دبیر شورای سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت خبر داد

آغاز اجرای واگذاری رتبه بندی گروه‌های تخصصی دندانپزشکی به انجمن‌های تخصصی

عسگری گفت: انجمن‌های تخصصی دندانپزشکی رتبه بندی گروه‌های تخصصی این رشته را بر عهده دارد و مجری آموزش‌های تخصصی دندانپزشکی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ سعید عسگری دبیر شورای سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در همایش کنترل عفونت‌های دندانپزشکی با محوریت خود مراقبتی گفت: یکی از مسائل مورد توجه در دولت توجه به سازمان‌های مردم نهاد بوده است و وزارت بهداشت در راستای اجرای این امر رتبه بندی گروه‌های تخصصی رشته دندانپزشکی را به انجمن‌های تخصصی این رشته واگذار می‌کند و اجرای آموزش‌های تخصصی دندانپزشکی توسط آنها اجرایی می‌شود.

وی افزود: انجمن‌های تخصصی در ایالت متحده آمریکا مطابق با بقیه انجمن‌های تخصصی در کشورهای مختلف وجود دارد این انجمن‌ها وظیفه خطیر برگزاری بعد تخصصی را بر عهده می‌گیرند در ایران وظیفه اعتبار بخشی موسسات آموزشی در زمینه دندانپزشکی به انجمن‌های این حوزه واگذار شده است.

دبیر شورای سلامت دهان و دندان با اشاره به میزان DNF در کودکان 12 ساله ایرانی عنوان کرد: در سالهای گذشته میزان DNF کودکان 12 ساله به میزان 2 اعلام شد این میزان تاکنون تفاوت فاحشی نکرده است و به سمت منفی شدن پیش نمی‌رود.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار