معاون وزیر اقتصاد:

60 درصد تسهیلات بانکی ویژه سرمایه در گردش است

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: حدود 60 درصد تسهیلات اعطایی ویژه سرمایه در گردش است که این رقم پارسال 53 درصد بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)،  شاپور محمدی در نشست رشد اقتصادی و چرخه تولید در همایش ملی اقتصاد ایران با ارائه گزارش بسته خروج از رکود افزود: یکی از اقدامات در حال اجرا تصویب ماده 2 مربوط به مطالبات بنگاهها از شرکت های دولتی است که در آن تهاتر ها باید عملیاتی شود.

وی گفت: تهاتر مطالبات دولت از بخش خصوصی و بالعکس انجام خواهد شد.


محمدی با تشریح فعالیت های سازمان های زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی از جمله سازمان امور مالیاتی، بانکها، بیمه و بورس در اجرای بسته خروج از رکود گفت: خوشبختانه بیشتر تکالیف این دستگاههای اجرایی عملیاتی شده است.

محمدی ادامه داد: ‌در اجرای برنامه های اقتصادی شاخص هایی مانند تصمیم گیری، شناسایی و اجرا وجود دارد که طی شدن این برنامه ها در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و تا حداقل 2 سال زمان نیاز دارد.


معاون وزیراقتصاد گفت: مواد 1 تا 16 لایحه رفع موانع تولید در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و فقط برخی از موارد برای اصلاح به کمیسیون تخصصی برگشت داده شده است.


وی افزود: پرداخت مطالبات بخش خصوصی، افزایش سرمایه بانکها و خروج بانکها از امور غیر بانکی از جمله بنگاه داری و انتشار اوراق بدون ضامن از موارد مهمی است که تا کنون در لایحه رفع موانع تولید به تصویب رسیده است و امیدواریم با همیاری مجلس این موارددر بودجه سال آینده گنجانده و عملیاتی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تسهیلات ، بانکی ، ویژه ، سرمایه ، گردش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار