لپتوسپیروز در مردان بیشتر از زنان مشاهده می‌شود

گزارش‌های مختلف نشان می‌دهند که لپتوسپیروز در بین مردان بیشتر از زنان مشاهده می‌شود و این بیماری در افراد می‌انسال شیوع بالاتری نسبت به سایرین دارد.

کمال بشارتی اصل متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: لپتوسپیروز یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که توسط گونه‌های لپتوسپیرا از خانواده اسپیروکت‌ها ایجاد می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه لپتوسپیروز در تمام گروهای سنی امکان بروز دارد، افزود: این بیماری در بین افراد جوان و میانسال بسیار بیشتر مشاهده می‌شود و البته کودکان و سالمندان را نیز به طور عمده درگیر می‌کند. 

بشارتی اصل تأکید کرد: گزارش‌های مختلف نشان می‌دهند که لپتو سپیروز در بین مردان بیشتر از زنان مشاهده می‌شود و این بیماری در افراد میانسال شیوع بالاتری نسبت به سایرین دارد. 

وی با اشاره به بروز مشکلات تنفسی در مبتلایان لپتوسپیروز، یادآور شد: درگیری ریوی در مبتلایان به لپتوسپیروز بالا است که اغلب موارد این درگیری‌ها خفیف و با نشانه‌های بالینی نسبتاً کمی همراه است. 

بشارتی اصل خاطرنشان کرد: در موارد متعددی لپتوسپیروز می‌تواند بیماری‌های شدید تنفسی ایجاد کرده و حتی موجب مرگ نیز می‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار