از سوی رئیس گروه ورزش توسعه قهرماني و حرفه اي اداره کل عنوان شد:

پاسخ به برخي اظهار نظرها و انتقادات در خصوص مجمع جنجالی هيات بسكتبال استان تهران

رئیس گروه ورزش توسعه قهرماني و حرفه اي اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در پاسخ به برخي اظهار نظرهاي سوگيرانه در خصوص مجمع انتخاباتي هيات بسكتبال استان تهران، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،به نقل از سایت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، محمد سلطاني در خصوص برگزاري مجامع انتخاباتي با هياتهاي استان تهران گفت: دربرگزاري موفق مجامع انتخاباتي هياتهاي ورزشي استان تهران، سه عامل مدنظر قراردادن آيين نامه ها و قوانين مربوطه ، ارتباط نزديك و پيوسته با كارشناسان دفترامورمشترك فدراسيونها و باشگاهها و كارشناسان امور مجامع همچنين تجربه و تخصص موجود در بدنه كارشناسي اداره كل بيشترين سهم را داشته است به گونه اي كه بحمدالله درمدت نزديك به سه سال مسئوليت اينجانب دراين حوزه كليه مجامع انتخاباتي برگزارشده ، به لحاظ رعايت موارد قانوني مورد تائيد وزارت محترم ورزش و جوانان قرار گرفته است .

اين درحالي است كه ، اداره كل ورزش و جوانان استان تحت مديريت و راهبردي دكتر نژادفلاح موفق به برگزاري مجامع هياتهاي ورزشي شده است كه برخي از آنها به دليل تعارضات دروني سالهاي طولاني (قريب به شش سال) بصورت سرپرستي اداره مي شده است .

ما به جهت نظام مند نمودن برگزاري مجامع انتخاباتي با هياتهاي ورزشي دركمترين زمان ممكن آماده برگزاري مجامع انتخاباتي ، هياتهاي ورزشي استان تهران هستيم و برخي تاخيرهاي احتمالي به دليل زمان بربودن هماهنگي هاي لازم بين فدراسيون هاي مربوطه با اداره كل يا به دليل بخشنامه هاي وزارتي مبني بر برگزار نكردن برخي مجامع در مقاطعي خاص مي باشد.

وی به دیگر سئوالات مطروحه چنین پاسخ داد:

1. در مورد برخي شبهات در خصوص مجمع بسكتبال چه نظري داريد؟

چند گروه هستند كه در رابطه با مجمع انتخاباتي هيات بسكتبال استان تهران اظهار نظرهايي داشته اند. اول اشخاصي كه به نحوي براي ورزش دانشگاهي و درحال پيشرفت بسكتبال ، در هر كسوتي مدير، مربي ، ورزشكار، حامي ... خود را زحمت كش و خاك خورده اين ورزش مي دانند ولي متاسفانه به دلايل غير منطقي و بدون هيچ استناد قانوني مجمع مذكور را غير قانوني مي دانند به چنين افرادي بايد گفت چگونه است كه در مواقعي كه وزارت ورزش و جوانان و زير مجموعه هاي آن شما را تاييد و مسئوليت به شما واگذار مي كنند يا امتيازي خاص قايل مي شوند، اين مجموعه مورد تاييد و اقدامات آن قابل قبول شما است ولي زماني كه نتيجه اقدامات قانوني ، مورد دلخواه و مطلوب شما نيست آنرا غير قانوني و غير قابل قبول تلقي مي كنيد؟!.

وی افزود:  مگر نه اين است كه كسي كه وارد يك بازي (ورزش) مي شود همه قواعد آنرا مي پذيريد وبه همه نتايج تمكين مي كند؟ و مگر نه اين است كه وزارت ورزش و جوانان در فرآيند برگزاري مجامع انتخاباتي هياتهاي ورزشي ، مجري ، ناظر ، تائيد كننده ، رئيس مجمع ، نايب رئيس مجمع و اعضاي مجمع قانوني دارد؟ پس چرا ما به خود اجازه مي دهيم فراتر از جايگاه قانوني خود در مقام ناظر ، بررسي كننده و تائيد كننده عمل كنيم ؟ اين رفتار به مفهوم پذيرش گزينشي و نفع گرايانه اقدامات وزارت ورزش و جوانان و زيرمجموعه هاي آن نيست ؟!

وی تصریح کرد: دوم برخي افرادي كه درتماسهاي تلفني خود را اصحاب رسانه معرفي مي كنند و انتظار دارند بدون هيچ گونه شناخت واقعي از آنان ، به سوالات سوگيرانه آنها بصورت تلفني پاسخ داده شود و در فضاي مجازي نسبت به انتشار اخبار واهي اقدام مي نمايند. در خصوص چنين افرادي سئوال اين است كه چرا وقتي از اين افراد درخواست مي شود كه به منظور پاسخگويي به برخي سوالات آنان بصورت حضور در محل اداره كل ورزش و جوانان و يا در محل دفتر رسانه اي كه خود را منتسب به آن معرفي مي كنند اقدام شود با عدم تمايل و مخالفت مواجه مي شويم ؟ بگونه اي كه شروع به جوسازي مي نمايند و با اين اقدام زحمات شرافتمندانه طيف وسيعي از اصحاب رسانه را زير سئوال مي برند؟

وی عنوان کرد: گروه سوم ، اعضاي محترم مجمع انتخاباتي بودند كه در جلسه حضور داشتند، توضيحات ارائه شده همراه با مستندات را شنيديد و با اشراف به قانوني بودن فرآيند برگزاري مجمع و متقاعد شدن به سوگيرانه نبودن اقدامات ، انتخاب معنا داري انجام دادند كه لازم است همه به اين انتخاب احترام بگذاريم .توضيح اين نكته ضروري است كه ما به دليل سياست پرهيز از برخي جوسازي و جنجالهاي بي نتيجه و مخرب كه حاصلي جز اتلاف منابع و انرژي و ايجاد هزينه براي مجموعه ورزش كشور ندارد و در راستاي خودداري از ورود به چنين فضاي غير اخلاقي از پاسخ رسانه اي در خصوص بسياري از اين شبهه افكني هاي بي پايه و اساس خودداري كرديم ولي پيگيري هاي لازم از طريق مبادي ذيربط را حق قانوني خود و دستگاه ورزش مي دانيم

2. منظور شما ازگروه اول شامل چه كسي مي باشد مثلا" اظهار نظر جناب آقاي مشحون رياست سابق فدراسيون دراين صنف قرار دارد؟


هرچند بايد گفت برخي نقل قول ها از زبان برخي افراد شناخته شده در اين ورزش نظير جناب آقاي مشحون رياست سابق فدراسيون بسكتبال غير قابل باور و تصور است و بيشتر دامن زدن رسانه اي بنظر مي رسد كه بايستي هوشيارانه جلوي آنرا گرفت . براين باوريم كه جايگاه و شان اين افراد به دور از چنين اظهار نظرهاي سطحي مي باشد ، چرا كه ما در تمام مسير و مراحل برگزاري مجمع انتخاباتي هيات بسكتبال استان تهران در زمان تصدي مسئوليت جناب آقاي مشحون با ايشان هماهنگ و در ارتباط نزديك بوديم و تاكيد داشتيم كه در زمان حضور ايشان مجمع را برگزار نمايم بطوريكه مستندات مربوطه در مجمع ارائه گرديد با اين حال به دليل جابجايي قانوني و الزام وزارت ورزش و جوانان به سرپرست محترم جديد در خصوص برگزاري مجامع انتخاباتي هياتهاي استاني با شرايط سرپرستي ، اقدامات شروع شده در زمان مديريت قبلي فدراسيون را با حضور جناب آقاي دولو سرپرست محترم فدراسيون به اتمام رسانديم.

وی افزود: دراين جا ذكر اين نكته لازم است كه جناب آقاي دولو بعنوان يكي از مديران و كارشناسان خبره وزارت ورزش و جوانان بعنوان سرپرست فدراسيون و رياست محترم مجمع ،‌در برگزاري مجمع نسبت به كوچكترين و جزئي ترين مسايل قانوني حساس بودند و همه موارد را قبل از برگزاري مجمع از ما خواستند كه به جرات مي گويم در هيچ يك از مجامع برگزار شده در سالن هياتها، هيچ فدراسيوني اين قدرموشكافانه عمل نكرده بود.

3. در مجموع ارزيابي شما از مجمع انتخاباتي هيات بسكتبال استان تهران و نتيجه بدست آمده چيست ؟

واقعيت اين است كه مجمع انتخابات هيات بسكتبال استان تهران در يك فضاي بسيار عقلاني و قانون مند با حضور نمايندگان دلسوز اين رشته ورزشي و كارشناسان خبره وزارت ورزش و جوانان برگزارگرديد و اعضاي محترم پس از استماع فرآيند قانوني اقدامات انجام شده با انتخاب فردي مستقل و غير وابسته به گروههاي متعارض درون ورزش بسكتبال ، به نوعي از وجود فضاي تنش و تعارض اظهار نارضايتي كرده و خواستار پايان دادن به دو قطبي موجود شدند.

وی تاکید کرد:  ترديدي وجود ندارد كه هر فرد علاقمند و دلسوز ورزش بسكتبال فرصت ايجاد شده را براي جمع شدن طيف وسيع تري از سرمايه هاي ورزش بسكتبال در راستاي خدمت به اين ورزش مغتنم مي شمارد و بجاي شايعه پراكني و شبه افنكي ، نسبت به ايفاي نقش خود بسته ، به توانايي موجود و خواست مديريت جديد اقدام مي نمايد.

 4.سخن پاياني در اين زمينه داريد؟


در پايان ضمن تشكر و قدرداني از همه بخشهايي كه ما را در برگزاري قانونمد و شفاف مجامع انتخاباتي ياري مي كنند از كارشناسان محترم امور مجامع وزارت ورزش و جوانان ، فدراسيون هاي مربوطه ،‌ واحدهاي ستادي ، حراستي و نظارتي به جهت ايفاي نقشي مضاعف در برگزاري مجمع انتخاباتي هيات بسكتيال ويژه تشكر مي نمايم و اعلائم مي دارم كه خط مشي ترسيمي در اداره كل ورزش و جوانان استان تهران توسط جناب آقاي دكتر نژاد فلاح مديركل محترم ، استفاده از تمام داشته ها و ظرفيت سخت افزاري و نرم افزاري براي پيشبرد اهداف ورزش استان امسال تهران مي باشد چرا كه باور داريم آنقدر كار زمين مانده و اهداف بلند داريم كه تجميع همه نيروها و امكانات نيز براي دستيابي به آنها كم است لذا اين كار از طريق ايجاد وحدت و يكپارچگي و چشم پوشي از منافع يك گروه حاصل خواهد شد لذا ما در ورزش استان تهران به دنبال ترجيح گروهي بر گروه ديگر نبود و اعتقاد به اجماع همه داريم.
برچسب ها: سلطانی ، ورزش ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار