معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان:

ایران بالا‌ترین سرانه مصرف نوشابه را در دنیا دارد/ سالانه ۳۳ لیتر به ازای هر ایرانی

دکتر علی اکبر سیاری گفت: ۸۰ درصد موارد بیماریهای جزئی رادمی‌ توان با خود مراقبتی کنترل کرد. این در حالی است که انواع سرطان در ۴۰ درصد موارد با خود مراقبتی قابل پیشگیری است.

دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: توانمند سازی و افزایش سطح آگاهی مردم برای مراقبت از سلامتیشان بسیار اهمیت دارد و هیچ زمانی برای آغاز خود مراقبتی دیر نیست. در مواردیکه افراد هنوز مبتلا به بیماری و سالمند نشده‌اند با خود مراقبتی می‌توانند به ثبات و پایداری سلامتیشان کمک کنند. 
همچنین افرادی که در معرض خطر هستند یعنی سیگار می‌کشند، کم تحرک هستند، غذای ناسالم مصرف می‌کنند، استفاده زیاد از نمک و روغن و نوشابه دارند و یا فشار خون بالا دارند، با کمک خودشان می‌توان این موارد را کنترل کرد. 

دکتر سیاری افزود: با خود مراقبتی می‌توان ۸۰ درصد بیماریهای جزئی و ۴۰ درصد انواع سرطان‌ها را پیشگیری کرد. حتی در مواردی که افراد بیمار هستند، با آموزش صحیح در حوزه تغذیه، میزان تحرک و کنترل وزن می‌توان کیفیت زندگی افراد را بالا برد. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت هشدار داد: روزانه مصرف نوشابه در ایران به ازای هر ایرانی ۳۳ لیتر در سال بوده که در بالا‌ترین میزان مصرف نوشابه در جهان است و با خود مراقبتی و افزایش سطح آگاهی مردم می‌توان این معضل بزرگ تغذیه‌ای را کاهش داد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار