را دارد.
 
در ادامه این مراسم کتاب نهمین دو سالانه نگارگری با عنوان "نشر عشق" که در سه بخش آثار رقابتی، آثار استادان مدعو در این دو سالانه و نیز بخشی با عنوان شصت سال نگارگری ایران رونمایی شد.
 
*تقدیر از برگزیدگان بدون تعیین نفرات اول تا سوم

در این مراسم از سه نفر برگزیده در بخش های تذهیب، گل و مرغ، تشعیر و طراحی بدون اعلام نفرات اول تا سوم تقدیر شد.
 
از حاشیه های این اختتامیه اعلام خبری مبنی بر احتمال نمایش آثار این دو سالانه در هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر بود.   
 
گفتنی است؛ نهمین دو سالانه ملی نگارگری از 15 آذر در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار شد و تا 10 دی ماه ادامه داشت.  


انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار