رونمایی از نخستین دستگاه سیمان‌زنی چاه‌های نفت و گاز ساخت داخل

نخستین دستگاه سیمان‌زنی خود کششی چاه‌های نفت و گاز ساخت داخل در آیینی در شرکت ملی حفاری ایران در اهواز رونمایی شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، محمدرضا تاکایدی، قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران بر تقویت ساخت داخل تا رسیدن به خودکفایی و خوداتکایی در ساخت قطعات و تجهیزات صنعت حفاری تاکید کرد.

وی افزود: دستیابی به خودکفایی در فناوریهای پیشرفته صنعت نفت نیازمند برنامه ریزی، کسب دانش فنی، طراحی و ارتباط نزدیک با مراکز دانش بنیان و حمایت از سازندگان داخلی است.

تاکایدی افزود: امروز سازندگان داخلی با تلفیق علم و تجربه از ساخت قطعات عبور کرده و ساخت تجهیزات پیشرفته را در دستور کار قرار داده‌اند.

قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در تشریح برنامه بومی سازی قطعات و تجهیزات کاربردی در صنعت حفاری، اظهار کرد: در سه دهه گذشته سازندگان داخلی بیش از ١۵ هزار قطعه پرمصرف را طراحی و تولید کرده‌اند و این امر علاوه بر اشتغالزایی و کارآفرینی موجب جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور شده است.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران، فعالیت امسال سازندگان و تولیدکنندگان داخلی را بسیار درخشان عنوان کرد و گفت: امسال علاوه بر تامین تعدادی زیادی از قطعات مورد نیاز، دستگاههای لوله مغزی سیار، پمپ سیال حفاری، اسکید نمودارگیری دریایی و امروز نیز دستگاه سیمانزنی که در حفاری چاههای نفت و گاز کاربرد بالایی دارند و از تجهیزات Hi Tech به شمار می‌آیند رونمایی و در مدار عملیات قرار گرفتند.

تاکایدی با بیان اینکه زمان پیش بینی شده برای ساخت دستگاه سیمانزنی ١٨ ماه برآورد شده بود، افزود: با تلاش متخصصان و صنعتگران داخلی این دستگاه سه ماه زود‌تر از برنامه تحویل شده است.

وی درباره هزینه ساخت این دستگاه، توضیح داد: ساخت دستگاه سیمانزنی از نوع کشنده HP ٨٠٠ در داخل کشور ١۵ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است که با توجه به قیمت مشابه خارجی آن، در ساخت این دستگاه بیش از ۵٠ درصد صرفه جویی ارزی به عمل آمده است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: با توجه به نیاز شرکت به دستگاههای سیمانزنی و توان سازندگان داخلی، توسعه ناوگان عملیات سیمانکاری شرکت در برنامه قرار گرفته است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار