مروری بر گزیده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات ۲۵ دی؛

کشف ۴ هزار گوشی موبایل قاچاق از ۲ خودروی سواری!/ آخرین تصمیمات برای فیلترینگ هوشمند/ گزارشات مربوط به خرید بلک بری توسط سامسونگ تکذیب شد

سونی از ساخت موبایل کنار کشید، خط تولید نمایشگر ال جی متوقف شد، انتقادات وزیر پیشین ICT از وضعیت ارتباطات در کشور، لاجیتک اتاق نشیمن را به خانه هوشمندتان پیوند می‌دهد، خدمات پشتیبانی رایگان از ویندوز ۷ متوقف می‌شود، تویوتا از واقعیت مجازی برای آموزش به رانندگان بهره می‌برد و... مهمترین عناوین فناوری اطلاعات امروز بود.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات فناوری اطلاعات در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان و علاقمند به حوزه فناوری اطلاعات در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات را هر شب در قالب یک بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.






در شهرستان اراک انجام شد
کشف ۴ هزار گوشی موبایل قاچاق از ۲ خودروی سواری
تسنیم/ مأموران ایست و بازرسی یکی از مبادی ورودی شهرستان اراک، موفق به کشف ۴ هزار دستگاه گوشی موبایل قاچاق، از دو خودروی توقیفی شدند. مأموران ایست و بازرسی در یکی از ورودی‌های شهرستان اراک در جریان بازرسی از یکی از خودروهای عبوری، با حجم زیادی از گوشی‌های تلفن همراه مواجه شدند که در نهایت مشخص شد این تلفن‌های همراه قاچاق است.

در ادامه این اقدام، یک خودروی دیگر نیز متوقف شد که بعد از انجام بازرسی از این دو خودرو توسط مأموران، مشخص شد، این تلفن‌های همراه قاچاق در قالب 6 خودروی سواری از بندر گناوه  در حال حرکت بودند که مأموران ایست و بازرسی یکی از ورودی‌های اراک موفق به شناسایی آنها شدند اما 4 خودرو موفق به فرار شدند که تحقیقات از افراد دستگیر شده برای شناسایی آنها ادامه دارد.

همچنین از دو خودروی توقیفی در این زمینه، بالغ بر 4 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق کشف شده که برای رسیدگی به آن، پرونده‌ای در تعزیرات حکومتی تشکیل شده است.


خط تولید نمایشگر ال جی متوقف شد
ایسنا/ وزارت کار کره جنوبی به شرکت ال جی دستور داد تا خط تولید نمایشگرهای OLED خود را متوقف کند در پی نشت گاز نیتروژن در کارخانه تولید نمایشگرهای ال جی در کره جنوبی که دو کشته بر جای گذاشت، وزارت کار کره جنوبی به شرکت ال جی دستور داد تا خط تولید نمایشگرهای OLED خود را متوقف کند.

وزارت کار کره جنوبی در بیانیه‌ای که روی وب سایت این وزارتخانه قرار گرفت اعلام کرد که منع تولید تا زمان انجام تحقیقات روی ماجرای نشت گاز نیتروژن در این کارخانه ادامه خواهد داشت. سخنگوی شرکت سازنده نمایشگرهای ال جی توقف فعالیت در خط تولید نمایشگرهای OLED را تایید کرد.

وی از ارائه جرئیات بیشتر درباره تاثیر این توقف روی فروش یا تولید این شرکت خودداری کرد و گفت: این شرکت برای از سرگیری هرچه سریع‌تر فعالیت خود تلاش خواهد کرد.


از آخرین تصمیمات برای فیلترینگ هوشمند تا انتقاد وزیر سابق
ایسنا/ بحث فیلترینگ هوشمند هفته گذشته باز هم خبرساز شد و از سرخط اخبار فناوری اطلاعات دور نماند. حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه قصد دولت توجه به مسائل اخلاقی است نه ایجاد محدودیت، اعلام کرد که هنوز تصمیمی در مورد فیلترینگ نرم‌افزارهای لاین و واتس‌آپ گرفته نشده است.

بحث پروانه‌های ارتباطات ثابت از دیگر مسائلی بود که در هفته گذشته بار دیگر مطرح شد. ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) تهران در مورد تدوین این پروانه از دستیابی نصر و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به یک توافق مشترک بر سر "اصول حاکم بر صدور پروانه‌های جدید ارتباطات ثابت" خبر داد.



به گفته او سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در راستای اصلاح ساختاری پروانه‌های حوزه ارتباطات ثابت، طرحی را در قالب "پیش نویس اصول حاکم بر صدور پروانه‌های جدید ارتباطات ثابت" ارائه کرد که برمبنای آن پروانه‌های PAP ،PSTN ISDP و ISP در کشور تجمیع شده و تحت 2 پروانه جدید به ادامه فعالیت خواهند پرداخت.

تفاهم‌نامه پست و جهاد دانشگاهی
در هفته گذشته شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و جهاد دانشگاهی با هدف فراهم آوردن زمینه همکاری منظم و مستمر پژوهشی، آموزشی و فن‌آوری با جهاد در راستای تامین نیازهای پستی تفاهم نامه مشترکی را امضا کردند. موضوع این تفاهم نامه افزایش همکاری‌های پژوهشی، آموزشی و فن‌آوری و همچنین خدمات مشاوره بین پست و جهاد به منظور طراحی، ساخت و تولید، اجرا، نظارت و پایش پروژه‌های پژوهشی، آموزشی و فن‌آورانه و همچنین کاربردی کردن یافته‌های پژوهشی و دستاوردهای علمی با به کارگیری امکانات، تسهیلات و خدمات طرفین بود.

*** ورود شرکتهای ندا به طرح اینترنت 5 و 10 مگی
علی کارگزار، معاون تجاری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران، از آغاز طرح واگذاری اینترنت 20 مگ در کشور خبر داد و با اشاره به وجود 100 میلیون سیم کارت فعال گفت: طرح واگذاری اینترنت 5 مگ و 10 مگ برای اولین بار توسط شرکت مخابرات کشور انجام شده و بر اساس تجربه ما، شرکتهای ندا در این زمینه ورود پیدا کردند.

نرخ مکالمات از سوی قانون ابلاغ می‌شود
کارگزار همچنین درباره افزایش نرخ مکالمات تصریح کرد که این مسئله در اختیار اپراتورها نیست و هر زمان این افزایش و کاهشها به شکل قانونی ابلاغ شود، اپراتورها ملزم به اجرا خواهند بود.

جایگاه ایران در بازار 25 میلیارد دلاری داده‌های عظیم
بحث داده‌های عظیم که از جمله فناوری های نوظهور در دنیا است از دیگر مسائلی بود که در هفته گذشته در نشستی که به همین منظور در پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شده بود، مطرح شد. خوانساری، رییس این پژوهشگاه با اشاره به بازار 25 میلیارد دلاری دنیا در حوزه داده‌های عظیم، تصریح کرد که ایران باید در زمینه‌ی ذخیره‌سازی، تولید، خدمات و تحلیل و نگهداری این داده‌ها به صورت بومی‌سازی شده فعالیت کند.

انتقادات وزیر پیشین ICT از وضعیت ارتباطات در کشور
در همین نشست احمد معتمدی، وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از نحوه غلط خصوصی سازی در مخابرات ایران، این نوع خصوصی‌سازی را بدون برنامه و مطالعه توصیف کرد و آن را موجب لطمه به مخابرات کشور دانست.

وی با اشاره به فاصله عمیق ایران با دیگر کشور‌ها در حوزه‌های ارتباطی بر لزوم دستیابی به تفاهم ملی و استراتژی روشن و سریع برای توسعه ارتباطات تاکید کرد.


زیاندهی عامل واگذاری اکسپریا
سونی از ساخت موبایل کنار کشید
ایسنا/ خبرگزاری رویترز گزارش داد، مسوولان اجرایی شرکت سونی آمادگی خود را برای فروش بخش تلفن همراه این شرکت اعلام کردند. مسوولان اجرایی شرکت سونی برای تمام گزینه‌ها به منظور متحول کردن بخش تلفن همراه این شرکت آماده هستند که فروش یا شراکت با یک شرکت دیگر را شامل می‌شود.

سونی به رغم ساخت گوشیهای قابل احترام هنوز نتوانسته از بخش فروش گوشیهای همراه و تلویزیونهای خود به سود دهی برسد. این شرکت ژاپنی در سال مالی منتهی به ماه مارس با یک ضرر یک میلیارد و 900 میلیون دلاری در این دو بخش مواجه شده است. منابع آگاه به رویترز گفتند که سونی احتمالا از این تجارت خارج خواهد شد.

فروش بخش گوشیهای همراه سونی باعث تعجب نخواهد شد. این شرکت سال گذشته نیز همین شیوه را درباره واحد لپ‌تاپ‌های وایو اعمال کرد. سونی هنوز در بخش کنسول پلی استیشن 4 و ساخت حسگرهای دوربین عکاسی عملکرد موفقی دارد.

کازو هیرای، مدیرعامل سونی اذعان کرد که تجارت تلفن همراه و تلویزیونهای سونی هر دو نیازمند یک بازبینی جدی است. انتظار می‌رود شرکت سونی اکسپریا Z4 ، پرچمدار بعدی گوشی‌های هوشمند خود را در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا معرفی کند.


لاجیتک اتاق نشیمن را به خانه هوشمندتان پیوند می دهد
دیجیاتو/ احتمالا تا به حال مطالب مختلفی درباره خانه های هوشمند خوانده و به فکر هوشمندسازی خانه خود افتاده اید؛ در این صورت، استفاده از محصول جدید لاجیتک تجربه شیرینی را برایتان رقم خواهد زد. دستگاه Harmony با در دسترس قرار دادن API مخصوص خود، به توسعه دهندگان اجازه می دهد که با همگام سازی تمام دیوایس های موجود در خانه، هماهنگی خاصی را بین آنها حاکم سازند.



لاجیتک در خصوص نحوه کار این سیستم این مثال را میزند که: ‘تصور کنید به محض شروع به تماشای فیلمی توسط شما، به وسیله Apple TV روی تلویزیون سامسونگ، نور لامپ های هوشمند خانه کاهش پیدا خواهد کند.’ لاجیتک معتقد است این ابزار برنامه ریزی، اولین در نوع خود به شمار رفته و دسترسی به بیش از ۲۷۰۰۰۰ گجت هوشمند برای توسعه دهندگان فراهم خواهد ساخت.

چنین قابلیت هایی تا کنون به علت اختلالات ناشی از تجمع فراداده و پروتکل ها وجود نداشته اما به نظر می رسد API مخصوص Harmony، این مشکلات را مرتفع خواهد ساخت. به گفته لاجیتک، این کمپانی همکاری با IFTTT و  SmartThings را جهت توسعه این پلتفرم آغاز کرده و نام توسعه دهندگان دیگر را نیز به زودی اعلام خواهد کرد.


شیائومی معرفی کرد:‌ Mi Box Mini با پردازنده ۸ هسته ای
دیجیاتو/ ساعتی پیش شیائومی از سری جدید محصولاتش پرده برداشت. در کنار فبلت Mi Note و مدل Mi Note Pro شیائومی همچنین از یک ستاپ با نام Mi Box Mini نیز پرده برداشت. این ابزار کوچک تقریبا حدود یک چهارم مدل اصلی یعنی Mi Box اندازه دارد. این مدل تقریبا هم اندازه یک آداپتور است که مستقیم به پریز وصل می شود. این مدل قرار است با قیمت ۱۹۹ یوآن چین به بازار عرضه شود که قیمتی بسیار پایین به حساب می آید.



مدل Mi Box Mini در عین کوچک بودن بسیار قدرتمند است. پردازنده هشت هسته ای از نوع Cortex-A7 با قدرت پردازش ۱٫۳ گیگاهرتز به همراه یک گیگابایت رم و ۴ گیگابایت حافظه داخلی از خصوصیات سخت افزاری مهم آن به حساب می آیند.



این مدل از ویدئوهای ۱۰۸۰p و البته صدای دالبی و DTS پشتیبانی می کند. همانطور که اشاره شد این مدل قابلیت نصب مستقیم به پریز را دارد. پس در نظر داشته باشید که تمامی این موارد به همراه منبع تغذیه دستگاه که درون آن تعبیه شده قرار داده شده اند.





به همراه این ستاپ باکس یک کابل HDMI و امکان کنترل از طریق بلوتوث وجود دارد. همچنین پشتیبانی از وای فای ۲٫۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز دو باند ۸۰۲٫۱۱n نیز از دیگر خصوصیات آن است. پس نیازی به اتصال کابل شبکه برای وصل کردن Mi Box Mini به اینترنت نیست. همچنین امکان استریم ویدئو از طریق ابزارهای مانند کروم کست و فایرتی‌وی نیز در این ابزار گنجانده شده.



همانطور که اشاره شد قیمت این دستگاه بسیار پایین است. ۱۹۹ یوآن معادل ۳۲ دلار آمریکا. تقریبا هم قیمت کروم کست گوگل اما با قابلیت های جانبی و امکان کنترل از طریق بلوتوث. شیائومی هنوز از زمان عرضه این ستاپ باکس به بازار خارج از چین خبر نداده اما قطعا در صورت عرضه آن به بازارهای دیگر یکی از بهترین و ارزان ترین گزینه ها برای بسیاری از کاربران خواهد بود.


گزارشات مربوط به خرید بلک بری توسط سامسونگ تکذیب شد [به روز رسانی]
دیجیاتو/ سامسونگ گزارشاتی که حاکی از خرید بلک بری توسط این شرکت است را تکذیب می کند. به گفته سامسونگ، این شرکت هیچ برنامه ای برای خرید بلک بری ندارد. رویترز به تازگی در گزارشی خبر از پیشنهاد ۷٫۵ میلیارد دلاری یک کمپانی کره ای به بلک بری داده بود.



سامسونگ در بیانیه ای رسمی که ساعاتی پیش به رویترز داده بود اطلاعات منتشر شده در قالب این گزارش را تکذیب می کند. رویترز اما با توجه به اطلاعات منابع آگاه و مشاهده اسنادی معتبر در خصوص برنامه های خرید کمپانی کانادایی بلک بری توسط سامسونگ نسبت به انتشار این گزارش اقدام کرده بود.

بلک بری تا کنون تکذیبیه ای در قبال این خبر ارسال نکرده است. به روز رسانی (۲۵ دی ماه ۹۳ ساعت ۱۱ صبح): بلک بری در بیانیه ای کوتاه خبر رویترز را تکذیب کرده است. در این بیانیه گفته شده که بلک بری و سامسونگ هیچ صحبت یا توافقی این رابطه نداشته اند.


خدمات پشتیبانی رایگان از ویندوز ۷ متوقف می شود
دیجیاتو/ با معرفی ویندوز ۱۰ توسط مایکروسافت، این شرکت پشتیبانی رسمی و کمک های رایگان به کاربران در خصوص ویندوز ۷ را متوقف کرد. مایکروسافت که در ماه های گذشته خبر از توقف پشتیبانی فنی از ویندوز ۷ داده بود از ۱۳ ژآنویه ۲۰۱۵ خدمات پشتیبانی از این نسخه محبوب سیستم عاملش را متوقف می کند.

البته معنی این حرف توقف کار کامپیوتر مبتنی بر ویندوز ۷ شما نیست، اما مایکروسافت از این تاریخ به بعد خدمات پشتیبانی رایگان به دارندگان این ویندوز ارائه نمی کند و هیچ قابلیت تازه ای نیز به این نسخه ویندوز دوست داشتنی اضافه نخواهد شد. با این تصمیم مایکروسافت کاربران را به صورت غیرمستقیم تشویق به نصب ویندوز ۸ می کند.



ویندوز ۷ در سال ۲۰۰۹ عرضه شد و ظرف شش ماه بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفت. این نسخه کماکان نیز بیشترین تعداد کاربران را در میان نسخه های مختلف ویندوز دارد. ویندوز ۷ نسخه ای بسیار پایدار تر از ویندوز ویستا بود که در طراحی ویندوز ۸ نیز از بسیاری از المان های گرافیکی آن استفاده شد. در حال حاضر نزدیک به نیمی از کامپیوترهای شخصی در کل دنیا با ویندوز ۷ کار می کنند.

توقف خدمات رسانی رایگان به دارندگان ویندوز ۷ به معنی پایان خدمات نرم افزاری به این سیستم عامل است. مایکروسافت برنامه دارد این نسخه از ویندوز را تا پایان سال ۲۰۲۰ کاملا از رده خارج کند. البته مایکروسافت کماکان پچ های امنیتی را برای ویندوز ۷ ارائه خواهد کرد. پس در صورتی که قصد ادامه کار با این سیستم عامل را دارید، نگران حفره های امنیتی احتمالی در آن نباشید. مایکروسافت کماکان به صورت کمرنگ در کنار شماست.

نسل بعدی این سیستم عامل، ویندوز ۱۰ خواهد بود. مایکروسافت به دلایلی از ویندوز ۹ در روند نامگذاری عبور کرد. مایکروسافت در کمتر از یک هفته دیگر در ۲۱ ژانویه در دومین کنفرانس مربوط به ویندوز ۱۰، امکانات جدیدی از این نسخه تازه را رونمایی خواهد کرد.


تویوتا از واقعیت مجازی برای آموزش به رانندگان بهره می برد
دیجیاتو/ عدم توجه کافی به مسیر حرکت از مهمترین دلایل بروز تصادف در جاده ها و خیابان هاست. همین مساله منجر شده که تویوتا راهی برای کاهش خطرات در این رابطه پیدا کند. تویوتا در برنامه ای تحت عنوان TeenDrive365 قصد دارد با کمک واقعیت مجازی و استفاده از عینک واقعیت مجازی Oculus Rift شرایطی را مهیا کند که رانندگان نوجوان و حتی والدین آنها را به چالش بکشد.

در این برنامه راننده باید در شرایط متفاوت سعی کند توجه کافی اش به جاده را حفظ کند. در این سیستم بسیاری از چیزهایی که می توانند منجر به حواس پرتی راننده و تصادف او در مسیر شوند بهره برده شده تا آنها توجه به جاده را ملکه ذهنشان کنند.



استفاده از واقعیت مجازی منجر به ایجاد یک تجربه نزدیک به واقعیت شده و باعث یادگیری بهتر رانندگان جوان و تازه کار می شود. استفاده از این شبیه ساز رانندگی در تور ویژه ای که در آمریکا برگزار می شود برای علاقمندان رایگان خواهد بود.

از امروز و در نمایشگاه بین المللی خودرو که در بوستون برگزار می شود، اولین نمونه از این شبیه ساز رونمایی می شود. تویوتا برنامه دارد مجموعا ۱۰ نقطه در آمریکا را در جریان این برنامه پوشش دهد که شهرهای مهمی همچون شیکاگو، دالاس، نیویورک و واشنگتن از جمله آنها هستند.


گوگل امکان ترجمه‌ی آنی صوتی و تصویری از طریق دوربین را به iOS می‌آورد
زومیت/ پس از آنکه اخباری در مورد اضافه شدن ترجمه‌ی آنی به سرویس ترجمه‌ی گوگل منتشر شد، حال غول جستجو خبر از بروزرسانی اپلیکیشن گوگل‌ترنسیلت در iOS به‌همراه اضافه شدن ترجمه‌ی آنی صوتی و ترجمه از طریق دوربین داده است.

گوگل اعلام کرده که اپلیکیشن گوگل‌ترنسلیت را برای iOS بروزرسانی می‌کند. این بروزرسانی امکان ترجمه‌‌ی نوشته‌ها را با استفاده از دوربین فراهم می‌کند، بطوریکه کاربر می‌تواند با گرفتن دوربین گوشی روی نوشته‌ی مورد نظر، بدون نیاز به ثبت تصویر، ترجمه‌ی نوشته مورد نظر را در زبان هدف خود ببیند. این ویژگی در نتیجه‌ی خرید کمپانی World Lens است که گوگل سال گذشته‌ی میلادی آن را مال خود کرد. با استفاده از این قابلیت می‌توان به وسیله دوربین گوشی و قرار دادن آن روی منو، نشانه‌های راهنمایی یا هر متنی، ترجمه را مشاهده کرد.

گوگل امکان ترجمه‌ی آنی صوتی و تصویری از طریق دوربین را به iOS می‌آورد

البته این سرویس در ابتدا از چند زبان چون انگلیسی، فرانسه، پرتغالی، ایتالیایی، آلمانی و اسپانیایی پشتیبانی خواهد کرد و رفته‌رفته به شمار زبان‌هایی که می‌توان با استفاده از این ویژگی به ترجمه‌ی آن‌ها پرداخت، اضافه خواهد شد. گوگل اعلام کرده که در آینده می‌توان از این قابلیت حتی زمانی که گوشی ارتباطی با اینترنت ندارد نیز استفاده کرد.

گوگل همچنین خبر از اضافه شدن قابلیت ترجمه‌ی سخنان کاربر بصورت آنی داده است. با استفاده از این ویژگی دیگر نیازی به کلیک روی آیکون میکروفون برای آغاز ضبط صدا و ترجمه‌ی آن نیست و این سرویس قادر است حتی زبان متکلم را نیز بصورت خودکار تشخیص داده و سپس بصورت آنی به ترجمه‌ی سخنان وی بپردازد. براساس اطلاعات اعلام شده گوگل بروزرسانی جدید این اپلیکیشن را در روزهای آینده منتشر خواهد کرد.


رونمایی شیائومی از فبلت Mi Note Pro با اسنپ‌دراگون ۸۱۰ و ۴ گیگابایت رم!
فارنت/ شیائومی همانطور که پیش از این وعده داده بود بالاخره از فبلت پرچمدار بعدی خود با نام Mi Note Pro رونمایی کرد. یک فبلت ۵.۷ اینچی با صفحه نمایش Quad HD اگر همین ابتدا سراغ مشخصات فنی برویم باید بگوئیم که Mi Note Pro شیائومی از صفحه نمایشی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ ساخت ژاپن‌دیسپلی برخوردار است. ۴ گیگابات رم و پردازنده اسنپ دراگون ۸۱۰ از چمله دیگر مشخصات فنی چشمگیر این محصول است که این گوشی را به یک ابرقدرت ۶۴ بیتی مجهز به اندروید ۵ تبدیل کرده است.

این فبلت همچنین به لطف پردازنده صوتی ESS ES9018K2M و دو چیپ تقویت‌کننده صوتی OPA1612 از صدای واقعا باکیفیتی برخوردار خواهد بود.
حالا ظاهرا نوبت به دوربین است تا اعلام کنیم که این فبلت جدید شیائومی از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دوربین در قاب پشتی مجهز به OIS و یک سنسور اولتراپیکسل ۴ مگاپیکسلی با دو میکرون پیکسل در قاب جلویی برخوردار است.



تنها نکته ظاهرا منفی در این فبلت باتری ۳۰۹۰ میلی‌امپر ساعتی آن است که به نظر برای صفحه نمایش فوق‌العاده باکیفیت ژاپن دیسپلی آن ضعیف به نظر می‌رسد و به نظر برای چنین ظرفیت باتری استفاده از صفحه نمایش NEGA شرکت شارپ می‌توانست انرژی کمتری را از این باطری طلب کرده و مناسب‌تر بود. این تجربه را به نوعی هم‌اکنون در Meizu MX4 Pro شاهد هستیم که البته از صفحه نمایش ۱۰۸۰p شارپ بهره می‌برد.

حالا وقت آن است سراغ طراحی گوشی برویم که از بدنه آلومینیومی با ضخامت فوق باریک ۶.۹۵ میلیمتری بهره می‌برد که می‌توان آن را مقصر احتمالی ظرفیت کم باتری دانست و حالا به لطف همین صفحه نمایش پرمصرف از حاشیه باریک دور صفحه نمایش برخوردار است.

Mi Note Pro دو سیم کارته بوده و از حافظه داخلی سخاوتمندانه ۶۴ گیگابایتی برخوردار است و در حدود ۵۳۲ دلار برای شما هزینه در بر خواهد داشت که برای یک فبلت با این مشخصات فنی کاملا مناسب است. شیائومی این فبلت را هفتم بهمن ماه به بازار عرضه خواهد کرد.


جمع بندی از سالار واعظی

انتشار اخبار و تصاویر در این بسته خبری لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از دیگر رسانه‌ها بازنشر می‌شود.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار