رونمایی "چهارشنبه 19 اردیبهشت" در برنامه‌ «یک فیلم یک سلام»؛

برزو ارجمند: افسوس می‌خورم پدرم این فیلم را نمی‌بیند/وحید جلیلوند: فیلم من در نقد و ستایش انسان است

محمد حسین لطیفی: مردم ایران با دیدن این فیلم یک جایشان درد می گیرد و غیرتی می شوند.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته نشست خبری فیلم "چهارشنبه 19 اردیبهشت" باحضور "وحید جلیلوند" کارگردان، "محمدحسین لطیفی" و "علی جلیلوند" تهیه کننده و "برزو ارجمند" بازیگر در گالری پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدا وحید جلیلوند کارگردان فیلم "چهارشنبه 19 اردیبهشت"  گفت: روز اول من به همراه "علی زرنگار" و حسین مهکام" در حال نگارش فیلم "چند سال چند شب" بودیم که حوالی ساعت 2 شب "محمدحسین اسکندرزاده" زنگ زد و حدیث نفس آن روزش را برای ما تعریف کرد که اصلا حالش خوب نبود و وقتی که قطع کرد من بسیار ناراحت بودم و قصه را زمانی که برای "علی زرنگار" و "حسین مهکام" تعریف کردم آنها هم ناراحت شدند که پس از پایان فیلمنامه‌ی "چند سال چند شب" چهار ماه و نیم وقت برای نگارش این فیلمنامه صرف کردیم.

"محمدحسین لطیفی" تهیه کننده درباره‌ی دلیل همکاری خود با "وحید جلیلوند" عنوان کرد: در فاز دوم سریال "قلب یخی" "وحید جلیلوند" به عنوان یار کارگردان در کنار من حضور داشت که خیلی ها می پرسیدند که این یعنی چه؟ "وحید جلیلوند" در این فیلم دوربین 2 را در اختیار داشت و قسمت هایی که با این دوربین بود را جلیلوند ساخت.

وی ادامه داد: وحید آدم دردمندی است و اگر یک فرد دردمند تکنیک های سینما را بداند این فرد خیلی به درد جامعه‌ی ما می خورد و خدا را شکر که یک کارگردان خوب دیگر به جامعه‌ی سینمایی ما اضافه شد و امیدوارم فیلم های بهتری از وی ببینیم.

"برزو ارجمند" بازیگر فیلم در ادامه نشست اظهار داشت: یکی از افسوس های زندگی من این است که امسال پدرم نیست تا این فیلم را ببیند. زمانی که من وارد بازیگری شدم از بدحادثه پیشنهادهایی که من در ضمینه ی بازیگری شد بیشتر کمدی بود و اصولا در این حرفه چهار نفر بیشتر من را وارد فضای جدی نکردند که یکی از آن ها "محمدحسین لطیفی" بود. من در این کار خیلی عجیب بازی کردم و نمی توانم حقیقتش را بگویم.

وی افزود: طول این نقش بلند نیست اما عرض بلندی دارد و در این دو ماه ساخت فیلم من برای تنها سه سکانس 18 کیلو وزن کم کردم.

"وحید جلیلوند" در همین باره افزود: قرار بود که پلان های برزو آخرین پلان ها باشد تا به شرایط ما برسد برزو باید در این دوره حدود 20 کیلو لاغر می کرد اما نمی دانم چه شد که یک دفعه شرایط برعکس شد و باید پلان های برزو اول گرفته می شد. برزو خیلی تلاش کرد و حدود 10 جلسه فقط زیر لیزر رفت کاری که هیچ بازیگری نمی کند.

"علی جلیلوند" دیگر تهیه کننده این فیلم در ادامه عنوان کرد: بیش از 20 سال است که اکثر کارهایی را که "وحید جلیلوند" کارگردانی کرده را من تهیه کنندگی می کنم.

وی درباره ی حضورشان در سینما تصریح کرد: ما هیچ وقت اصرار نداشتیم که حتما باید در سینما حضور پیدا کنیم به نظر من این موضوع آنقدر موضوعیت داشته که فیلنامه ی "چند سال چند شب" را زمین گذاشته و چند ماه بر روی فیلمنامه ی جدیدمان کار کنیم. خیلی تاکید بر حضور در سینما ندارم ولی این موضوع آنقدر مهم بود که ما در مدیوم سینما کار کنیم.

"محمدحسین لطیفی" درباره وضعیت فروش فیلم گفت: سینما ما در این چند سال اخیر خیلی غیرقابل پیش بینی شده ولی وحید و علی جلیلوند دردمندند و صحبت های خود آن ها هم نیز بر همین موضوع است. احساس من این است که بیننده خواهد داشت زیرا خیلی صادقانه این کار ساخته شده است.

وی درباره ی اینکه چرا این فیلم را خود نساخته افزود: من احساس می کردم این کار را "وحید جلیلوند" خیلی بهتر از من می سازد وحید این موضع را باوجود خود لمس کرده است. ما باید نسل نو سینما ایران را باور کنیم آن ها پر از انگیزه اند که این انگیزه اگر در کنار تجربه قرار گیرد اتفاق ها خواهد افتاد.

"علی جلیلوند" درباره ی اینکه چرا دو نفر تهیه کننده اند گفت: این اتفاق بخاطر یک توضیح خطی و قانو مدار است. چون هم من و هم علی کار اول سینماییمان است به همین به حضور "محمدحسین لطیفی" احتیاج داشتیم. گروه ساخت این فیلم و بازیگران از رفقا بودند و آن چیزی که این فیلم را ساخت رفاقت بود. من یکی از افتخارات زندگیم این است که "وحید جلیلوند" برادر من است.

"برزو ارجمند" در ادامه عنوان کرد: من در این 20 سال تعداد کارهای خوبم به تعداد انگشتان دو دستم نمی شود ولی تعداد کارهای بد من به خاطر غم نان زیاد است. "روز سوم" "محمدحسین لطیفی" جز بهترین کاری من است ولی "روز سوم" سناریو نداشت و همه چیز در ذهن لطیف بود اما این فیلم جز بهترین سناریوهایی بود که در زندگی ام خوانده ام.

وی ادامه داد: این فیلم جز معدود فیلم هایی است که برای تمام مردم ایران ساخته شده و همه ی اقشار جامعه با آن ارتباط برقرار می کنند.

ارجمند تصریح کرد: من یک بار برای بازی در فیلم "مرسدس" "مسعود کیمیایی" انتخاب شدم که آن موقع 20 سالم بود که پنبه ی من را زدند تا یک هفته گریه می کردم. در همان دوران پدرم به من گفت روزی نقشی است که فقط تو باید آن را بازی کنی فکر می کنم این همان نقش بود.

کارگردان فیلم "چهارشنبه 19 اردیبهشت" در ادامه افزود: ما نه در طول ساخت فیلم و نه الان که فیلم در جشنواره حضور دارد قیل و قال نکرده ایم و در سکوت پیش رفتیم چون هرگز دلم نمی خواهد مخاطب با این توهم بیاید که واو قرار است چه فیلمی ببینیم. فیلم درباره ی نقد انسان و ستایش انسان است. این تنها چیزی است که درباره ی فیلم می گویم و از آن دفاع هم می کنم. من با هیچ توهمی وارد جشنواره نشدم و دروغ هم نگفته ام. 

"محمدحسین لطیفی" در خلاصه ی قصه ی این فیلم گفت: قصه این است مردم ایران با دیدن این فیلم یک جایشان درد می گیرد و غیرتی می شوند و وقتی فیلم را می بینند و بلند می شوند یک جایشان درد دارد. بیننده با یک فیلم متفاوت روبرو خواهد شد و درونش یک جوششی خواهد بود. نوع بیان فیلم هم آن چنان کلاسیک نیست.

"علی جلیلوند" در ادامه گفت: من یک متر در طول ساخت این فیلم دستم گرفتم و از آن چیزی که روز اول دست روی آن گذاشتیم میلیمتری جابه جا نشدیم و تمامی این شخصیت ها آدم های این جامعه اند.

"برزو ارجمند" در انتها خاطر نشان کرد: به نظر من "چهارشنبه 19 اردیبهشت" جز با آبروترین فیلم های سینما ایران است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار