دامادی در تذکر شفاهی؛

چرا طرح پزشک خانواده در کشور اجرا نمی‌شود؟

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: با توجه به اینکه نیروی انسانی و تجهیزات لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده کم نیست سوال این است که اگر این طرح خوب است چرا هم‌اکنون با همین شرایط در کل کشور اجرا نمی‌شود؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد دامادی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز  دوشنبه (22 دیماه) در تذکر شفاهی خود گفت:  با گذشت 2 سال از اجرای طرح شتاب‌زده پزشک خانواده در مازندران همچنان زیرساخت‌های و فرهنگ‌سازی  آن با مشکل همراه است.
 
وی افزود: یک روز به این طرح عنوان ملی داده می‌شود و امروز می‌گویند این طرح به‌عنوان پایلوت و آزمایشی مطرح است، با توجه به درهم تنیده بودن شهر و روستا در مازندران این طرح مشکلات فراوانی را برای مردم و پزشکان به وجود آورده است.

دامادی گفت: قراردادهای قبلی لغو شده و مردم در صورت مراجعه به پزشکان قابل اعتماد خود قادر نیستند از خدمات بیمه استفاده کنند. نیروی انسانی و تجهیزات لازم برای اجرای طرح کم نیست، همچنین آقای وزیر این طرح را موجود ناقص‌الخلقه معرفی کرده است. سوال این است که اگر این طرح خوب است چرا هم‌اکنون با همین شرایط در کل کشور اجرا نمی‌شود؟ و اگر هم اشکال به آن وارد است، چرا فقط در دو استان کشور اجرا می‌شود؟
 
نماینده مردم ساری گفت: ساختمان کلینیک طوبی به‌عنوان یک مجتمع آموزشی بود که امروز با حجم گسترده‌ای از مراجعان به‌عنوان سیستم درمانی از آن استفاده می‌شود. این چه درمانی است که مردم باید ساعت 2 بعدازظهر تا 11 شب منتظر نوبت باشند که این وضعیت حتی بازدید ما از این کلینیک را با هزار و یک مشکل مواجه کرد؟
 
عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: این کلینیک به هیچ عنوان سیستم گرمایشی ندارد و فضای کافی برای ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان در این مرکز وجود ندارد.
 
وی با اشاراه به مشکلات پیش آمده در رابطه با جاده گوهرباران گفت:  2 سال است که آقای وزیر به ما قول داده‌اند و هنوز هم این جاده کشته می‌دهیم، چقدر باید این جاده تلفات‌دهی داشته باشد تا مسئولان به فکر حل مشکل این جاده باشند؟
 
وی ادامه داد: بیمه کشاورزان مازندرانی چرا مرتفع نمی‌شود؟ چرا کشاورزان را بیمه نمی‌کنید؟ چرا همه اقشار حقوق بازنشستگی دارند اما کشاورز محروم حق بازنشستگی ندارد؟ از دولت انتظار داریم که مشکلات صنایع چوب را برطرف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار