وزیر نفت در همایش اقتصاد ایران:

کاهش قیمت نفت مواضع ایران را تغییر نخواهد داد

وزیر نفت با اشاره به اینکه کاهش ۲۰ دلاری قیمت نفت مواضع ایران را تغییر نخواهد داد، گفت: اگر می‌شد اجلاس اوپک را به تأخیر انداخت به نفع اعضا بود و می‌توانست جلوی سرعت کاهش قیمت نفت را بگیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بیژن زنگنه در اجلاس اقتصاد ایران اظهار داشت: همه صاحب‌نظران می‌دانستند که برگزاری جلسه اوپک موجب سقوط قیمت نفت خواهد شد، به همین دلیل وقتی ونزوئلا برای برگزاری اجلاس اضطراری اوپک درخواست کرد و این درخواست مورد استقبال کشورهایی که در اصل آنها باید تولید خود را کاهش می‌دادند قرار نگرفت، آن پیشنهاد را دنبال نکردیم.
 
وی افزود: حتی اگر می‌شد اجلاس اوپک را به تأخیر انداخت به نفع اعضا بود و می‌توانست جلوی سرعت کاهش قیمت نفت را بگیرد، چرا که قبل از اجلاس همه گمانه‌زنی‌هایی درباره کاهش یافتن یا نیافتن تولید اوپک داشتند، اما بعد از اجلاس همه مطمئن می‌شدند که تولید اوپک کاهش نخواهد یافت.
 
زنگنه تصریح کرد: کاهش قیمت نفت مواضع ایران را تغییر نخواهد داد و ما از این جهت چندان تحت فشار قرار نمی‌گیریم، چرا که تولید نفت کشور به دلیل تحریم ۶۰ درصد کاهش یافته است و کاهش ۲۰ دلاری قیمت مواضع کشور را تغییر نمی‌دهد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: زنگنه ، نفت ، اوپک ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار