مسکن در هفته‌ای که گذشت

افزایش تسهیلات مسکن مهر به 30 میلیون تومان/ آمارهای نگران‌کننده پروانه‌های ساختمانی

افزایش تسهیلات مسکن مهر به 30 میلیون تومان و آمارهای تکان‌دهنده از پروانه‌های ساختمانی از مهم‌ترین عناوین خبری این هفته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ این هفته حوزه  مسکن بر خلاف سایر هفته های پیش شاهد اتفاقات بسیاری بود که به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.

رييس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با انتقاد از بلندمرتبه‌سازی بی‌رويه در شهر تهران و ديگر کلانشهرها گفت:‌ برخی‌ها بلندمرتبه‌سازی را با خانه‌سازی طرف اشتباه گرفته‌اند.

رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران از آغاز ثبت نام داوطلبان عضویت در هیات مدیره و بازرسان سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران خبر داد.

تحصیلدار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد:

مدیرکل دفتر امور فنی و تهیه طرح‌‌های باارزش روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه برنامه چهارم توسعه 31 روستا را انتخاب و تهیه کرده‌ایم، گفت: در برنامه پنجم توسعه نیز کار تهیه 30 روستا را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که امیدواریم تا پایان این برنامه بازسازی تمام این روستاها به اتمام برسد.

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد:

عضو کمیسیون عمران گفت: با توجه به شرایطی که برای بازار مسکن به وجود آمده منتظر جهش قیمتی در روزهای آینده هستیم.

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن خبر داد:

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن گفت: افزایش تسهیلات مسکن مهر از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان در بانک مرکزی مطرح شده و با نظر مثبت شورای پول و اعتبار به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران:

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه صنعتی سازی با بلندمرتبه سازی متجلی می‌شود، گفت: طرح‌های بلندمرتبه سازی اگر تابع اصول و قواعد شهری شود به توسعه مثبت کلانشهر‌ها کمک می‌کند.

لاهوتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سخنگوی کمیسیون عمران گفت: کنترل افزایش قیمت مسکن مستلزم سیاست‌های اجرائی دولت است.

معاون عمران روستايي بنياد مسکن خبر داد:

معاون عمران روستايی بنياد مسکن انقلاب اسلامی گفت: يک ميليون و 750 هزار واحد روستايی کشور طی برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه مقاوم‌سازی شده است.

رئيس سازمان نظام مهندسی تهران تاکید کرد:

رئيس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: نظام مديريت برنامه‌ريزی شهری، طرح تفصيلی و طرح جامع مسکن بايد در روند توسعه ساختار شهرها مد نظر باشد.

آخوندی مطرح کرد:

وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت قبلی 100 میلیارد دلار خصوصی در بخش عمرانی کشور انجام شده که باید با تحقیق و تفحص این موضوع بررسی شود که این حجم سرمایه‌گذاری در کجا هزینه شده است.

مهدوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید اندیشه گفت: میدان نقش جهان اندیشه با سرمایه‌گذاری 120 میلیارد تومانی در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

مهدوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد:

عضو هیئت مدیره شرکت عمران اندیشه گفت: متقاضیان مسکن مهر در اندیشه باید بین 25 تا 35 میلیون تومان پرداخت کنند تا واحدهای خود را تحویل بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار