مشاور اقتصادي رئيس جمهور:

دولت از بزرگترين بدهکاران بانکي/ فعال شدن بازار سرمايه بدحسابي دولت به بانک ها را حل می کند

نیلی با بيان اين که شرايط بنگاه هاي اقتصادي ما در سال هاي 91 تا 92 دچار مشکل شده اند و مطالبات بانک ها افزايش يافت ، گفت: يکي از بزرگترين بدهکاران بانکي دولت است، و بانک چاره اي جز پذيرش آن ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ؛ مسعود نيلي در نخستین همایش اقتصاد ایران با بيان اين که يکي ديگر از مشکلات اقتصاد کنوني اين است که چون بازار سرمايه متعالي نداريم تأمين مالي به گردن بانک ها افتاده است.

وي تصريح کرد: در اين شرايط است که بانک ها براي بنگاه هاي بزرگ کار مي کنند و بدين ترتيب با تأمين مالي نشدن بنگاه هاي کوچک مشکل جديدي بروز مي کند.

نيلي مسئله بعدي را قواعد حاکم بر بانک ها دانست و گفت: وقتي فشار به بانک ها وارد مي شود خود به خود اين امر منتقل به بانک مرکزي شده و نتيجه آن اضافه برداشت مي شود که بايد اين موضوع اصلاح شود.

مسعود نيلي پيشنهاد داد: با فعال شدن بازار سرمايه، بنگاه هاي کوچک تأمين مالي شوند و بدحسابي دولت به بانک ها حل و فصل شود.

مشاور اقتصادي رئيس جمهور يکي از راههاي حل و فصل شدن بدحسابي دولت را انتشار صکوک اجاره دانست و گفت: اين موضوع يکي از راهکارهاي مناسب براي حل اين مشکل بزرگ است.

نيلي همچنين اشکالات داخل بانک ها از جمله بنگاهداري و ان پي ال ها را از مشکلات ديگر دانست و افزود: ان پي ال ها مهمتر از بنگاهداري بانک هاست که بايد فيصله داده شود تا رابطه جديدي ميان بنگاه ها و بانک ها شکل بگيرد.

وي با تصريح به اين که بخشي از اين راهکارها در سياست هاي خروج از رکود ديده شده است تاکيد کرد: خروجي اين نشست ها نيز بايد راهکارهايي را براي تحرک تأمين مالي بنگاه هاي اقتصادي ايجاد کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، دولت ، بدهکار ، بازار ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار