آرش محبینژاد در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه طرح جامع احیای صنعت خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت در دست بررسی است، اظهار داشت: تاکنون طرحهای مختلفی به صورت پراکنده در دستور کار قرار گرفته که به دلیل اینکه نگاه همه جانبه نداشته به صورت مقطعی اجرا شده و جواب لازم را نداده است.
عضو شورای سیاستگذاری صنعت خودرو افزود: اما طرح کنونی احیای صنعت خودرو به صورت همه جانبه بوده که در صورت نهایی شدن اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد: بخشهایی همچون برنامهها و اهداف صنعت خودرو و به طورکلی قسمتهایی که مربوط به وزارت صنعت است جمع بندی شده و بخشهای دیگری همچون قوانین و مقررات که از دست وزارتخانه خارج است نیاز به حمایت مجلس دارد.
وی ادامه داد: به عنوان مثال بحث قیمتگذاری دستوری در اختیار وزارتخانه نیست و باید توسط مجلس اصلاح شود، که البته قانون ایرادی ندارد بلکه نحوه برداشت از آن اشتباه است چراکه قانون مذکور مخصوص کالاهای انحصاری است در حالیکه خودرو جز کالاهای انحصاری محسوب نمیشود.
محبینژاد اظهار داشت: بیش از نصف کل ارزش تولید داخل مربوط به خودروهای وارداتی موجود در بازار میشود بنابراین این بازار نمیتواند انحصاری باشد.
عضو شورای سیاستگذاری صنعت خودرو افزود: بخش قوانین و مقررات، ساماندهی واردات، شیوههای تامین نقدینگی و روشهای تخصصی جبران کسری نقدینگی از جمله موارد احیای این صنعت است.
وی تاکید کرد: به هرحال امیدواریم بتوانیم با اتخاذ روشهای جامع صنعت خودرو را احیا کنیم و به سمت اعتلای این صنعت پیش رویم.
انتهای پیام/