سناتور آمریکایی:

کنگره خواهان افزايش اختيارات خود در حوزه ايران است

مقام بلندپایه سنای آمریکا اعلام کرد کنگره آمریکا به دنبال افزایش اختیاراتش در حوزه گفتگوهای هسته ای با ایران است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، "باب کورکر" رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، گفته است درحال حاضر دو گزینه در دسترس وجود دارد. یکی از این گزینه ها، تصویب طرح جدید برای اعمال تحریمهای اقتصادی بیشتر علیه ایران است.

به گفته کورکر، اگر ایران حاضر نشود توافق نهایی را امضاء کند یا مشخص شود تعهداتش را نقض می کند، این طرح تحریمهای جدید به تصویب خواهد رسید. گزینه دیگر نیز این است که از دولت اوباما رئیس جمهور آمریکا خواسته شود تا هرگونه توافق هسته ای احتمالی با ایران را به رای کنگره بگذارد. احتمال دارد این دو طرح پیش از بررسی در صحن علنی کنگره، با هم ادغام شود.

قرار است دور جدید گفتگوهای هسته ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک روز یکشنبه شروع شود. این درحالی است که سناتورهای آمریکایی می خواهند درباره طرح تحریمهای جدید علیه ایران و اختیارات کنگره در تایید هرگونه توافق احتمالی با ایران ، بحث و تبادل نظر کنند. 

این خبر در حالی اعلام می شود که محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران و جان کری وزیر امورخارجه آمریکا ، گفتگوهای دوجانبه را در ژنو شروع کرده اند. هم ایران و ایالات متحده درباره هرگوه اقدامی هشدار داده اند که سبب مختل شدن گفتگوهای هسته ای شود. 


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار