مجید مجیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بازدید مقام معظم رهبری از «محمد رسول الله» برای ما دلگرمی بزرگی بود / ایران می‌تواند پیش قراول جریان فیلم‌های اسلامی باشد

کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول الله» گفت: من معتقدم ایران می‌تواند پیش قراول این جریان و این حرکت فیلم‌های اسلامی باشد،‌ چون ظرفیت،‌ توانایی و استعدادش را دارد و آن قدری که توانایی در ایران وجود دارد را در کشورهای اسلامی دیگر نخواهید دید.

مجید مجیدی کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول الله» در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: دامنه‌ی تحقیقات در حوزه‌ی انتخاب بازیگر بسیار وسیع بود. ما سعی کردیم که از همه‌ی ظرفیت‌های سینمای ایران و هم از افراد با استعداد در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم. ما برای انتخاب بازیگران از کل ظرفیت‌های کشور یعنی از تئاتری‌های زیادی از شهرهای بسیار دور بهره گرفتیم و قطعا هنگام بیرون آمدن این فیلم شما با دو سه پدیده بازیگری از بچه‌های تئاتری شهرستان روبرو خواهید شد و این فیلم بازیگران زیادی را به سینمای ایران معرفی خواهد کرد.
 
وی در خصوص دلگرمی دادن مراجع و مقام معظم رهبری در طی ساخت این فیلم،‌عنوان کرد: همه‌ی مراجع به خصوص مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به این پروژه داشتند و همین امر که برای بازدید از این پروژه به اینجا آمدند، برای ما، هم باور نکردنی و هم دلگرمی بزرگی بود.
 
کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول الله» افزود:‌ البته طبیعی است که همچنین پروژه‌ای به واسطه‌ی حضور حضرت محمد (ص) همچنین توفیقاتی را برای ما داشته باشد و هم مراجع و هم مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به این پروژه داشته باشند؛ به هر حال حساسیت این نام و این کار برای همه‌ی کسانی که نسبت به ساحت مقدس حضرت عرض ارادت دارند، خیلی مهم است.
 
مجیدی در خصوص هدف خود از ساخت این پروژه،‌ اظهار داشت: به دلیل نگاه بسته‌ای که در حوزه‌ی های مختلف کشورهای اسلامی وجود داشت،‌ هیچ گاه نگذاشتند که این مسیر و راه به وجود بیاید و از طرفی هم سینمایی وجود نداشت که بخواهد این حرکت را انجام دهد؛ به غیر از مصر که دوره‌ای سینمایی داشت و اکنون رو به افول است،‌ کشورهای اسلامی دیگر سینمایی ندارند.
 
وی افزود: من معتقدم ایران می‌تواند پیش قراول این جریان و این حرکت فیلم‌های اسلامی باشد،‌ چون ظرفیت،‌ توانایی و استعدادش را دارد و آن قدری که توانایی در ایران وجود دارد را در کشورهای اسلامی دیگر نخواهید دید.
 
کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول الله» ادامه داد: خود هنرمندان ایرانی ظرفیت بسیار خوبی دارند که جهان اسلام باید از این ظرفیت استقبال کند و در حوزه‌های مختلف و در موضوعات متفاوت جهان اسلام باید با توجه به این ظرفیت سرمایه گذاری و کار کند.
 
مجیدی در خصوص داشتن پیشنهاداتی از سوی کمپانی‌های مختلف برای دیدن فیلم «محمد رسول الله» و پخش آن، عنوان کرد: خیلی از کمپانی‌ها درخواست دیدن این فیلم را داشتند و ما هم اعلام آمادگی کردیم و از کمپانی‌های بزرگ و معروف، چه آمریکایی،‌ چه اروپایی و چه اسلامی درخواست داده بودند تا فیلم را ببینند؛ ما هم قطعا زمینه‌ی اکران عمومی آن را فراهم خواهیم کرد و از کشورهای مختلف برای دیدن این فیلم دعوت می‌کنیم و بستر مناسب را برای پخش جهانی آن فراهم می‌کنیم.


انتهای پیام /رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.