گزارش هفته هفدهم لیگ ملی بسکتبال؛

پتروشیمی رده دوم را تصاحب کرد/ بازگشت استثنایی دانشگاه در نیمه دوم

تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در حالی که 22 امتیاز از پتروشیمی بندرامام عقب بود، در یک نیمه ورق را تا مرز پیروزی برگرداند اما مقاومت بازیکنان پتروشیمی، نتیجه را به نفع میزبان حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ دیدارهای 3 هفته آخر لیگ ملی بسکتبال در تعیین سرنوشت مرحله نیمه نهایی اهمیت زیادی دارد و همین موضوع باعث رقابت شدیدتر تیم های بالای جدولی و جذابیت بازی ها شده است.

تیم دانشگاه آزاد که در نیمه اول مقابل پتروشیمی با اختلاف زیادی بازی را باخته بود در نیمه دوم علاوه بر جبران اختلاف، چندین بار تا مرز پیروزی پیش رفت.

با این وجود پتروشیمی با جبران باخت نیم فصل اول به رده دوم جدول صعود کرد و با مهرام هم امتیاز شد. 

در این هفته چهارمی تیم هفت الماس قزوین نیز قطعی شد و تیم گرگان آخرین شانس های صعود به پلی آف را از دست داد.

روی متفاوت پتروشیمی


تیم پتروشیمی که در نیم فصل اول به هر دو تیم تهرانی باخته بود، در بازی با دانشگاه آزاد تفاوت عظیمی با نیم فصل اول داشت.

صمد نیکخواه بهرامی از شروع مسابقه یکی از بهترین بازی های فصل خود را به نمایش گذاشته و قدرت رهبری تیم را با جمع کردن بازیکنان نشان می داد. سایر بازیکنان تیم نیز به خصوص در پرتاب های راه دور، دفاع و ریباندها عملکرد خوبی داشتند و به این ترتیب پتروشیمی بعد از برد 18 بر 14 در کوارتر اول اوج گرفته و به تدریج اختلاف را بالا برد.

در 5 دقیقه ابتدایی کوارتر دوم، پرتاب های راه دور بازیکنانی مثل اکبری و حاجیان اختلاف را به 20 امتیاز رساند اما دفاع دانشگاه آزاد از اواخر کوارتر دوم شده و جلوی امتیازات بیشتر را گرفت.
 
نیمه اول بازی با نتیجه 44 بر 25 به نفع پتروشیمی تمام شد. صمد از پتروشیمی با 13 امتیاز بهترین بازیکن این نیمه بود و روزبه ارغوان نیز با 11 امتیاز بهترین بازیکن دانشگاه آزاد در این به شمار می رفت.

بازگشت دانشگاه

 پتروشیمی تا کوارتر سوم آمار 50 درصد 3 امتیازی را ثبت کرده و با این شرایط جبران اختلاف برای دانشگاه آزاد با تعداد کمتر بازیکنان شوتزن سخت بود اما بازیکنان دانشگاه با نتیجه 25 بر 22 موفق به پیروزی در این کوارتر شدند و تا اواسط کوارتر چهارم، اختلاف امتیازی را به طور کامل جبران کردند.

میثم میرزایی سنتر پتروشیمی در این کوارتر 5 خطایی شد و در دقایق آخر آرن داودی از دانشگاه آزاد، بهنام یخچالی و محمد ترابی از پتروشیمی نیز با 5 خطا به میرزایی پیوستند. با این شرایط زیر سبد پتروشیمی هم خلوتتر شد.

در حالی که دانشگاه آزاد در 2 دقیقه آخر به پتروشیمی رسیده بود، بازی دو تیم در این دقایق با خطاهای پیاپی و تغییر تیم برتر همراه بود. 

چند صحنه در 2 دقیقه آخر به برد پتروشیمی کمک کرد. ابتدا خطا/امتیاز صمد نیکخواه که با گل شدن پنالتی های وی اختلاف را به 5 امتیاز رساند.

پس از آن پرتاب 3 امتیازی محمد جمشیدی که یک بار دیگر پتروشیمی را به بازی برگرداند. در این میان چندین حرکت تاثیرگذر جواد داوری کاپیتان دانشگاه آزاد بار دیگر این تیم را پیش انداخت. داوری ابتدا یک پرتاب 3 امتیازی، پس از آن یک خطا/امتیاز و در نهایت یک توپربایی منجر به گل برای رضا لطفی را انجام داد.

در نهایت تیم دانشگاه آزاد 6 ثانیه مانده به پایان بازی توپ را از نیمه زمین در اختیار داشت و پتروشیی تنها با یک امتیاز پیش بود که امکان جبران آن وجود داشت. در این لحظه حامد حسین زاده قصد پاس دادن توپ به جواد داوری را داشت که محمد جمشیدی با یک توپربایی به سمت حلقه رفت و با گرفتن خطا و گل کردن یک پنالتی کار را برای پتروشیمی تمام کرد.

خطا روی وحید حاجیان و گل شدن دو پنالتی وی هم نتیجه بازی را به 91 بر 87 به نفع پتروشیمی رساند.
 
 حواشی دیدار پتروشیمی و دانشگاه آزاد

میثم میرزایی بازیکن سال قبل دانشگاه آزاد و آرن داودی در کوارتر دوم برخوردی با یکدیگر داشتند و برای لحظاتی سینه به سینه ایستادند تا با دخالت سایرین جدا شدند. داور مسابقه بعد از این صحنه با صحبت سعی در آرام کردن داودی داشت.

شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد در نیمه اول بازی با پتروشیمی هم از برخی تصمیمات داوران ناراضی بود.

در نیمه دوم طبل بزرگ تماشاگران ماهشهری از آنها گرفته شد. استفاده از طبل براساس قوانین لیگ بسکتبال در سالن ها ممنوع است.

در ثانیه های آخر بازی که با حساسیت زیادی پی گیری می شد، همه از جمله مهران حاتمی سرمربی پتروشیمی روی نیمکت با فریاد صحبت می کردند و با توجه به نزدیکی بازی، اضطراب زیادی داشتند.

صمد نیکخواه با 25 امتیاز، 5 ریباند، 5 پاس گل و 3 توپربایی در کنار محمد جمشیدی با 21 امتیاز بهترین بازیکنان پتروشیمی بودند.

حامد حسین زاده با 26 امتیاز و روزبه ارغوان با 20 امتیاز و 8 ریباند بهترین بازیکنان دانشگاه آزاد بودند.

3 کوارتر مساوی در مشهد

در یکی از بازی های نادر فصل، تیم های ثامن مشهد و نفت آبادان در 3 کوارتر پیاپی با یکدیگر مساوی شدند.

کوارتر های اول تا سوم این بازی با نتایج 17-17؛ 20-20 و 23-23 تمام شدند. نفت آبادان در کوارتر آخر تیم برتر زمین بود و بازی را با نتیجه 87 بر 78 به نفع خود تمام کرد.

صالح فروتن بازیکن ثامن به خاطر مصدومیت در بازی قبل به دیدار با نفت نرسید و تیم ثامن را با مشکل پست 5 مقابل تیمی مواجه کرد که در این پست قدرت بیشتری دارد.

عماد سلمانی با 31 امتیاز و 7 ریباند بهترین بازیکن نفت آبادان در بازی بود. علی جمشیدی با 16 امتیاز، 7 ریباند و 5 پاس گل بهترین بازیکن میزبان در بازی لقب گرفت.

باخت دوباره گرگان و اعتراض تماشاگران


تیم گرگان که در نیم فصل اول لیگ مقابل پمینا شکست خورده و پیش از استراحت هفته قبل مقابل صنایع ماهشهر نیز باخته بود در هفته هفدهم میزبان پمینا بود و با شکست 80 بر 62 در این بازی، آخرین شانس های صعود به رده چهارم را هم از دست داد. هر چند با برد هفت الماس در ماهشهر، شانس زیادی هم برای این تیم وجود نداشت.

دولو سرپرست فدراسیون، واحد پور رئیس کمیته مسابقات و ورژ آبکاریان از نزدیک شاهد این بازی بودند. نمایندگان فدراسیون به خاطر مجمع هیئت بسکتبال گلستان در گرگان حضور داشتند.

علی باهران با 19 امتیاز، 5 ریباند و 5 پاس گل در کنار کرم احمدیان با 20 امتیاز و 8 ریباند بهترین بازیکنان پمینا و محمد زارعی با 16 امتیاز، 9 ریباند و 2 پاس گل بهترین بازیکن گرگان بودند.

در این بازی پویا تاجیک به خاطر بیماری دقایق کوتاهی در زمین حضور داشت و بنی عقیل، بنی کوچویی و بابک نظافت 3 بازیکن دیگر گرگان هم به خاطر مصدومیت غایب بودند.

تماشاگران گرگانی در پایان بازی واکنش خوبی نسبت به تیم خودی نداشته و به باخت تیم خود اعتراض می کردند.

 خیال راحت هفت الماس در ماهشهر


تیم هفت الماس قزوین که خیال راحتی از صعود به مرحله نیمه نهایی پیدا کرده است در ماهشهر با نتیجه 68 بر 58 صنایع را شکست داد.

مجید صالحی و وحید اسلامی هر کدام با 16 امتیاز بهترین بازیکان هفت الماس در این بازی بودند.

نماینده قزوین در هفته آخر میزبان شهرداری گرگان است و در مرحله پلی آف باید با تیم اول جدول روبرو شود.

گفتنی است هفته پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملی روز 25 دی برگزار می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: لیگ ملی ، بسکتبال ، ماهشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار