کاهش دما؛

کاهش دمای 22 درجه ای در استان اردبیل/ برف و کولاک شدید در گردنه های استان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اردبیل گفت: به دنبال بارش برف و برودت هوا، دمای هوا در اغلب شهرهای استان اردبیل تا 22 درجه کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ پس از دو روز بروز پدیده تندباد که در مناطقی از استان سرعت آن به بیش از ۱۰۰ کیلومتر رسید، از بعد از ظهر پنجشنبه بارش برف همراه با کولاک شدید در این استان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

بارش برف اکثر شهرستان های استان اردبیل بویژه مناطق مرکزی و جنوبی را تحت تاثیر قرار داده است و شهرستانهای سرعین، نمین، نیر، مشگین شهر و بخش جنوبی استان را سفید پوش کرده است.

کاهش دما و یخبندان در شهرستانهای استان اردبیل

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اردبیل گفت: شهرستانهای نیر، خلخال، اردبیل، سرعین و مشگین‌شهر رکوردداران هوای سرد و یخبندان هستند به طوری که در تمامی شهرهای استان اردبیل دمای هوا کاهش چشمگیری داشته است.

همتی افزود: روز دوشنبه هوای سرد در منطقه حاکم خواهد بود و از روز سه‌شنبه افزایش دما اتفاق افتاده و دیگر بارشی در منطقه رخ نخواهد داد.

تعطیلی مدارس در 12 شهر استان اردبیل

اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد: به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی مدارس در اردبیل، بیله‌سوار، پارس‌آباد، جعفرآباد و سرعین در مقطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و راهنمایی و در شهرهای ‌ارشق، اصلاندوز، انگوت،‌ خلخال، خورش رستم، شاهرود، کوثر، گرمی، مشگین‌شهر، لاهرود در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی و در شهرهای نیر، نمین و هیر تمام مدارس تعطیل اعلام شده است.

تردد در جاده ها با زنجیر چرخ امکان دارد

بارش برف در اردبیل موجب کندی تردد در جاده های این استان شده، بطوریکه هم اکنون در سطح شهر اردبیل نیز به دلیل شدت بارش و کولاک توام با لغزندگی تصادفات زیادی صورت گرفته است.

همچنین در بیشتر گردنه ها و مناطق کوهستانی بارش برف و کولاک گزارش شده است.

بارش برف به همراه کولاک شدید در بیشتر گردنه های صعب العبور استان مانع تردد روان خودروها شده و تردد بدون زنجیر چرخ و وسایل ایمنی زمستانی امکان پذیر نیست.

نجات 300 خودروی گرفتار در گردنه الماس و صائین

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: به دنبال بارش برف و لغزنده بودن جاده‌ها به ویژه محورهای کوهستانی راهداران و امدادگران در شهرهای خلخال نیر و مشگین‌شهر وارد عمل شده و در 24 ساعت گذشته سعی کردند با امدادرسانی به خودروهای عبوری که اغلب به دلیل نبستن زنجیر چرخ دچار مشکل شده بودند به مکان امن انتقال داده تا مسافران و رانندگان را اسکانی موقت بدهند.

حسن صادقی افزود : با بارش سنگین برف و لغزنده بودن گردنه الماس و محور خلخال به اسالم با تلاش شبانه‌روزی امدادگران مسیرها برای تردد بازگشایی شده است.

وی گفت: طی 24 ساعته گذشته راهداران و امدادگران جمعیت هلال‌احمر به بیش از 100 خودرو گرفتار در برف و کولاک امداد رسانی کرده‌اند.

کولاک شدید در گردنه الماس

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: نیروهای راهداری هم اکنون در تمام محورهای مواصلاتی به ویژه گردنه های الماس (محور خلخال به اسالم)، حیران (اردبیل به آستارا) و صائین (اردبیل به سراب) مشغول فعالیت هستند.

همچنین با توجه به شرایط کوهستانی و جوی افت دما و بارش برف در شهرستان خلخال نسبت به سایر نقاط بیشتر بوده و در حال حاضر به علت یخبندان و کولاک شدید در گردنه الماس تردد در این محور با مشکل مواجه است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، دما ، برف ، کولاک ، شدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.